کد خبر : 172784
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۹:۳۵
-

دانشگاه کمبریج انتشار گازهای گلخانه‌ای را به صفر خواهد رساند

دانشگاه کمبریج انتشار گازهای گلخانه‌ای را به صفر خواهد رساند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از بیزینس‌گرین، دانشگاه کمبریج قصد دارد برنامه‌هایی را برای بهبود شرایط جوی انجام دهد و میزان گرمایش جهانی را به ۱.۵ درجه سانتی‌گراد محدود کند. تا به این ترتیب میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را قبل از اواسط قرن به صفر مطلق برساند. این دانشگاه در نظر دارد تا سال

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از بیزینس‌گرین، دانشگاه کمبریج قصد دارد برنامه‌هایی را برای بهبود شرایط جوی انجام دهد و میزان گرمایش جهانی را به ۱.۵ درجه سانتی‌گراد محدود کند. تا به این ترتیب میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را قبل از اواسط قرن به صفر مطلق برساند.

این دانشگاه در نظر دارد تا سال ۲۰۳۸ میلادی انتشار وابسته به انرژی گاز کربن را به صفر برساند.

هدف کوتاه مدت کمبریج این است که تا سال ۲۰۳۰ میلادی میزان “کربن دی اکسید”(CO۲) هوا از میزان آن در سال ۲۰۱۵ را تا ۷۵ درصد کاهش دهد.

اتخاذ این تصمیم دانشگاه کمبریج را به اولین دانشگاه جهان تبدیل می‌کند که راجع به آب‌وهوا تصمیماتی می‌گیرد. تصمیماتی که انجام ‌آن‌ها اهداف مستقلی را مبتنی بر علم پیش خواهد برد.

تا به امروز ۶۰۰ شرکت متعهد شده‌اند که گازهای گلخانه‌ای تولیدی خود را با استفاده از علوم آب‌وهوایی کنار بگذارند.

“امیلی شوکبرگ” مدیر تحقیقات کیفیت کربن در دانشگاه کمبریج اظهار کرد، این اهداف مبتنی بر علم خودسرانه نیست بلکه بر اساس شواهد تعیین می‌شود.

وی ادامه داد، مسئله گازهای گلخانه‌ای چالشی است که ما راجع به آن وظیفه داریم. ما دانشگاه‌ها و موسسات دیگر را دعوت می‌کنیم که در مورد اتخاذ تصمیمات مشابه اقداماتی را پیگیری کنند.

دانشگاه کمبریج می‌خواهد برای رسیدن به این اهداف از فعالیت‌های تحقیقاتی و دارایی‌های خود استفاده می‌کند و می‌خواهد میزان گازهای مصرفی خود را کاهش دهد. گازهایی که در ساختمان دانشگاه و یا برای گرم کردن آب استفاده می‌شود.

همچنین کمبریج می‌خواهد برق دانشگاه را از منابع کربن صفر تامین کند و در زمین‌های خود یک مزرعه با نیروی خورشیدی توسعه دهد. از دیگر اهداف دانشگاه توسعه اطلاعات بهتر برای کمک به دپارتمان‌های دانشگاه است که مصرف انرژی و انتشار کربن آن‌ها اندازه‌گیری شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − پنج =