کد خبر : 172802
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
-

آغاز برداشت خرما از نخلستان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان

آغاز برداشت خرما از نخلستان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان

به گزارش قائم آنلاین، غلام حیدر زورقی امروز در گفت و گو ، در زاهدان اظهار کرد:  برداشت خرما از خرداد ماه در استان با ارقام زودرس شامل کتومی، نگال وآشوبه شروع وبا ارقام دیررس مایکلی وهلیله در آبانماه به پایان می‌رسد. زورقی افزود: برداشت خرمای مضافتی با سطح زیر کشت ۲۵هزار هکتار وخرما ربی

به گزارش قائم آنلاین، غلام حیدر زورقی امروز در گفت و گو ، در زاهدان اظهار کرد:  برداشت خرما از خرداد ماه در استان با ارقام زودرس شامل کتومی، نگال وآشوبه شروع وبا ارقام دیررس مایکلی وهلیله در آبانماه به پایان می‌رسد.

زورقی افزود: برداشت خرمای مضافتی با سطح زیر کشت ۲۵هزار هکتار وخرما ربی با سطح زیرکشت ۲۱هزار هکتار که بیشترین نخلستانها را به خود اختصاص داده اند از نیمه اول مرداد ماه آغاز می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی بیان داشت: سطح زیرکشت محصولات باغی استان ۹۲هزار و۷۶۰هکتار است که ۶۱درصد آن به زیر کشت خرما است.

وی گفت:  از ۵۷هزار هکتار نخلستان در سیستان وبلوچستان ۴۵هزار هکتار بارور بوده وسالیانه بیش از ۲۳۰هزارتن انواع خرما در آن تولید و وروانه بازار مصرف می‌گردد.

زورقی با اشاره به اصلاح ونوسازی نخلستان‌های استان گفت: با توجه به استعداد و توانمندی استان در تولید خرما، توسعه کشت ارقام جدید تجاری وبازار پسند نظیر خرمای پیارم و مجول در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار داردو طی سال گذشته بیش از ۳۰هزار اصله نهال کشت بافتی خرمای پیارم بین کشاورزان توزیع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده + هشت =