کد خبر : 172711
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
-

آینده خوبی برای پسته رفسنجان متصور نیستیم

آینده خوبی برای پسته رفسنجان متصور نیستیم

به گزارش قائم آنلاین، مجید فصیحی هرندی صبح امروز ۷ مرداد ماه در نشست هم اندیشی با مدیران و کارکنان پژوهشکده پسته اظهار کرد: امیدوارم پژوهشکده پسته جایگاه سابق خود را حفظ کرده و در بحث پسته همچنان حرف اول را بزند. وی افزود: مدیران مجتمع مس سرچشمه نشان داده اند که در راستای ادای

به گزارش قائم آنلاین، مجید فصیحی هرندی صبح امروز ۷ مرداد ماه در نشست هم اندیشی با مدیران و کارکنان پژوهشکده پسته اظهار کرد: امیدوارم پژوهشکده پسته جایگاه سابق خود را حفظ کرده و در بحث پسته همچنان حرف اول را بزند.

وی افزود: مدیران مجتمع مس سرچشمه نشان داده اند که در راستای ادای مسئولیت های اجتماعی خود جدی هستند و به دانش و پژوهش در شهرستان کمک می کنند.

فصیحی هرندی ادامه داد: پژوهشکده پسته با عنوان قبلی موسسه تحقیقات پسته کشور نقش اساسی و موثر در گذشته داشته است و امروز و آینده نیز این نقش ادامه خواهد داشت.

سرپرست فرمانداری رفسنجان بحران آب را چالش اساسی در حال حاضر و آینده برشمرد و گفت: تامین آب بسیار سخت و دشوار است و متاسفانه سال‌های زیادی بدلیل عدم توجه به منابع آب و استفاده سنتی از این منبع خدادادی علیرغم هشدار متخصصان آن را هدر داده‌ایم.

فصیحی هرندی خاطرنشان کرد: همه نگاهها به قشر محقق و کشاورز دوخته شده است و احساس نیاز زیادی در بین کشاورزان از این بابت که باید فکری به حال منابع آبی کرد ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه باید از تک محصولی در شهرستان فاصله بگیریم، اذعان کرد: با این وضعیت منابع آب آینده خوبی برای محصول پسته متصور نیست.

سرپرست فرمانداری رفسنجان با بیان اینکه مجتمع مس سرچشمه در بحث اقتصاد مقاومتی به خوبی ورود کرده است، یادآور شد: حمایت مجتمع مس سرچشمه در خصوص طرحهای پژوهشی نیز می تواند بسیار کمک کننده باشد. همچنین در خصوص تامین ابزار برای پژوهشگران نیز اقدام شود تا بصورت بنیادین به پژوهشگران و محققان کمک شود.

فصیحی هرندی درباره تولید محصولات جانبی پسته از جمله کره و شیر پسته توضیح داد: در این زمینه می توان با جذب سرمایه گذار، تخصیص منابع در چارچوب اقتصاد مقاومتی و در راستای رونق تولید و ایجاد ارزش افزوده اقدام و تسهیل گری کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 2 =