کد خبر : 171701
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
-

کمینگاه، خواب شیرین منافقان را گرفت

کمینگاه، خواب شیرین منافقان را گرفت

به گزارش قائم آنلاین، درود و رحمت خداوند تعالی بر شهیدان راه اسلام که در میدان مبارزه با لشکر کفر، جان خود را شجاعانه در راه هدف بزرگ اسلام فدا کردند، سربازانی که با نثار خون پاک خود درخت برومند اسلام را آبیاری کرده و مذهب مقدس را تجدید و جاودانه کردند؛ درود بر شهدایی

به گزارش قائم آنلاین، درود و رحمت خداوند تعالی بر شهیدان راه اسلام که در میدان مبارزه با لشکر کفر، جان خود را شجاعانه در راه هدف بزرگ اسلام فدا کردند، سربازانی که با نثار خون پاک خود درخت برومند اسلام را آبیاری کرده و مذهب مقدس را تجدید و جاودانه کردند؛ درود بر شهدایی که خواب فتح و بلند پروازی دشمنان نفاق را با خون خود به رنگ سرخ شهادت تبدیل کردند و ادعای پوچ دشمنان را به جهانیان ثابت کردند.

دروغ‌ها معمولاً عمر کوتاهی دارند و به قاعده ماهی که قرار نیست همواره پشت ابر بماند، مشت دروغ‌گویان زود باز می‌شود، اما ننگ برخی دروغ‌ها چنان جاویدان است که چوپانان بسیاری را رسوای تاریخ کرده‌‌است!

در خاطره‌ شهید سپهبد صیاد شیرازی در مورد عملیات مرصاد آمده است؛ صبح روز پنج مردادماه عملیات با رمز یا علی (ع) آغاز شد، در تنگه چهارزبر چنان جهنمی برای یاران صدام برپا شد که زمانی برای پشیمانی نمانده بود.

جاده به‌زودی انباشته از ادوات سوخته شد، همزمان با عملیات هوانیروز علاوه بر گروه‌های مردمی، تعدادی از لشکرهای سپاه نیز که از جنوب به غرب آمده بودند، وارد عملیات شدند، راه از هر سو به روی بازماندگان کاروان بسته شده بود و آنان به سختی می‌توانستند به عقب برگردند.

بعضی از آن‌ها به روستاها پناه بردند و بعضی‌‌هایشان با خوردن قرص سیانور به زندگی خود خاتمه داده بودند، عملیات که تمام شد در جاده کرمانشاه – اسلام‌آباد غرب هزاران کشته از آنان به جا مانده بود، اجساد پسران و دخترانی که با ملت خود بسیار ناجوانمردانه رفتار کرده بودند.

کسانی که روز تنهایی میهن به یاری اردوی خصم شتافته بودند، حالا من از این عملیات نتیجه می‌گیرم که چقدر خداوند متعال ما را و رزمندگان اسلام و انقلاب را دوست دارد که در هر زمان طوری مقدر می‌کند که بسیاری از مشکلات ما باید با حالت سرافرازانه حل شود.

خداوند می‌فرماید: «بجنگید تا آن کفار که من می‌خواهم به دست شما عذابشان بدهم» و به ما قول و وعده می‌دهد تا آن‌ها را خوار کند و به شما پیروزی وعده می‌دهد و قلب‌های شما را شفا بخشد. کدام قلب‌ها؟ قلب‌هایی که قبل از این عملیات گرفته و غم زده بود.

رزمندگان اسلام قلب و دلشان با امامشان برای همیشه گره خورده بود، امام (ره) اشاره‌ای دارند که پذیرش قطعنامه مثل نوشیدن زهر بود برای رزمندگان اسلام که سال‌ها فداکاری کرده بودند، در حالی که هشت سال تلاش شده بود بعد از آن ما دلمان می‌خواست به صورتی دیگر نبرد تمام می‌شد، دلمان گرفته بود، اما خداوند با این پیروزی بزرگ و با این کشتار دسته جمعی بدترین و خبیث‌ترین دشمنان‌مان به دست ما، موجب رضایت خاطر رزمندگان اسلام شد و پایان نبرد هشت ساله دفاع مقدس با این عملیات درخشان مرصاد انجام گرفت».

