کد خبر : 172214
تاریخ انتشار : شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
-

‌آب‌های خراسان‌شمالی مستعد در پرورش شاه میگو

‌آب‌های خراسان‌شمالی مستعد در پرورش شاه میگو

به گزارش قائم آنلاین، ‌دکتر حسین یاوری در گفت و گو ، ‌افزود: در بخش های غربی کشور بر روی این نوع از میگو کار شده و به دست آوردهای خوبی نیز رسیده شده که آب های این استان نیز مستعد پرورش این گونه از میگو است. به گفته وی، می توان در آب های

به گزارش قائم آنلاین، ‌دکتر حسین یاوری در گفت و گو ، ‌افزود: در بخش های غربی کشور بر روی این نوع از میگو کار شده و به دست آوردهای خوبی نیز رسیده شده که آب های این استان نیز مستعد پرورش این گونه از میگو است.

به گفته وی، می توان در آب های سد شیرین دره و رودخانه اترک این گونه از میگو را پرورش داد.

یاوری با اشاره به اینکه در آب های این استان گونه های بومی از میگو دیده شده اند، ادامه داد: در مرحله نخست بهتر است تا یک گروه مطالعاتی وارد عرصه شده و برای شناسایی این گونه ها مطالعات لازم را انجام دهند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر این گونه از میگوها به صورت خود به خودی تکثیر می شوند و صیدی نیز انجام نمی شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: می توان با شناسایی گونه های میگوی تکثیر یافته در استان و همچنین پرورش شاه میگوی آب شیرین، بین ۲۰۰ تا سه هزار کیلوگرم میگو در استان برداشت کرد.

وی توضیح داد: شاه میگوی آب شیرین را می توان در استخرهای خاکی، استخرهای بتنی محل پرورش ماهی قزل آلا و پشت سد شیرین دره پرورش داد.

متخصص بهداشت و بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه میگو یک محصول صادرات محور است، تصریح کرد: ارزش هر کیلوگرم میگو بین ۱۰ تا ۱۵ دلار است که باید برنامه ریزی های لازم را بر روی این محصول انجام داد.

وی تاکید کرد: در گام نخست پرورش این نوع از میگو و میگوهای بومی نیاز به شناسایی و مطالعه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده + چهارده =