کد خبر : 172429
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
-

کلنگ‌زنی مجتمع تحقیقاتی، درمانی و آموزشی جهاد دانشگاهی

کلنگ‌زنی مجتمع تحقیقاتی، درمانی و آموزشی جهاد دانشگاهی

به گزارش قائم آنلاین، کلنگ‌زنی مجتمع تحقیقاتی، درمانی و آموزشی جهاد دانشگاهی استان قزوین پیش از ظهر امروز (یکشنبه، ۶ مرداد) با حضور حمید رضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و جمعی از مسئولان استان صورت گرفت. فرشاد پیله‌چی رئیس جهاد دانشگاهی قزوین در این مراسم

به گزارش قائم آنلاین، کلنگ‌زنی مجتمع تحقیقاتی، درمانی و آموزشی جهاد دانشگاهی استان قزوین پیش از ظهر امروز (یکشنبه، ۶ مرداد) با حضور حمید رضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و جمعی از مسئولان استان صورت گرفت.

فرشاد پیله‌چی رئیس جهاد دانشگاهی قزوین در این مراسم با اشاره به نزدیک شدن سی و نهمین سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی از رویش‌های انقلاب بوده و همواره به دنبال انجام فعالیت‌های گزیده است، جهاد دانشگاهی قزوین نیز طی ۱۵ سال فعالیت به دنبال فعالیت گزین بر مبنای توسعه جهاد متناسب با توسعه کشوری قدم برداشته است.

وی افزود: مجموعه جوان جهاد دانشگاهی همیشه به دنبال  ماموریت‌ها و برنامه‌هایی در راستای نیاز کشور بوده است، در استان قزوین نیز با تعامل دستگاه‌های مختلف نیازها را احصا و در حوزه‌های مورد نیاز ورود پیدا کردیم.

رئیس جهاد دانشگاهی قزوین عنوان کرد: یکی از نیازهای استان قزوین حوزه درمان است و ما در حوزه درمان ناباروری، سرطان، شیمی درمانی و توانبخشی ورود پیدا کردیم‌.

وی افزود: مجتمع تحقیقاتی، درمانی و آموزشی نیز در این راستا به منظور کمک به مردم طراحی شده است، این مجتمع در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۱۶۲ متر مربع و ۸ هزار و ۶۹۸ متر زیربنا در پنج طبقه احداث می‌شود.

پیله‌چی بیان کرد: این مرکز دارای بخش‌های شیمی درمانی، آزمایشگاه پاتوبیولوژی، درمانگاه ناباروری، مرکز جامع توانبخشی، مامو گرافی، طب تسکینی، بخش‌های آموزشی و پشتیبانی است که توسط سازمان بسیج سازندگی و نظارت دفتر فنی استانداری و جهاد دانشگاهی ساخته می‌شود.

وی بیان کرد: قزوین در شاهراه غرب کشور قرار دارد و با تاسیس این مرکز می‌توانیم خدمات ارزنده‌ای در حوزه درمان در غرب کشور ارائه دهیم.

رئیس جهاددانشگاهی قزوین عنوان کرد: هر چه این مرکز سریعتر بهره‌برداری شود شاهد کاهش آسیب اجتماعی و مرگ و میر، همچنین رونق اشتغال و افزایش امید خواهیم بود.

درمان ناباروری به برکت تلاش جهاد دانشگاهی بود 

عبدالمحمد زاهدی، استاندار قزوین نیز در ادامه این مراسم تصریح کرد: در نظام‌های سیاسی تحولاتی واقع می‌شود، انقلابی صورت می‌گیرد و حکومتی تغییر می‌کند، هر حکومتی سازمان‌های مورد نظر خود را تعبیه می‌کند و شکل می‌گیرد.

وی افزود: نهادها و دستگاه‌های مختلف نظامی، امنیتی و حمایتی توسط امام(ره) ایجاد شدند، تاسیس جهاد دانشگاهی نهاد علمی و آموزشی نیز از جمله دستاوردهایی است که در حوزه علمی فعالیت دارد.

استاندار قزوین بیان کرد:  بدون اغراق مجموعه جهاد دانشگاهی توانسته یکی از نهادهای موفق باشد و نمره قبولی بگیرد، یکی از نیازهای بشر این است که به سمت توسعه برود، هر چقدر نیازها به درستی شناخته شود راهکار درستی ارائه خواهد شد.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی با فعالیت‌های پژوهشی در حوزه نیازهایی که سابقه‌ای در ایران نداشته وارد شده است، ما باور کرده بودیم ناباروری غیرقابل درمان است اما از برکت جهاد دانشگاهی درمان آن اتفاق افتاد.

زاهدی تاکید کرد: قزوین با داشتن موقعیت جغرافیایی و نیروی انسانی و عرصه کشاورزی، صنعتی، علمی و طرح‌های بزرگی مانند شتابگر ملی، پرتو دهنده و چشمه نور؛ پژوهش‌های بنیادی می‌تواند با ساخت این مجتمع در زمینه کارهای درمانی و تحقیقاتی هم گام‌های بلندی بردارد.

وی افزود: شروع این مجتمع تحقیقاتی و آموزشی، درمانی می‌تواند کمک کند تا قزوین به یک مرکز بزرگ علمی، پژوهشی، تحقیقاتی کشور تبدیل شود و پیشرفت‌های علمی آن دو چندان شود.

این مجتمع تحقیقاتی با ۲۵ میلیارد تومان اعتبار در مدت سه سال ساخته خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + 18 =