کد خبر : 172606
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
-

کمبود ۴۰۰۰ تنی تولید تخم مرغ در کهگیلویه و بویراحمد

کمبود ۴۰۰۰ تنی تولید تخم مرغ در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش قائم آنلاین، محمدجعفر طالبیان پور در گفت و گو ، افزود‌: میزان تولید تخم مرغ در استان در سال گذشته ۴ هزار و ۱۶۷ تن بوده است. وی اظهارکرد: تعداد واحدهای تولید تخم مرغ استان ۴ واحد است که همگی فعال هستند. معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، خاطر نشان

به گزارش قائم آنلاین، محمدجعفر طالبیان پور در گفت و گو ، افزود‌: میزان تولید تخم مرغ در استان در سال گذشته ۴ هزار و ۱۶۷ تن بوده است.

وی اظهارکرد: تعداد واحدهای تولید تخم مرغ استان ۴ واحد است که همگی فعال هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، خاطر نشان کرد: میزان کمبود تولید تخم مرغ در استان ۴ هزار تن برآورد شده است که این میزان کسری از استان های اصفهان و قم تامین می شود.

طالبیان پور تصریح کرد: سرانه مصرف تخم مرغ در استان ۱۱٫۵ کیلوگرم است.

وی ادامه داد: بیشترین تولید تخم مرغ استان در شهرستان گچساران است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد، عنوان کرد: پیش بینی می شود با توجه به آغاز فعالیت یک واحد پرورش مرغ تخم گذار به ظرفیت ۵۰ هزار قطعه در نیمه دوم سال جاری در روستای گنجگون شهرستان بویراحمد میزان تولید تخم مرغ نسبت به سال ۹۷ حدود ۵ درصد افزایش داشته باشد.

طالبیان پور بیان کرد: توسعه کمی، توزیع نهاده های دولتی با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان و بهبود قیمت عرضه محصولات تولیدی متناسب با قیمت تمام شده از جمله برنامه های افزایش تولید میزان تخم مرغ در استان است.

وی اظهارکرد: مهمترین مشکلات تولید تخم مرغ در استان نوسانات نرخ ارز، افزایش قیمت نهاده ها، نوسانات شدید قیمت عرضه محصولات است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، اضافه کرد: با توجه به سرانه مصرف ۱۱٫۵ کیلوگرم به ازای هر نفر از جمعیت استان و نیاز مصرفی تخم مرغ ۸ هزار و ۲۰۰ تنی سالانه است که هم اکنون میزان تولید فعلی حدود ۵۰ درصد نیاز شهروندان را تامین می نماید و برای برون رفت از این وضعیت توسعه کمی و اعطای تسهیلات و احداث واحدهای جدید به متقاضیان دارای مجوز تاسیس مدنظر می باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × یک =