کد خبر : 173111
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
-

پولدارهای همدان زیاد زباله تولید می‌کنند

پولدارهای همدان زیاد زباله تولید می‌کنند

به گزارش قائم آنلاین، حسین سیبی در گفت‌وگو ، با بیان اینکه به طور میانگین روزانه ۴۲۰ تن پسماند در همدان تولید می‌شود، اظهار کرد: در چهار ماهه نخست سالجاری به طور میانگین ۵۲ هزار و ۸۰ تن پسماند در همدان تولید شده است. وی با بیان اینکه از ۳ سال گذشته تا کنون میانگین

به گزارش قائم آنلاین، حسین سیبی در گفت‌وگو ، با بیان اینکه به طور میانگین روزانه ۴۲۰ تن پسماند در همدان تولید می‌شود، اظهار کرد: در چهار ماهه نخست سالجاری به طور میانگین ۵۲ هزار و ۸۰ تن پسماند در همدان تولید شده است.

وی با بیان اینکه از ۳ سال گذشته تا کنون میانگین تولید پسماند درهمدان بین ۴۰۰ تا ۴۲۰ تن بوده است، افزود: بیشترین مقدار پسماند در مناطق مرفه نشین همدان تولید می‌شود.

سیبی نبود ماشین آلات تخصصی و خط پردازش را جزئی از مشکلات پسماند همدان برشمرد و عنوان کرد: یک سایت پسماند پشت پلیس راه همدان وجود دارد که این سایت با مساحت ۳۰۰ هکتار از سال ۶۰ راه‌اندازی شده و ظرفیتی استراتژیک برای استان همدان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد پسماند تولیدی قابل بازیافت است، خاطرنشان کرد: حدود ۸۰ درصد پسماند تولید شده باقیمانده موادغذایی و غیرقابل بازیافت است که می‌توان آنها را به کود تبدیل کرد اما متأسفانه تکنولوژی انجام این کار در همدان وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان با بیان اینکه طبق قانون تولیدکننده‌های زباله‌های عفونی باید ابتدا آن را بی خطرسازی و سپس دفع کنند، اضافه کرد: در همدان بی خطرسازی زباله‌های عفونی توسط تولیدکننده‌ها انجام شده و سپس با استفاده از آهک دفن می‌شود.

وی با بیان اینکه پیگیری برای راه اندازی خط پردازش زباله و خط پردازش نخاله ساختمانی از برنامه‌های سازمان مدیریت پسماند برای سال ۹۸ است، گفت: راه اندازی خط پردازش نیازمند جذب سرمایه گذار بخش خصوصی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − ده =