کد خبر : 172568
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۹:۵۵
-

فراخوان سی و یکمین جشنواره تئاتر استان زنجان منتشر شد

فراخوان سی و یکمین جشنواره تئاتر استان زنجان منتشر شد

به گزارش قائم آنلاین، فراخوان سی و یکمین جشنواره تئاتر استان زنجان که از ۲۰ تا ۲۳ آبان‌ماه در زنجان برگزار خواهد شد، منتشر شد. این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و انجمن هنرهای نمایشی استان در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در زمینه « رونق تولید»

به گزارش قائم آنلاین، فراخوان سی و یکمین جشنواره تئاتر استان زنجان که از ۲۰ تا ۲۳ آبان‌ماه در زنجان برگزار خواهد شد، منتشر شد.

این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و انجمن هنرهای نمایشی استان در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در زمینه « رونق تولید» و همچنین اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت از گروه‌های نمایشی و تمرکز بر اجراهای عمومی و ارتقای سطح کیفی آثار و گسترش تئاتر در سراسر نقاط استان و همچنین ارتباط موثر با تماشاگران آثار نمایشی برگزار خواهد شد.

محورهای مورد تأکید این جشنواره نیز شامل «رونق تولید» و توجه ویژه به شعار سال، موضوعات دینی با رویکرد اجتماعی و ترجیحا متناسب با مسائل روز جامعه، آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، مشکلات فضای مجازی، طلاق و گسست خانوادگی، سبک زندگی اسلامی، نمایش‌های مرتبط با عنوان « زنجان میزبان مهربان»، توجه به آثار نمایشی مبتنی بر ویژگی‌های اقلیمی و بومی استان است.

طبق فراخوان، جشنواره در بخش صحنه‌ای به صورت رقابتی برگزار می‌شود و صرفا اختصاص به آثار و نمایش‌نامه‌های ایرانی دارد.

جشنواره تئاتر استانی صرفا به آثار نمایشی تولید شده که اجرای عمومی آنها به انجام رسیده تعلق دارد از همین رو گروه‌هایی که حد فاصل زمانی پس از اتمام جشنواره استانی در سال ۱۳۹۷ تا یک ماه قبل از موعد برگزاری جشنواره آثار خود را تولید کرده و به اجرای عمومی در آورده باشند می‌توانند در این جشنواره متقاضی شوند.

همه آثار حاضر در بخش رقابتی جشنواره تا یک ماه قبل از برگزاری جشنواره باید حداقل پنج اجرای عمومی در شهرستان خود داشته باشند.

تقویم جشنواره تئاتر استان نیز به این صورت خواهد بود که آخرین مهلت ثبت‌نام در جشنواره تا ۱۵ مهرماه است.

بازبینی آثار از یکم تا سوم آبان‌ماه انجام و زمان برگزاری جشنواره نیز از بیستم تا بیست و سوم آبان خواهد بود.

دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر استان زنجان واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان معاونت هنری و سینمایی اداره کل و فرهنگسرای امام خمینی (ره) واحد انجمن هنرهای نمایشی استان مستقر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × سه =