کد خبر : 171705
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
-

فرماندار شهر حاشیه‌ها

فرماندار شهر حاشیه‌ها

به گزارش قائم آنلاین، رضا گروسی در یازدهم اردیبهشت سال ۹۷ به‌عنوان فرماندار شهرستان البرز معرفی و در اولین روز از مرداد ماه سال ۹۸ برکنار شد. گرچه گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که وی به زودی یا در سمت معاونت استانداری قزوین و یا در سمت شهرداری قزوین منصوب خواهد شد، اما در حال حاضر تنها

به گزارش قائم آنلاین، رضا گروسی در یازدهم اردیبهشت سال ۹۷ به‌عنوان فرماندار شهرستان البرز معرفی و در اولین روز از مرداد ماه سال ۹۸ برکنار شد. گرچه گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که وی به زودی یا در سمت معاونت استانداری قزوین و یا در سمت شهرداری قزوین منصوب خواهد شد، اما در حال حاضر تنها حکم مشاور استاندار را دریافت کرده و فعلاً پستی نمایشی خواهد داشت.

در واپسین روزهای کاری رضا گروسی در کسوت فرمانداری البرز، خبرگزاری فارس به‌صورت اختصاصی پیرامون اتفاقات و حواشی شهر الوند و شهرستان البرز در دفتر فرماندار با او به گفت‌وگو نشسته است. حاصل این گفت‌وگوی تفصیلی را می‌خوانیم.

اجازهٔ تعطیلی حتی یک کارخانه را در البرز ندادیم

شهرستان البرز، شهرستان برخورداری است و ما سال گذشته حتی یک کارخانه را هم در شهرستان تعطیل نکردیم و فقط گاز ایرانیان به باورس فولاد منتقل شده است. ما طرح‌های توسعه‌ای چون البرز دارو، شیشه دارو، تهویهٔ البرز، ایران تهویه، بهمن‌دیزل، شیشه مینا و موارد دیگری را داشتیم و خوب هم پیش رفتیم.

یک مدیر بومی در کاسپین وجود ندارد

شهرک صنعتی کاسپین موقعیت صنعتی خوبی است، اما پذیرش کارگران در شهرک صنعتی کاسپین بیشتر غیربومی بوده و البته مطمئن هستم یک‌مدیر بومی هم در کاسپین حضور ندارد که این آسیب زا است.

اما در بخش کشاورزی نیز، ما امسال نزدیک به ۵ برابر سال گذشته خرید تضمینی گندم داشتیم.

در موضوع نصرت آباد، من شاکی اصلی هستم!

در شهرستانی مانند الوند به دلیل اینکه فضای مجازی فعالی دارد و البته خوب هم هست، عمدهٔ مسائل را مردم مطرح می‌کنند. در موضوع انتزاع روستای نصرت آباد از محدودهٔ شهری الوند، باید پرسید چه کسی این کار را انجام داده است؟ من هم شاکی اصلی هستم، شما مردم را آگاه کنید تا مردم به دیوانعالی عدالت اداری شکایت کنند.

برای پیگیری انتزاع روستای نصرت آباد از شهر الوند، اسناد به‌صورت کامل ارائه و پیگیری صورت گفته است، اما بعضی از مسائل هم دست ما نیست. متأسفانه برخی از خبرنگاران امروز به شرح وظایف مدیران ما آگاهی و اشراف ندارند؛ در خصوص انتزاع نصرت آباد از الوند و تخلفات قانونی آن دفتر امور روستایی و بخشدار باید پاسخگو باشند.

ممکن است انتخابات شورای شهر الوند زیر سوال برود

اگر انتزاع نصرت آباد غیرقانونی باشد، زیرسوال رفتن انتخابات شورای شهر الوند نیز وارد است و دستگاه‌های ذی‌ربط باید آن را بررسی کنند.

طرح خرید خدمت برای بیمارستان رحیمیان مورد موافقت قرار نگرفت

ریاست دانشگاه علوم‌پزشکی در یک برنامهٔ تلویزیونی خبر از حل مشکل تعطیلی بیمارستان رحیمیان ظرف یک تا دو هفتهٔ دیگر می‌دهد که به نظر من چنین موضوعی امکان ندارد. یک هفته پس از روی کار آمدن من به‌عنوان فرماندار البرز، هیئت مدیرهٔ بیمارستان نزد من آمده و عنوان کردند که تا هفتهٔ آینده بیمارستان را تعطیل می‌کنند. برای حل مشکل بیمارستان، طرح خرید خدمت پزشکان مطرح شد، اما مورد موافقت ریاست دانشگاه علوم پزشکی قرار نگرفت.

