کد خبر : 172227
تاریخ انتشار : شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
-

روایتی از پیرمرد دانشکده کشاورزی…

روایتی از پیرمرد دانشکده کشاورزی…

به گزارش قائم آنلاین، حضور مردی با این سن و سال در محیط دانشگاه و دانشکده‌های مختلف آن هم با آن وضعیت جسمانی برای بسیاری از دانشجویان سوال برانگیز بود. او دانشجو نبود؛ دکتر «نظام وصال»، استاد بازنشسته دانشکده شیمی دانشگاه تبریز و فارغ‌التحصیل از دانشگاه آلمان بود که شرایط جسمانی سخت و بازنشستگی هم

به گزارش قائم آنلاین، حضور مردی با این سن و سال در محیط دانشگاه و دانشکده‌های مختلف آن هم با آن وضعیت جسمانی برای بسیاری از دانشجویان سوال برانگیز بود.

او دانشجو نبود؛ دکتر «نظام وصال»، استاد بازنشسته دانشکده شیمی دانشگاه تبریز و فارغ‌التحصیل از دانشگاه آلمان بود که شرایط جسمانی سخت و بازنشستگی هم نتوانسته بود او را از کارهای خیر و علاقه به دانشگاه باز دارد.

استاد به پیرمرد دانشکده کشاورزی معروف بود و بیشتر اوقات او را کوله پشتی به دست می‌دیدی که در گوشه‌ای از دانشکده کشاورزی یا مسجد دانشگاه توقف کرده است.

عده ای از دانشجویان دانشگاه تبریز درباره دکتر وصال نوشته‌اند: دکتر وصال زن و دخترش را در تصادف از دست داده و از آن پس تمامی ثروتش را صرف کمک به فقرا کرده است؛ خیری که فراموش نمی‌شود.

«او با همان کلاه بوقی به تمامی دانشکده‌ها سر می‌زد و برای جمع کردن خیرات از دانشجویان و همکارانش کمک می‌خواست؛ او مسلط به زبان‌های روسی، آلمانی و انگلیسی بود.

نکته قابل توجه این که هیچ تصویر واضحی از استاد وصال در دسترس نیست و تصویر استفاده شده در این خبر را یکی از دانشجویان دانشگاه تبریز که تجربه یک روز همنشینی با استاد به هنگام رساندن او به منزلش را داشته، گرفته است.

استاد نظام وصال، روز گذشته دار وفانی را وداع گفت و مراسم تشییع پیکر وی امروز در وادی رحمت تبریز برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + دوازده =