کد خبر : 172559
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۹:۳۵
-

نابسامانی بازار گوشت قرمز و سفید به دلیل واردات رانتی و محدود نهاده‌هاست

نابسامانی بازار گوشت قرمز و سفید به دلیل واردات رانتی و محدود نهاده‌هاست

به گزارش قائم آنلاین، شادمهر کاظم‌زاده نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو ، درباه نوسانات نرخ گوشت قرمز و سفید گفت: تنظیم بازار با زور و اجبار امکان ندارد و نمی‌توان با استفاده از ابزار قدرت قیمت‌ها را پایین نگه داشت این در حالی است که قیمت نهاده‌‌های دامی افزایش پیدا کرده و

به گزارش قائم آنلاین، شادمهر کاظم‌زاده نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو ، درباه نوسانات نرخ گوشت قرمز و سفید گفت: تنظیم بازار با زور و اجبار امکان ندارد و نمی‌توان با استفاده از ابزار قدرت قیمت‌ها را پایین نگه داشت این در حالی است که قیمت نهاده‌‌های دامی افزایش پیدا کرده و همین موضوع بر نرخ تمام شده تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: متأسفانه دولت توان و عرضه تأمین نهاده‌های مالی و تثبیت قیمت آن را ندارد و به همین دلیل باعث شده که مرغدار سویا و ذرت را به ۳ برابر قیمت از بازار آزاد خریداری کند.

نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی واردات نهاده‌های دامی دست تعداد محدودی از افرادی است که با وزارت جهاد کشاورزی ارتباط دارند چگونه می‌توان قیمت بازار گوشت قرمز و سفید را کنترل کرد.

کاظم‌زاده گفت: دولت باید نهاده‌‌های دامی را با قیمت مناسب در اختیار دامدار قرار دهد تا بتواند بازار را در ثبات نگه دارد.

وی گفت: نابه‌سامانی‌های اخیر بازار گوشت قرمز و سفید به دلیل عدم مدیریت دولت است و شرکت پشتیبانی دام هم نمی‌تواند در این زمینه اقدام اساسی کند زیرا نهاده‌های دامی را به موقع تحویل دامدار نداده است.

نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه دولت نتوانسته کامیون‌داران را برای جابه‌جایی نهاده‌های دامی و محصولات دامی راضی نگه دارد این در حالی است که آنها با افزایش نرخ باربری هزینه‌های تمام شده را برای دامداران افزایش دادند.

کاظم‌زاده گفت: زمانی که دولت نمی‌تواند حمل و نقل و محصولات کشاورزی را مدیریت کند و تأمین نهاده‌های دامی را هم به حال خود رها کرد مرغدار و دامدار باید چه کنند؟ در حالیکه قیمت تمام شده برای این افراد بالاتر رفته و مردم متضرر اصلی این جریان هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − 8 =