کد خبر : 172371
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
-

عابدی: برای جلوگیری از رشد نقدینگی برنامه‌ریزی شود

عابدی: برای جلوگیری از رشد نقدینگی برنامه‌ریزی شود

به گزارش قائم آنلاین، حیدرعلی عابدی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ضمن محکوم کردن حضور آمریکا در منطقه گفت: از وزارت اطلاعات در خصوص شناسایی جاسوسان آمریکایی تشکر می‌کنم. وی گفت: در ابتدای کار مجلس دهم، فراکسیون امید طرحی را به عنوان گفت‌وگوی ملی مطرح کرد که این طرح بهترین سازوکار برای

به گزارش قائم آنلاین، حیدرعلی عابدی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ضمن محکوم کردن حضور آمریکا در منطقه گفت: از وزارت اطلاعات در خصوص شناسایی جاسوسان آمریکایی تشکر می‌کنم.

وی گفت: در ابتدای کار مجلس دهم، فراکسیون امید طرحی را به عنوان گفت‌وگوی ملی مطرح کرد که این طرح بهترین سازوکار برای حل مسائل اجتماعی و سیاسی کشور است. در این خصوص لازم است که رسانه ملی یک میز گفت‌وگو جهت ادامه این کار برنامه‌ریزی کند.

وی ادامه داد: دولت باید از ظرفیت‌های خوب کشور بهره‌برداری کند و نسبت به تصمیم‌گیری‌هایی که باعث افزایش قیمت شده به خصوص تصمیمات غلطی که موجب افزایش قیمت امروز است پافشاری نکند. باید توجه کنند که تعیین سقف قیمت موجب تعطیلی کارخانجات و کاهش تولید می‌شود، بهترین راه حمایت از تولید و ایجاد رقابت در تولید است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید پرداخت یارانه‌ها را ساماندهی کنیم تا از یارانه‌های پنهان جلوگیری شود. باید در حوزه جلوگیری از رشد نقدینگی برنامه‌ریزی کرد. باید با جذب نقدینگی از افزایش قیمت و تورم افسارگسیخته جلوگیری کرد.

عابدی اظهار کرد: توزیع عادلانه آب امری حائز اهمیت است. ماده ۳۵ برنامه ششم توسعه وزارت نیرو را به تامین حق‌آبه مکلف کرده است. ماده ۱۵۸ قانون مدنی نیز اولویت زمانی بهره‌برداری از آب را نسبت به اولویت مکانی مقدم دانسته و همچنین حق‌آبه‌داران و سهم‌آبه‌داران حوزه‌های مختلف به خصوص حوزه زاینده‌رود را در بهره‌برداری از آب‌های موجود در اولویت می‌داند.

وی ادامه داد: شورای نگهبان نیز در نظر فقهی خود در تاریخ ۱۱ تیرماه سال ۱۳۹۶ اعلام کرده است که تعرض به حق‌آبه از هر حیث خلاف موازین شرعی و قانون اساسی است. مصوبات جلسه دهم، سیزدهم و بیست‌وچهارم شورای عالی آب در خصوص زاینده‌رود پیشنهاداتی را مطرح کرده است. از جمله این‌که برداشت آب توسط استان چهارمحال و بختیاری، یزد و اصفهان برای شرب و صنعت تنها از منابعی باشد که از طریق تونل سوم، دوم، چشمه لنگان و طرح بهشت‌آباد حاصل می‌شود.

عابدی بیان کرد: چرا نمایندگان به وزیری که قانون را اجرا می‌کنند تشر می‌زنند ۱۰۰ نامه هم به او بنویسید اگر خلاف قانون باشد مکلف است که قانون را اجرا کند. مردم خوزستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری پیوند برادری دارند بیش از یک میلیون نفر از عزیزان خوزستانی و چهارمحال و بختیاری در اصفهان زندگی می‌کنند. نامه نمایندگان خوزستان و چهارمحال و بختیاری مورد رسیدگی قرار گیرد و متخلفین و کسانی که موجب آزرده شدن مردم اصفهان شدند مورد پیگیری قرار گیرد و نتایج آن اعلام شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × دو =