البته تا قبل از بهمن ماه گذشته ۲ تا ۳ بار با مدیران بیمارستان رحیمیان و نیز با مقامات استانی رایزنی شد، مبنی بر اینکه تعطیلی بیمارستان از نظر روانی مشکل ساز خواهد شد، اما بنا به هر دلیلی کاری انجام نگرفت.

پیگیری‌هایی نیز توسط نماینده‌ها انجام شد و داود محمدی نیز مکاتبات متعددی را با مقامات داشت که در همین راستا دستوری نیز از شخص وزیر گرفته شد، اما مشخص نیست که از نظر اعتباری چه مشکلی وجود دارد.

در یک مقطعی امکان حل شدن مشکل بیمارستان وجود داشت و در مسیر حل شدن بود، اما فشارهایی مبنی بر اینکه بیمارستان باید دولتی شود مطرح شد که موجب شد تا فاز حرکتی تغییر کند.

آیا در این دوهفته معجزه می‌شود؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی به مردم می‌گوید مشکل رحیمیان یکی دوهفته‌ای حل می‌شود، خب مشکلی را که می‌توانستید ظرف دو هفته حل کنید، چرا در این مدت حل نکردید؟ آیا در این دو هفته معجزه‌ای رخ خواهد داد و یا اینکه قانون مجلس عوض می‌شود؟

دعوایی که من با آقایان در استان دارم آن است که چرا روی موضوعات مقاومت می‌کنند و در نهایت بعد از چندین ماه به صحبتی که من روز اول گفتم باز می‌گردند.

نفر قبل از من طوری آمار داد که انگار سرانهٔ تخت بیمارستانی ما از نیویورک هم بالاتر است!

کسی که فرماندار باشد یک ریال هم در بودجه نمی‌تواند تصمیم‌گیری کند و اگر بخواهند برای بیمارستان میلیاردها تومان هم بودجه در نظربگیرند باید از استان تصمیم‌گیری شود. من در تعطیلی بیمارستان رحیمیان‌هیچ نقشی نداشتم اما تمامی حواشی آن برای من بود.

زمانی که من معارفه شدم، نفر قبل از من گزارشی که از سرانهٔ تخت بیمارستان داد عجیب و غریب بود و طوری عنوان شد که سرانه تخت بیمارستان در شهرستان البرز، از نیویورک هم بالاتر است.

اگر یک روز فرماندار نباشم توضیح خواهم داد چه اتفاقی افتاد!

شهردار سابق الوند حواشی زیادی داشت. اما آیا من باعث روی کار آمدن جعفر جوادی به عنوان شهردار شدم؟ در حالیکه پروندهٔ جعفر جوادی، شهردار سابق الوند را من به جریان انداختم و اگر یک روز از سمت فرمانداری کنار رفتم، توضیح خواهم داد که چه اتفاقی افتاده است. معادلات سیاسی موجب روی کار آمدن جوادی شد و گاهی معادلات سیاسی می‌تواند قوانین را رد کند.

دامنهٔ حواشی الوند به دلیل انتخاب غلط جوادی بود

دامنه دار شدن و به‌حاشیه رفتن خیلی از مسائل شهر الوند به‌دلیل همان انتخاب غلط شهردار بود که متأسفانه رقم خورد. در موضوع حواشی شورای شهر هم باید بگویم که سه روز پس از انتصاب من، حکم تخلف و لغو عضویت آقای خمسه از شورای شهر آمد و من آن را اجرا کردم. من منصوب شده بودم که موضوع لغو عضویت آقای عبدالله‌پور تمام شده بود.

مورد دو عضو برکنار شدهٔ الوند، دستور مستقیم قضایی بود که ما تعلل هم نکردیم که البته این موضوعات در دورهٔ من هم نبوده و فقط در دورهٔ من احیا شد و مجدد به آن پرداخته شد و التهاب آن منجر شد حواشی بیشتر شود.

برخی مسائل را نمی‌توانستم بگویم

در نشست خبری مشترکی که سال گذشته برگزار شده اعلام کرده بودم که مسائلی را بازگو خواهم کرد که با نصیحت و صحبت‌های برخی بزرگان از من خواسته شد که موضوعات را مطرح نکنم که البته اگر مطرح می‌کردم خودم تبرئه می‌شدم اما به حواشی دامن زده می‌شد.

ساعت‌ها زمان گذاشتم تا برای امام جمعهٔ محترم موضوعات را توضیح دهم که البته وی تمایلی به‌پذیرفتن آن‌ها نداشت.

