کد خبر : 173129
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
-

جوابیه‌ایی در مورد یک خبر

جوابیه‌ایی در مورد یک خبر

به گزارش قائم آنلاین، ‌متن جوابیه بانک کشاورزی دهدشت به خبر منتشر شده به شرح زیر است؛ با سلام و احترام؛ پیرو درج خبری در تاریخ ‌۷ / ۵ / ۹۸ با عنوان «مشکلات این روزهای کارآفرین سیل زده …» در آن خبرگزاری و اشاره به اظهارات آقای صدراله فتحی در متن این گزارش خواهشمند

به گزارش قائم آنلاین، ‌متن جوابیه بانک کشاورزی دهدشت به خبر منتشر شده به شرح زیر است؛

با سلام و احترام؛

پیرو درج خبری در تاریخ ‌۷ / ۵ / ۹۸ با عنوان «مشکلات این روزهای کارآفرین سیل زده …» در آن خبرگزاری و اشاره به اظهارات آقای صدراله فتحی در متن این گزارش خواهشمند است دستور فرمایید به منظور تنویر افکار عمومی نسبت به درج جوابیه این بانک به شرح زیر اقدام فرمایند.

۱- بانک کشاورزی شعبه دهدشت سال ۱۳۹۰ تسهیلاتی با نرخ ۱۵درصد از محل بنگاه های اقتصادی زود بازده و سال ۱۳۹۴ با نرخ ۱۰درصد از محل منابع صندوق توسعه ملی به آقای صدراله فتحی مجری طرح پرورش ماهی ۱۲۰ تنی پرداخت کرده است.

۲- سررسید پرداختی در قالب طرح های زود بازده نامبرده از تاریخ ‌۱۳۹۳/۱۲/۱۷ تا ۱۳۹۳/۱۲/۱۷ و سررسید تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی ۱۳۹۵/۷/۱۱ بوده است.

۳- در اجرای دستورالعمل های حمایتی بانک کشاورزی در زمینه وصول مطالبات با هدف همراهی، مدارا و مساعدت با فعالان و تولید کنندگان بخش کشاورزی طی سال های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ مدیریت شعب این بانک در استان کهگیلویه و بویراحمد با نامبرده مساعدت و همکاری لازم انجام داده است.

۴- در این سال‌ها علیرغم اینکه بر اساس دستور العمل وصول مطالبات این بانک، بدهکار می‌بایست برای تمدید بدهی حداقل ۲۰درصد از بدهی خود را نقدأ واریز کند. بنابراین با هدف کمک به نامبرده نسبت به تمدید و استمهال اقساط بدهی سررسیده بدون دریافت هیچ‌گونه وجهی اقدام شد، و همچنین سه مرحله از جلسه مزایده اداره ثبت اسناد و املاک نیز جهت فرصت مجدد به تسهیلات گیرنده از سوی بانک لغو شد .

۵- آقای صدراله فتحی از آغاز سررسید اقساط خود درسال ۱۳۹۳ تاکنون فقط مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال از مجموع بدهی خود را نقدأ پرداخت کرده اند.

۶- بر اساس مصوبه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در تاریخ ۹۷/۱۱/‌۲۴ استان نامبرده موظف شد بدهی خود را حداکثر تا ۹۷/۱۲/۲۰ تعیین تکلیف کند، در غیر این صورت بانک موظف به پیگیری اقدامات اجرایی است. همچنین طی نامه شماره ۴۲۴/۲۶/۸۲ در تاریخ ۱۳۹۸/۳/۷ مقرر شد که تسهیلات نامبرده تعیین تکلیف شود. لازم به ذکر است با توجه به سپری شدن سه ماه از مهلت مصوبه کارگروه و الزام بانک به پیگیری وصول مطالبات اقدامات اجرایی توسط شعبه صورت پذیرفته است‌.

۷- لازم به ذکر است خسارت های سیل مربوط به اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ است در حالی که سررسید اقساط تسهیلات آقای صدراله فتحی سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ بوده و پرونده ایشان در تاریخ ۱۳۹۶/۷/۶ قبل از حادثه سیل اجرایی شد.

۸- با وجود مساعدت های مدیریت شعب بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد و اعلام آمادگی برای تعیین تکلیف بدهی، آقای صدراله فتحی شرایط لازم برای اجرای مساعدت توسط بانک را فراهم نکرده است. با این وجود درصورت مراجعه نامبرده، بانک آمادگی لازم جهت همکاری و تعیین تکلیف این تسهیلات را دارد .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − 8 =