کد خبر : 173154
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
-

ائتلاف البناء: پیش‌نویس جدید آمریکا در مورد عراق اهرم فشار جدیدی است

ائتلاف البناء: پیش‌نویس جدید آمریکا در مورد عراق اهرم فشار جدیدی است

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از المیادین، ائتلاف البناء عراق مخالفت خود را با مداخله‌های آمریکا در امور داخلی عراق به ویژه مسائل مربوط به حاکمیت این کشور اعلام کرد. ائتلاف مذکور همچنین اعلام کرد: هیچ کشور یا موسسه خارجی اجازه ندارد از مرز حاکمیت عراق عبور کند. در همین راستا، احمد الاسدی، سخنگوی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از المیادین، ائتلاف البناء عراق مخالفت خود را با مداخله‌های آمریکا در امور داخلی عراق به ویژه مسائل مربوط به حاکمیت این کشور اعلام کرد.

ائتلاف مذکور همچنین اعلام کرد: هیچ کشور یا موسسه خارجی اجازه ندارد از مرز حاکمیت عراق عبور کند.

در همین راستا، احمد الاسدی، سخنگوی ائتلاف البناء تاکید کرد:‌ طرح پیش‌نویس قانون مجلس نمایندگان آمریکا تحت عنوان “ممانعت از بی‌ثبات‌سازی عراق” مداخله‌ای آشکار است و ائتلاف با این مداخله که از طریق سفارشات و درخواست‌های جدید مطرح می‌شود و مجلس نمایندگان آمریکا با توجیهات برملا شده سعی در پیشبرد آن را دارد، مخالف است.

وی در ادامه تاکید کرد: پیش‌نویس این قانون آمریکایی به مثابه اهرم فشار دیگری جهت محدود کردن قدرت دولت و پارلمان عراق است.

الاسدی همچنین تصریح کرد: به شهروندان عراقی در خصوص خطر توطئه‌های پنهان و آشکاری که چیده می‌شود، هشدار می‌دهیم و از تمامی طرف‌ها می‌خواهیم در مقابل این اقدام که در مرحله نخست کشور عراق را هدف قرار می‌دهد و بی‌ثباتی را در این کشور نهادینه سازی می‌کند، موضع مخالفی را در پیش بگیرند.

در همین راستا، فالح الفیاض، مشاور امنیت ملی عراق اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا علیه برخی شخصیت‌های عراقی امری کاملا مردود است و تعرض به حاکمیت عراق به شمار می‌آید.

پیشتر نیز همام علی، عضو ائتلاف فتح عراق تاکید کرد: اقدام کنگره آمریکا در تدوین قانون مربوط به “ممانعت از بی‌ثبات‌سازی عراق” دخالتی آشکار در امور امنیتی این کشور به حساب می‌آید.

همام علی همچنین گفت: دولت عراق تحت قیمومیت آمریکا نیست و خودش می‌تواند امنیتش را حفظ کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × چهار =