کد خبر : 173650
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
-

امام جمعه همدان:‏فلسفه یادواره‌ها ادامه دادن راه و سیره عملی شهیدان است

امام جمعه همدان:‏فلسفه یادواره‌ها ادامه دادن راه و سیره عملی شهیدان است

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی شامگاه پنجشنبه ۱۰ مرداد ماه در بیست و یکمین یادواره ۵۷ شهید والا مقام روستای حسین آباد شامو از توابع بخش جوکار ملایر در جمع مسئولان، خانواده معظم شهدا و اهالی این روستا، افزود: یکی از آموزه‌های قرآن، تصحیح نگاه انسان به این عالم و تفسیر

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی شامگاه پنجشنبه ۱۰ مرداد ماه در بیست و یکمین یادواره ۵۷ شهید والا مقام روستای حسین آباد شامو از توابع بخش جوکار ملایر در جمع مسئولان، خانواده معظم شهدا و اهالی این روستا، افزود: یکی از آموزه‌های قرآن، تصحیح نگاه انسان به این عالم و تفسیر فلسفه شکل گیری دنیاست.

وی با بیان اینکه خداوند درصدد اصلاح نگاه بندگانش به عالم هستی است، ادامه داد: در نگاه معصومین(ع)، بندگان تاجران این عالم هستند، این دنیا تجارت خانه است و انسان ها دائماً با اعمال و رفتار خود در حال تجارت و معامله هستند.

شعبانی موثقی با تأکید بر اینکه قرآن هشدار می‌دهد که انسان ها در بازار دنیا با ثمن و قیمت کم معامله نکنند، افزود: بهترین و پر سودترین معامله در بازار دنیا که سودش تکاندهنده است و هستی را به صدا درمی‌آورد، شهادد در راه خداست.

امام جمعه همدان با اشاره به جایگاه عظیم شهدا، اظهارکرد: ۵۷ شهید روستای حسین آباد شامو نشاندهنده زحمات این مردم، ولایتمداری و جانفشانی این روستا برای انقلاب و نظام بوده و هست.

شعبانی موثقی با بیان اینکه شهادت، آرزوی اولیا و معصومین(ع) بوده و امروز به برکت خون شهدا نظام اسلامی ما به اثبات و قدرت رسیده است، ادامه داد: هدف ما شهادت صرف نیست بله هدف احقاق” کلمة الله ” و برقراری اسلام در جهان است.

وی با اشاره به اینکه امروز ایران اسلامی به برکت خون شهیدانش به نظامی مقتدر در سطح جهان مبدل شده، گفت: دیروز صدام حسین را شکست دادیم و امروز با مقاومت و وحدت آمریکا و اسرائیل را به زانو درمی آوریم.

امام جمعه همدان اظهار کرد: فلسفه یادواره‌های شهدا، ادامه دادن راه و سیره عملی شهداست، ما این یادواره ها را برگزای می کنیم تا خودمان احیا شویم و هدف و آرمان های شهدا را بازخوانی کنیم.

دشمنان به فکر ایجاد تفرقه بین حاکمیت و مردم هستند

در ادامه ،سیدسعید شاهرخی استاندار همدان ۵۷ شهید روستای حسین آباد شامو را نشان تعهد و وفاداری مردم این خطه به آرمان ها ارزش‌های انقلاب اسلامی و امام راحل(ره) و رهبری فرزانه انقلاب دانست.

وی افزود: دو شاخصه همه انقلاب باعث دوام و اقتدار آن شده است؛ یکی از آنها رهبری تأثیرگذار و دیگری حضور مقتدرانه و آگاهانه مردم در تمام صحنه‌ها بوده و هست.

وی با بیان اینکه به علت وجود این شاخصه‌ها ۴۰ سال توطئه‌ها ، جاسوسی‌ها، تحریم‌ها و فتنه‌ها، جنگ تحمیلی و … دشمنان با شکست مواجه شد، گفت: صلابت رهبری و حضور قدرتمند مردم سبب شده امروز ایران اسلامی به اقتدار به مسیر خودش ادامه بدهد و در عرصه های دفاعی، نظامی، پزشکی، انرژی هسته ای و .. حرف برای گفتن داشته باشد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه موفقیت های ایران در حوزه بین المللی آمریکا را عصبانی کرده، اظهارکرد: خروج یک جانبه ترامپ از تعهد بین المللی برجام گواه این موضوع است.

شاهرخی با اشاره به اینکه دشمنان در تلاش هستند با فشار حداکثری بین حاکمیت و مردم شکاف و تفرقه بیندازند، ادامه داد: اما شواهد موجود در دنیا نشان دهنده شکست آمریکاست.

وی با بیان اینکه امروز در حوزه دیپلماسی در جهان اقتدار داریم، افزود: پائین کشاندن پهپاد جاسوسی آمریکا و متوقف کردن نفتکش انگلیسی، قدرت دفاعی ایران را به رخ جهانیان کشاند.

استاندار همدان تحریم‌های جدید آمریکا علیه دکتر ظریف، وزیر امور خارجه ایران را نشان استیصال و شکست ترامپ دانست و گفت: این انقلاب با تأسی از ولایت و روحیه شهادت و ایثار، با فداکاری، وفاق و همدلی، پابرجایت و ملت از این پیچ تاریخی دشوار به سلامت عبور می کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − شانزده =