کد خبر : 172443
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
-

تفکیک زباله از مبدا چرخه اقتصادی ۵۰ میلیارد تومانی دارد

تفکیک زباله از مبدا چرخه اقتصادی ۵۰ میلیارد تومانی دارد

به گزارش قائم آنلاین، حسین محمدی در نطق پیش از دستور صد و پنجاه و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج گفت: خوشبختانه بعد از سال‌ها اجرای طرح بهای خدمات پسماند به تصویب رسیده که این امر گامی در راستای احقاق حقوق شهروندی محسوب می‌شود. وی ادامه داد: پس از برگزاری مناقصه، اجرای طرح

به گزارش قائم آنلاین، حسین محمدی در نطق پیش از دستور صد و پنجاه و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج گفت: خوشبختانه بعد از سال‌ها اجرای طرح بهای خدمات پسماند به تصویب رسیده که این امر گامی در راستای احقاق حقوق شهروندی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: پس از برگزاری مناقصه، اجرای طرح تفکیک زباله به پیمانکار جدیدی واگذار شده که امید است با حمایت شهرداری در اجرای این طرح به مشکل مواجه نشود.

این مسئول تصریح کرد: تفکیک زباله از مبدا در همه جای دنیا بسیار درآمدزا است و پیش بینی می‌شود با اجرای درست این طرح در کرج سالانه بین ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان گردش اقتصادی در شهر ایجاد شود.

محمدی توضیح داد: پیش از این شهرداری کرج از اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا سالانه چیزی حدود دو تا سه میلیارد تومان درآمد داشت که با تغییرات ایجاد شده این درآمد افزایش خواهد داشت.

در ادامه این جلسه نائب رییس شورای شهر کرج با اشاره به کاهش هزینه حمل زباله به مرکز دفن زباله حلقه دره اشاره کرد و گفت: هزینه حمل زباله به این مرکز از۳۲ هزار تومان برای هر تن به ۱۶ هزار تومان کاهش داشته که این امر صرفه جویی زیادی در منابع مالی سازمان مدیریت پسماند را به همراه داشته است.

منصور وحیدی همچنین به میزان آسفالت تولید شده در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: در چهار ماهه اول امسال‌ ۷۷۵ هزار تن آسفالت در کرج تولید شده و پیش بینی می شود این مقدار تا پایان سال به‌ ۲۰۰ ‌هزار تن نیز برسد .

نائب رییس شورای شهر کرج با اشاره به میزان کاهش هزینه‌های تولید آسفالت گفت: برآورد کارشناسان کاهش‌ ۲۰‌ الی‌ ۲۵ ‌درصدی هزینه‌های این بخش است .

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ضرورت ورود شورا به وضعیت پیمانکاران خدمات شهری و فضای سبز اظهار کرد: از شهردار کرج درخواست دارم شرح خدمات پیمانکاران خدمات شهری و فضای سبز مناطق بازبینی شود.

وحیدی اضافه کرد: همانطور که در فرایند مدیریت پسماند و تولید آسفالت موفق به کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد شده‌ایم، با پیگیری‌های لازم می‌توانیم هزینه ‌های ارائه خدمات به شهروندان را نیز کاهش دهیم .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × دو =