کد خبر : 173759
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
-

مالدیو برای ازسرگیری روابط با قطر تلاش می‌کند

مالدیو برای ازسرگیری روابط با قطر تلاش می‌کند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روزنامه القدس العربی، عبدالله شاهد، وزیر خارجه مالدیو تأکید کرد که تلاش‌هایی برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک با قطر در حال انجام است. وی در جواب سؤال یکی از نمایندگان پارلمان درباره اینکه آیا ازسرگیری روابط با قطر بخشی از سیاست خارجه وی است، این اظهارات را ایراد کرد.

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روزنامه القدس العربی، عبدالله شاهد، وزیر خارجه مالدیو تأکید کرد که تلاش‌هایی برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک با قطر در حال انجام است.

وی در جواب سؤال یکی از نمایندگان پارلمان درباره اینکه آیا ازسرگیری روابط با قطر بخشی از سیاست خارجه وی است، این اظهارات را ایراد کرد.

وی از سیاست خارجه دولت سابق انتقاد کرد و گفت: تدابیری برای تقویت روابط دوجانبه که در دوره عبدالله یمین عبدالقیوم، رئیس‌جمهور سابق وخیم شده بود اتخاذ شده است و روابط خارجه برحسب منافع مردم مالدیو تقویت خواهد شد.

عبدالله شاهد درباره قطع روابط با قطر در دوره عبدالقیوم گفت: قطع روابط دیپلماتیک با یک کشور آخرین راه در سیاست خارجه است. حتی زمانی که دو کشور در وضعیت جنگ هم باشند روابط دیپلماتیک خود را به دلایل مختلف حفظ می‌کنند.

به گفته منابع یکی از وعده‌های ابراهیم محمد صلح، رئیس‌جمهور جدید مالدیو در دوره کمپین انتخاباتی‌اش اصلاحات روابط دوجانبه با قطر بود. به گفته این منابع مالدیو به خاطر فشارهای عربستان روابطش را با قطر قطع کرده بود. این اقدام با انتقادات زیادی مواجه شده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده + هجده =