کد خبر : 172697
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
-

انتقاد یک نویسنده اسرائیلی از مقامات تل‌آویو به خاطر بی‌توجهی به سربازان کشته شده در جنگ غزه

انتقاد یک نویسنده اسرائیلی از مقامات تل‌آویو به خاطر بی‌توجهی به سربازان کشته شده در جنگ غزه

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت عربی ۲۱، آوی یعقوبی، نویسنده اسرائیلی در مقاله‌ای برای روزنامه هاآرتص نوشت: پنج سال پیش در ژوئیه ۲۰۱۴ نیروهایی از گردان جولانی وارد محله الشجاعیه در شرق نوار غزه شدند و در آن شب ۱۳ سرباز از جمله پسرم گلعاد کشته شدند. در آن جنگ ۷۳ نظامی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت عربی ۲۱، آوی یعقوبی، نویسنده اسرائیلی در مقاله‌ای برای روزنامه هاآرتص نوشت: پنج سال پیش در ژوئیه ۲۰۱۴ نیروهایی از گردان جولانی وارد محله الشجاعیه در شرق نوار غزه شدند و در آن شب ۱۳ سرباز از جمله پسرم گلعاد کشته شدند. در آن جنگ ۷۳ نظامی اسرائیلی کشته شدند و طی ۵۰ روز اسرائیل در معرض حملات موشکی قرار گرفت.

وی با لحنی تمسخرآمیز گفت: دولت بزرگ و مسلح منطقه‌ای با جدیدترین سلاح در جهان در مقابل یک سازمان فلسطینی جنگید.

این نویسنده گفت: بعد از پایان جنگ ما از انتقاد از مسئولان سیاسی و نظامی خودداری کردیم و منتظر نتایج تحقیقات داخلی در ارتش و گزارش ناظر دولت ماندیم. نتایج ناظر دولت یک شوک بیش نبود. گزارش ناظر به این مساله اشاره داشت هیچ گونه تفکر استراتژیکی وجود نداشته و شکست فراگیری در رابطه با هزینه‌ها حاصل شده و این حقیقت که اعضای کابینه خودشان را برای رسیدن به آمادگی‌هایی که شورای امنیت داخلی تعیین کرده بود، به زحمت نینداختند. ویژگی مشترک تمامی نتایج و بررسی‌ها برخورد بی توجهانه مسئولان سیاسی و کوتاهی بخش نظامی بود.

وی گفت: هیچ اقدامی اتخاذ نشد و مردم اسرائیل به خیابان‌ها نیامدند. به نظر می‌رسد توانایی‌شان به خاطر اعتراضات علیه افزایش قیمت پنیر از دست رفته بود. ۷۳ سرباز به دلیل بی توجهی رهبری اسرائیل کشته شدند و این مسئله مثل افزایش قیمت پنیر برایشان مهم نبود.

او بنیامین نتانیاهو، موشه یعالون و بنی گانتس را مسئول این کوتاهی دانست.

این نویسنده گفت: این‌ها که در “پیروزی درخشان” ۲۰۱۴ شریک بودند هر یک از آنها می‌گوید که فقط خود او می‌تواند اسرائیل را به سمت شکوفایی و امنیت ببرد.

وی گفت: اکنون سیاست “تمامی گزینه‌ها مطرح است” همچنان ادامه دارد و نخست‌وزیر در سالروز عملیات ۲۰۱۴ اعلام کرد که “اسرائیل آماده عملیات نظامی گسترده‌ای علیه حماس و جهاد اسلامی است که تاکنون انجام نشده است”. آیا پنج سال پیش آماده نبودیم پس چرا رخ نداد؟ آیا کسی باور می‌کند که بر خلاف عملیات ۲۰۱۴ اکنون روند تفکر استراتژیک عمیقی در میان مسئولان کابینه امنیتی اسرائیل مبنی بر این امر وجود دارد که ما در جنگ آتی در غزه چه خواهیم کرد؟ این در حالی است که کاتس می‌گوید که اسرائیل سیاستی درباره غزه ندارد.

این نویسنده گفت: هیچ چیزی تغییر نکرده است. افزایش قیمت پنیر دردناک است اما کمتر از مرگ سربازانمان نیست.

وی اظهارات بیوه یکی از سربازانی را نقل کرد که در جنگ ۲۰۱۴ کشته شده بود. این بیوه حین بازدید از قبور سربازان نوشته بود: تغییر با حرف رخ نمی‌دهد به خیابان‌ها بیایید قبل از اینکه واقعیت امر به شما ضربه بزند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 1 =