کد خبر : 172555
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۹:۲۵
-

کولیوند: گزارش تفحص‌های مجلس باید حقوقی تنظیم شود تا قوه قضائیه حکم صادر کند

کولیوند: گزارش تفحص‌های مجلس باید حقوقی تنظیم شود تا قوه قضائیه حکم صادر کند

به گزارش قائم آنلاین، محمدجواد کولیوند رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو ، درباره عدم صدور احکام قضایی در قبال تفحص‌های دوره دهم مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مواردی که در اصلاحیه آیین‌نامه داخلی مجلس به آن پرداخته شده موضوع وظیفه قوه قضائیه در قبال گزارشات تفحص‌های مجلس بوده

به گزارش قائم آنلاین، محمدجواد کولیوند رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو ، درباره عدم صدور احکام قضایی در قبال تفحص‌های دوره دهم مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مواردی که در اصلاحیه آیین‌نامه داخلی مجلس به آن پرداخته شده موضوع وظیفه قوه قضائیه در قبال گزارشات تفحص‌های مجلس بوده است.

وی افزود: در دیدار اخیر روسای کمیسیون‌‌های مجلس شورای اسلامی با آیت الله رئیسی ریس قوه قضائیه به این موضوع اشاره کرد و رئیس دستگاه قضا اعلام کرد که تحقیق و تفحص‌ها باید متناسب با موضوعات در نظر گرفته شده بوده و کارشناسی جمع بندی شود تا در نهایت دستگاه قضایی بتوانند نظر خود را با صدور برخی احکام و پیگیری‌ها دنبال کند.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس تصریح کرد: آیت الله رئیسی در این نشست اعلام کردند گزارشاتی که از سوی هیئت تحقیق و تفحص صادر می‌شود باید به دلیل عدم نگارش کارشناسی از سوی قاضی به کارشناس پرونده ارائه شده و آنها مطابق با قانون آنها را تدوین کنند.

وی اظهار داشت: باید کاری کنیم که گزارشات هیات‌های تحقیق و تفحص حقوقی تنظیم و تدوین شود.

کولیوند تصریح کرد: نظر کمیسیون امور داخلی و شوراها در اصلاح آیین نامه امور داخلی مجلس استفاده از کارشناسان دیوان محاسبات و دستگاه‌هاست که البته باید معاونت نظارت مجلس آنها را تایید کرده و بتوانیم کارها را پیش ببریم.

وی افزود: باید بتوانیم گزارشات نهایی خود را به صورت حقوقی جمع‌بندی کرده تا قوه‌قضاییه بتواند با رویت آن دستورات لازم و پیگیری‌های آن را انجام دهد و در وقت و زمان صرفه‌جویی کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 − چهار =