کد خبر : 172005
تاریخ انتشار : جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
-

مطالعات و نظارت احیای باغ ۳۳ هکتاری رامسر عملیاتی می‌شود

مطالعات و نظارت احیای باغ ۳۳ هکتاری رامسر عملیاتی می‌شود

به گزارش قائم آنلاین، سیف الله فرزانه در نشست هم اندیشی بررسی طرح های گردشگری شهرستان رامسر با بیان اینکه طراحی و احیای باغ ۳۳ هکتاری با میل و ذائقه مردم رامسر عملیاتی شود اظهار کرد: در شهرستان رامسر کاوشی در جنت رودبار انجام شده که قدمت این شهر بالای ۳ هزار سال بوده و

به گزارش قائم آنلاین، سیف الله فرزانه در نشست هم اندیشی بررسی طرح های گردشگری شهرستان رامسر با بیان اینکه طراحی و احیای باغ ۳۳ هکتاری با میل و ذائقه مردم رامسر عملیاتی شود اظهار کرد: در شهرستان رامسر کاوشی در جنت رودبار انجام شده که قدمت این شهر بالای ۳ هزار سال بوده و باید حرکت هجومی نسبت به توسعه گردشگری عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: باغ ۳۳ هکتاری  دارای ظرفیت خوبی بوده که در بین ساحل و کوه قرار دارد و سال ۵۲ طرح ثبت ملی آن مصوب شد و احیای آن پس از چند سال طراحی به نتیجه نرسیده است‌.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه طراحی و احیای باغ ۳۳ هکتاری با میل و ذائقه مردم رامسر عملیاتی شود خاطر نشان کرد: مطالعات و نظارت احیای باغ ۳۳ هکتاری توسط میراث عملیاتی میشود و طراحی و اجرای آن باید توسط شهرداری رامسر عملیاتی شود.

ایزدی معاون میراث اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در این جلسه نیز گفت: مطالعات احیای باغ نیاز به بازنگری و تکمیل طرح دارد.

وی افزود: طرح مطالعاتی احیای باغ با مشکل مواجه شد که باید ارزش های فرهنگی و تاریخی گذشته حفظ شود و بعنوان باغ ایرانی ثبت جهانی شود.

ایزدی تصریح کرد: مطالعات دقیق و مستند نگاری احیای باغ ۳۳ هکتاری در اولویت بوده و همزمان با تکمیل طرح مطالعاتی آن اجرایی می شود‌.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان رامسر نیز گفت: تعمیر و نگهداری باغ ۳۳ هکتاری با ضلع کشی باغ عملیاتی شود.

نادر سحر خیز افزود: مجوزات احیای باغ با تهیه طرح انجام شود و سازه های سبک در فروش صنایع دستی نقش موثری دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + هجده =