کد خبر : 172667
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
-

افتتاح اولین آشپزخانه تمام صنعتی کشور در دانشگاه تبریز

افتتاح اولین آشپزخانه تمام صنعتی کشور در دانشگاه تبریز

به گزارش قائم آنلاین، حسین امام علی پور، در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه اولین آشپزخانه تمام صنعتی دانشگاهی است که در سطح کشور افتتاح می‌شود، استفاده از سیستم بخار به جای گاز شهری و حفظ خواص غذایی از جمله مزایای این پروژه به شمار می‌آید. معاون دانشجویی دانشگاه تبریز

به گزارش قائم آنلاین، حسین امام علی پور، در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه اولین آشپزخانه تمام صنعتی دانشگاهی است که در سطح کشور افتتاح می‌شود، استفاده از سیستم بخار به جای گاز شهری و حفظ خواص غذایی از جمله مزایای این پروژه به شمار می‌آید.

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز حذف ۹۵ درصدی استفاده از روغن در طبخ برخی غذاها را از دیگر مزایای این طرح عنوان کرد و گفت: طبخ غذا در این آشپزخانه تمام صنعتی توسط فرهای کامبی انجام می‌شود.

وی با اشاره به دیگر مزایای پروژه آشپزخانه تمام صنعتی دانشگاه تبریز ادامه داد: صرفه جویی در زمان، افزایش سرعت طبخ غذا، کاهش استفاده از نیروی انسانی و صرفه جویی در مصرف هزار حلبی روغن و داشتن صرفه اقتصادی از دیگر مزایای اجرای این پروژه است.

امام علی پور در پایان خاطر نشان کرد: به منظور اجرای این پروژه حدود سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

گفتنی است، دانشگاه تبریز در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی، بیش از ۲۴ هزار  نفر دانشجو و ۴۵۷ هزار مترمربع فضای آموزشی، کمک آموزشی و پژوهشی و نیز به جهت همجواری با دانشگاه‌های بزرگ کشورهای منطقه، به عنوان بزرگترین مرکز علمی غرب و شمال غرب کشور، عهده‌دار بخش بزرگی از مسئولیت تولید علم و فناوری و رقابت در عرصه‌های بین المللی است.

افتتاح ساختمان حفاظت فیزیکی دانشگاه تبریز

به گزارش ایسنا، این ساختمان پنج طبقه شامل ۳۸۵ متر مربع عرصه و ۱۹۲۰ متر مربع اعیان-زیر بنا و دارای زیر زمین، پارکینگ و بخش تاسیسات است.

به منظور افتتاح این پروژه حدود دو و نیم میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و واحد مدیریت حراست، ریاست، اداره ایمنی، واحد صدور کارت، مسئولیت شیفت، اداره حفاظت فیزیکی، آسایشگاه و غذاخوری، واحد کارشناسان حراست، اتاق اسناد، جلسه و مانیتورینگ از بخش‌های مختلف این پروژه به شمار می‎‌آید.

افتتاح سیستم بخارپز برای پخت غذا برای اولین بار در بین دانشگاه‌های کشور دیگر پروژه‌ای بود که با حضور دکتر غلامی و هیئت همراه وی و دیگر مسئولان به بهره‌برداری رسید که برای تجهیز و راه‌اندازی این سیستم نیز نزدیک ۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

بر اساس این گزارش؛  افتتاح ساختمان دانشکده کشاورزی اهر (در قالب طرح تملک دارائی‌های سرمایه‌ای مصوب)، افتتاح واحد تولیدی شیر و محصولات لبنی دانشگاه تبریز با ظرفیت تولید یک تن در ساعت (از محل کمک‌های خیرین و منابع داخلی) و کلنگ‌زنی سیستم تصفیه آب قنات از دیگر پروژه‌هایی است که امروز و فردا با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بهره‌برداری خواهد رسید. برای بهره‌برداری این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است

دانشگاه تبریز در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی، بیش از ۲۴ هزار  نفر دانشجو و ۴۵۷ هزار مترمربع فضای آموزشی، کمک آموزشی و پژوهشی و نیز به جهت همجواری با دانشگاه‌های بزرگ کشورهای منطقه، به عنوان بزرگ‌ترین مرکز علمی غرب و شمال غرب کشور عهده دار بخش بزرگی از مسئولیت تولید علم و فناوری و رقابت در عرصه‌های بین‌المللی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − دو =