کد خبر : 171699
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
-

کاهش ۵۰ درصدی تولید نخود در لرستان

کاهش ۵۰ درصدی تولید نخود در لرستان

به گزارش قائم آنلاین، جواد صالحیان امروز در گفت‌وگو ، در خرم‌آباد، با اشاره به افت عملکرد شدید تولید گندم در سطح مزارع لرستان اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار تن گندم خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش خرید ۳۵ هزار تنی را شاهد هستیم. وی خاطرنشان کرد: کشت بهاره

به گزارش قائم آنلاین، جواد صالحیان امروز در گفت‌وگو ، در خرم‌آباد، با اشاره به افت عملکرد شدید تولید گندم در سطح مزارع لرستان اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار تن گندم خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش خرید ۳۵ هزار تنی را شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: کشت بهاره سیب‌زمینی نیز در سطح ۷۵۰ هکتار از مزارع استان انجام شده که زمان برداشت این محصول فرا رسیده است، ضمن اینکه کشت تابستانه ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار سیب‌زمینی انجام شده و پائیز قابل برداشت خواهد بود.

مدیر زراعت جهادکشاورزی لرستان با اشاره به خسارت سیل به بیش از ۶۷ هزار هکتار از اراضی زراعی استان افزود: این میزان آسیب بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان بوده است.

صالحیان با بیان اینکه سیل مانع کشت به‌موقع برخی اقلام حبوبی در استان شد، بیان داشت: لرستان قطب حبوبات و به‌ویژه محصول نخود در کشور محسوب می‌شد، اما سیل اخیر استان موجب افت شدید عملکرد این محصول گردید.

وی اظهار داشت: سال گذشته میانگین تولید نخود در استان حدود ۶۰۰ کیلو در هکتار بود که امسال پیش‌بینی می‌شود این میزان برداشت با کاهش ۵۰ درصدی و حدود ۳۰۰ کیلو در هکتار برسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده − 2 =