کد خبر : 172917
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
-

مسئول عراقی: بغداد تحت قیمومیت آمریکا نیست

مسئول عراقی: بغداد تحت قیمومیت آمریکا نیست

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت النشره، همام علی، عضو ائتلاف فتح عراق تاکید کرد: اقدام کنگره آمریکا در تدوین قانون مربوط به “عدم بی‌ثباتی عراق” دخالتی آشکار در امور امنیتی این کشور به حساب می‌آید. همام علی همچنین گفت: دولت عراق تحت قیمومیت آمریکا نیست و خودش می‌تواند امنیتش را حفظ کند.

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت النشره، همام علی، عضو ائتلاف فتح عراق تاکید کرد: اقدام کنگره آمریکا در تدوین قانون مربوط به “عدم بی‌ثباتی عراق” دخالتی آشکار در امور امنیتی این کشور به حساب می‌آید.

همام علی همچنین گفت: دولت عراق تحت قیمومیت آمریکا نیست و خودش می‌تواند امنیتش را حفظ کند.

وی در ادامه افزود: قانون عدم بی‌ثباتی که کنگره آمریکا آن را تدوین کرده، به مثابه تحمیل قیمومیت آمریکا بر دولت عراق و مداخله در امور امنیتی داخلی آن است.

همام علی همچنین تصریح کرد: واشنگتن در برابر حملات تروریستی در دوره اخیر در عراق نایستاد و قانون جدید آن تلاشی برای برهم زدن مجدد امنیت و ایجاد نوعی آشوب در داخل این کشور است.

عضو ائتلاف فتح عراق خاطرنشان کرد: دولت باید به این قانون واشنگتن واکنش نشان داده و به آن اجازه دخالت در امور امنیتی را ندهد، چراکه این امر به حاکمیت کشور لطمه وارد ‌کند.

وی همچنین عنوان داشت: عراق به آمریکا و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش که تحت امر واشنگتن است، برای حفاظت از خود نیاز ندارد و عراق قادر است پرونده امنیتی را با نیروهای خود که با بزرگترین حمله تروریستی در جهان مقابله کرده‌اند، مدیریت کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + پانزده =