عملیات مرصاد آخرین عملیات رزمی جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله است، با این تفاوت این بار نیروهای دشمن از جنس عراقی نبودند، بلکه ایرانیانی بودند که در قالب نیروهای شبه نظامی موسوم به ارتش آزادی بخش ملی، تحت رهبری مجاهدین خلق، با حمایت ملعون زمانه صدام به مرزهای ایران حمله کرده بودند که در نتیجه آن عملیات مرصاد در پاسخ به عملیاتی به‌نام فروغ جاویدان انجام شد.

در این عملیات، رزمندگان اسلام از قسمت سه راهی اهواز (پشت پمپ بنزین اسلام‌آباد) دشمن را دور زدند و تلفات زیادی به منافقان وارد کردند، طبق یک آمار بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از منافقان در این عملیات به هلاکت رسیدند.

تنگه چهارزبر که محل زمین‌گیر کردن نیروهای منافقان بود امروز به مرصاد معروف شده است، جایی که نیروهای رزمنده کشورمان به دلیل کمین برنامه‌ریزی شده توطئه شوم نیروهای منافقان را خنثی کردند.

درست ۶ روز پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل از سوی ایران، مقارن ساعت ۱۴:۳۰ سوم مردادماه سال ۶۷ منافقان و ارتش عراق به تصور اینکه اوضاع داخلی ایران نابسامان است، عملیات مشترک خود را با هجوم زمینی از مسیر سرپل‌ذهاب و از جنوب گردنه پاتاق (نزدیکی سرپل ذهاب) آغاز و به طرف شهر کرند پیشروی کردند.

حدود ساعت ۱۸:۳۰ اولین تانک‌های عراقی با آرم منافقان وارد شهر شدند و پس از تصرف کرند، حرکت خود را به سمت اسلام‌آباد غرب آغاز و به محض رسیدن به مدخل شهر، اقدام به قطع برق و ارتباط مخابراتی و همچنین تیراندازی و آشفته کردن اوضاع کردند.

فرماندهی کل عملیات بدست شخص مسعود رجوی و  مریم رجوی بود که پنج محور با فرماندهان مشخص برای تسخیر محورهای، اسلام‌آباد غرب، کرمانشاه، همدان، قزوین، تهران در نظر گرفته شده بود.

در این عملیات، یک‌هزار و ۶۰۰ تا ۲ هزار تن از نیروهای منافقان به هلاکت رسیدند و حدود هزار تن زخمی شدند که در میان کشته شدگان و اسرا  تعداد زیادی از کادرهای سازمان و فرماندهان تیپ‌ها دیده می‌شدند.

بدین ترتیب، منافقان پس از تحمل یک شکست استراتژیک در پشت تنگه «پاطاق» روز جمعه هفتم مردادماه ۱۳۶۷ رسما اعلام کردند که از شهرهای اسلام‌آباد و کرند عقب‌نشینی کرده‌اند.

عملیات مرصاد در پنجم مردادماه ۱۳۶۷ با رمز مبارک یا علی ابن ابی طالب (ع) که در این عملیات سه گردان از تیپ نبی اکرم (ص) و تیپ مسلم و یک گردان از ایلام به اسلام‌آباد عرب حاضر شدند به منظور مقابله با منافقان در منطقه اسلام‌آباد غرب و کرند در غرب استان کرمانشاه استقرار و باهوش و برنامه‌ریزی فرماندهان وقت به پیروزی فراموش نشدنی و افتخارآمیز رسیدند.

مردادماه هرسال یادآور تهاجم منافقان داعشی صفت علیه نظام اسلامی و اشغال شهر شهیدان مرصاد و طوفان سهمگین است که هر ساله عملیات پیروزی آفرین مرصاد و نابودی مزدوران استکبارجهانی را با حضور گسترده در یادمان مرصاد گرامی می‌داریم.

===================

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده + 10 =