کد خبر : 173150
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
-

حال صنایع مادر آذربایجان شرقی خوب نیست

حال صنایع مادر آذربایجان شرقی خوب نیست

به گزارش قائم آنلاین، یونس ژائله در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که گردش مالی و درآمد مس سونگون بسیار بالاست، ادامه داد: متأسفانه استان ما از این درآمد بهره‌مند نبوده و درآمد و گردش مالی مس سونگون در کرمان است. وی افزود: اگر قرار باشد این منابع مالی در استان بماند می‌تواند علاوه بر

به گزارش قائم آنلاین، یونس ژائله در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که گردش مالی و درآمد مس سونگون بسیار بالاست، ادامه داد: متأسفانه استان ما از این درآمد بهره‌مند نبوده و درآمد و گردش مالی مس سونگون در کرمان است.

وی افزود: اگر قرار باشد این منابع مالی در استان بماند می‌تواند علاوه بر رونق کسب و کار در رشد و توسعه استان نیز تأثیر بسزایی دارد.

وی با بیان این‌که صنعت سنگ و صنعت فرش در اشتغال استان نقش قابل توجهی دارند، بیان کرد: در حال حاضر فعالان صنعت فرش با مشکلات بیمه، تأمین مواد اولیه و صادرات مواجه هستند، از این رو دولت اهتمام ویژه‌ای برای حل مشکلات این صنایع داشته باشد.

وی اضافه کرد: البته بازار فرش تبریز با این وضع که از ساعت ۱۰ صبح تا چهار بعد از ظهر فعالیت می‌کنند، نمی‌تواند تجارت کرده و به قطب گردشگری تبدیل شود.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز تصریح کرد: اکنون کشور در شرایط خاصی قرار گرفته و این تحریم‌ها در طول تاریخ بی سابقه است، بنابراین باید همه ما دست در دست هم در کنار دولت برای مرتفع کردن مشکلات تلاش کرده و فضای امیدواری را در جامعه ایجاد کنیم.

وی با اشاره به سه برابر شدن قیمت کالاهای اساسی، بیان کرد: صنایع استان نیازمند تزریق نقدینگی است تا تولید به صورت انبوه باشد و بهره‌وری افزایش یافته و به دنبال آن صادرات نیز افزایش یابد.

ژائله با بیان این‌که سفر رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی فرصت مغتنمی است، خاطرنشان کرد: باید در آستانه سفر رئیس جمهور موانع و مشکلاتی موجود در فضای کسب و کار استان بررسی شده و جهت رفع موانع و حل مشکلات به دولت ارائه شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − ده =