کد خبر : 172200
تاریخ انتشار : شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
-

لایحه پیشنهادی دموکرات‌های سنا درباره سواد رسانه‌ای و شهروندی دیجیتال

لایحه پیشنهادی دموکرات‌های سنا درباره سواد رسانه‌ای و شهروندی دیجیتال

به گزارش قائم آنلاین، این لایحه موسوم به “قانون سواد رسانه‌ای و شهروندی دیجیتال” از سوی وزارت آموزش ایالات متحده اجرا خواهد شد تا در توسعه برنامه‌های سواد رسانه‌ای در محدوده سنی مهد کودک تا کلاس دوازدهم اقدام کند. به گزارش پایگاه خبری هیل، دفتر ایمی کلوبشار، سناتور دموکرات در توضیح این لایحه به یافته‌های

به گزارش قائم آنلاین، این لایحه موسوم به “قانون سواد رسانه‌ای و شهروندی دیجیتال” از سوی وزارت آموزش ایالات متحده اجرا خواهد شد تا در توسعه برنامه‌های سواد رسانه‌ای در محدوده سنی مهد کودک تا کلاس دوازدهم اقدام کند.

به گزارش پایگاه خبری هیل، دفتر ایمی کلوبشار، سناتور دموکرات در توضیح این لایحه به یافته‌های تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه سابق رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا اشاره کرده است.

در گزارش مولر آمده است، بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ آژانس تحقیقات اینترنتی که یک روبات ترول (عواملی که با رفتار مخرب در فضای وب به دنبال جلب نظر کاربران، ایجاد تشنج و بیان مطالب محرک هستند) روسی است، با ایجاد حساب‌هایی در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک و توییتر مطالبی را منتشر کرده که به دست حدود ۱۲۶ میلیون آمریکایی رسیده است.

کلوبشار در بیانیه‌ای در خصوص این لایحه اظهار کرده: دشمنان با کمپین‌های اطلاعاتی پیچیده‌ای که برای ایجاد تفرقه میان آمریکایی‌ها و تضعیف سیستم سیاسی‌ ما طراحی شده، دموکراسی ما را نشانه رفته‌اند. یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانیم با این مساله مقابله کنیم، دادن ابزارهایی به مردم است که برای تشخیص این کمپین‌های اطلاعات غلط به آن نیاز دارند و این کار از دانش‌آموزان شروع می‌شود. آموزش سواد رسانه‌ای موثر به دانش‌آموزان یاد می‌دهد اطلاعات را تحلیل و ارزیابی کنند.

وی همچنین اطهار کرد، گروه‌هایی از جمله “اکنون سواد رسانه‌ای”، “آزمایشگاه آموزش رسانه‌ای دانشگاه رود آیلند” و “انجمن ملی سواد رسانه‌ای” این لایحه را تایید کرده‌اند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + یک =