کد خبر : 172782
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۹:۳۰
-

سجادی: هنوز نمی‌توان سهمیه‌ها را پیش‌بینی کرد

سجادی: هنوز نمی‌توان سهمیه‌ها را پیش‌بینی کرد

به گزارش قائم آنلاین، نصرالله سجادی در مورد اینکه فدراسیون ها چه تعداد پیشی بینی کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ داشته‌اند، بیان کرد: سیستم کسب سهمیه‌ها در بیشتر رشته‌های ورزشی متفاوت تر از دوره های قبل شده است. بیشتر رشته‌ها در یک دوره از مسابقات باید شرکت کنند و در پایان بر اساس رنکینگ سهمیه به

به گزارش قائم آنلاین، نصرالله سجادی در مورد اینکه فدراسیون ها چه تعداد پیشی بینی کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ داشته‌اند، بیان کرد: سیستم کسب سهمیه‌ها در بیشتر رشته‌های ورزشی متفاوت تر از دوره های قبل شده است. بیشتر رشته‌ها در یک دوره از مسابقات باید شرکت کنند و در پایان بر اساس رنکینگ سهمیه به فرد یا وزن داده می شود. ۷۰، ۸۰ درصد رشته‌های ورزشی تا پایان سال ۹۸ و حتی برخی‌ها تا پایان خرداد ۹۹ باید در مسابقات شرکت کنند از این رو نمی‌توانیم نظر نهایی بدهیم که چه تعداد سهمیه به دست می آید و خود فدراسیون ها هم نمی توانند پیش بینی کنند.

او ادامه داد: اما تا به حال حضور رشته ها نسبتا خوب بوده ولی راه‌شان برای کسب سهمیه طولانی است.

سجاد در مورد کسب سهمیه المپیک در رشته های تیمی نیز گفت: والیبال مرداد ماه مسابقه دارد و اگر انتخاب نشود در آذرماه دوباره مسابقه خواهد داشت.
فوتبال هم در آذرماه مسابقه دارد. بسکتبال هم در قهرمانی جهان باید شرکت کند که البته شانسی برای خودش قائل نیست اما اگر تیم دوم باشد می تواند تا شانس دیگری داشته باشد. هندبال هم در مهر ماه مسابقه انتخابی دارد و آنجا شانس ندارد اما تیم دوم یا سوم شود دو فرصت دیگر دارد که شاید بتواند سهمیه را بگیرد.

او افزود: در رشته‌های انفرادی نیز، کشتی باید در سه مسابقه شرکت کند. وزنه‌برداری هم راه طولانی دارد و مسابقات هم دسته بندی شده است و براساس آن امتیاز داده می‌شود در پایان هم فدراسیون جهانی وزنه برداری تعداد نفراتی که می توانند حضور پیدا کنند را معرفی می کند. البته محدودیت سهمیه هم داریم و به ما دو سهمیه داده شده و ان‌شاءالله نفراتی انتخاب شوند که در المپیک نتایج خوبی بگیرند.

سجادی همچنین گفت: این دوره تفاوت هایی در انتخاب ورزشکاران هست شاید از نظر هایی بهتر باشد زیرا ورزشکاران در مسابقات بیشتری شرکت می کنند و کسی نمی تواند بگوید براساس شانس انتخاب شده‌اند.

سجادی در پاسخ به این پرسش که کادرسرپرستی چه زمانی انتخاب می شود، تاکید کرد: ابتد باید تعداد ورزشکار و سهمیه مشخص شود و بر اساس آن تعداد همراه نیز مشخص خواهد شد.

او در مورد انجام ثبت نام اولیه گفت: مسئولان برگزاری بازی‌ها از ما تعداد تقریبی خواستند که ما هم براساس رشته هایی که در مسابقات شرکت می کنند عددی را اعلام کرده‌ایم.

سرپرست کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۰ در مورد واریزی جدیدی برای بازی‌ها گفت: چیزی نخواستند ولی زمان ها برای واریز مشخص است و به موقع انجام می‌دهیم و مشکلی برای پرداخت ها نداریم.

او در مورد تعیین پاداش پای سکو نیز گفت: هنوز پاداش ها تعیین نشده است.

سجادی در پاسخ به این پرسش که تکلیف لباس کاروان چه زمانی مشخص می شود، تصریح کرد: آخر شهریور ماه باید نمونه لباس فرم و لباس ورزشی کاروان را به ما بدهند.

او در مورد انتخاب شعار و نماد کاروان نیز گفت: شعار و نماد کاروان پیش بینی شده و فکر می کنم در جلسه بعدی ستاد عالی بازی‌ها تصویب شود.

سجادی در مورد بورسیه تعدادی از ورزشکاران توسط ioc نیز گفت: ۵- ۶ ماه پیش بخشنامه کردیم به فدراسیون ها که نفرات خود را معرفی کنند و ما هم نفرات را به ioc معرفی کردیم و خود ioc حدود ۹ نفر را انتخاب کرده است. این بورسیه هم شامل هزینه های اردو، کسب سهمیه المپیک و پزشکی می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + هفده =