جذب و استخدام در شرکت شهرصنعتی در گذشته بیشتر بود

در دورهٔ بیاتیان ۱۷۵ نفر، در دورهٔ امامی ۱۵۹ نفر و در دورهٔ مدیریت یوسفی ۱۵۶ نفر در شرکت شهرصنعتی فعالیت می‌کردند و جذب شده بودند. آیا به من که تعدیل نیرو داشتم و تلاش کردم نیروهای مازاد را حذف کنم، هم باید این هجمه‌ها وارد شود.

جلوی اهدای زمین و پاداش‌ها را گرفتم!

در دوره‌های گذشته ده‌ها نفر به علل گوناگون جذب شرکت شهرصنعتی البرز شدند. اما مسئلهٔ جالب‌تر این است که به بسیاری از آن‌ها زمین داده شده. در واقع زمین‌های داده شده به‌گونه‌ای بود که مثلاً زمینی که ارزش چند صد میلیونی داشته را به قیمت ۵ میلیون در اختیار فرد قرار دادند. من همهٔ این موارد را می‌خواستم در نشست خبری عنوان کنم که اگر مطرح می‌کردم در این واگذاری‌ها به شخص قبلی خودم هم می‌رسیدم.

من زمانی که به هیئت مدیرهٔ شهر صنعتی البرز آمدم، جلوی زمین هدیه‌دادن و پاداش اعضای هیئت‌مدیره را گرفتم. پرسشم از منتقدان این است که چرا اینگونه هجمه وارد می‌کنید؟ چرا آن زمان سکوت می‌کردید؟

از نهادهای نظارتی خواستم شرکت را شخم بزنند/ خانم نماینده مرا دزد خطاب کرد!

در ۲۷ تیرماه ۹۷ از سازمان‌های نظارتی استان درخواست کردم که باید شرکت شهرصنعتی را شخم بزنید و زیرورو کنید، همه چیز را بررسی کنید، آن‌ها هم آمدند و انجام شد. البته تا قبل از من کسی تقاضای بررسی نکرده بود. البته همان روزها هم خانم نماینده برای توصیف من از واژهٔ دزد استفاده کرد و من هم با واسطه خواستم تا علت را مطرح کنند که عنوان شده بود برای آن وصف سند دارد!

این درحالی است که من ۵ ماه برای معرفی و انتصاب یک بخشدار در محمدیه توسط یکی از نمایندگان مجلس با مقاومت روبرو بودم.

به گزارش فارس، اول مردادماه، طی حکمی از سوی استاندار قزوین، همزمان با برکناری رضا گروسی، صادق قندی به‌عنوان بخشدار مرکزی محمدیه معرفی شد؛ حال این سوال مطرح است که آیا فشارهای وارده توسط نمایندهٔ مجلس و مقاومت‌هایی که گروسی از آن سخن به میان‌آورده بود باعث همزمانی انتصاب بخشدار و عزل گروسی شده است؟

زمین‌های قدیانی در مرکز انار است

مسئلهٔ تقسیم و تفکیک زمین‌های قدیانی از دیگر حواشی شهر الوند است. به‌آن در رسانه‌ها عنوان تخلف و زمین‌خواری هم داده‌اند. مطابق نقشه همهٔ قسمت‌ها در یک محدود در شهر فعلی الوند ساختمان سازی شده. این همه اراضی در این شهر دور و اطراف زمین‌های قدیانی تفکیک کردند و فقط این وسط، زمین‌های قدیانی را زمین خواری قلمداد می‌کنند. نمی‌شود گفت کل این انار حلال است و فقط مرکز این انار که زمین‌های قدیانی است حرام است!

این افراد که زمین‌های قدیانی را مسئله‌دار معرفی می‌کنند، با باند قوی که قبلاً در شهر مدیریت می‌کردند، خواستار شراکت بودند و همهٔ کسانی که اراض را تقسیم کردند به مشکل نخوردند. تنها با برخی از افراد و مالکان کنار نیامدند و در نتیجه عدم تفاهم باعث این مسئله شد.

به گزارش فارس، به نظر می‌رسد شهرستان البرز از مدت‌ها پیش درگیر حواشی و مشکلات متعددی بوده است. مشکلاتی که گاه اختلافات نمایندگان با مدیران، زیاده‌خواهی‌ها و سهم خواهی‌ها و سوءمدیریت مسؤولان با عث شده تا امروز الوند و شهرستان البرز یکی از پرحاشیه‌ترین شهرستان‌های استان قزوین باشد. آنچه که نیاز است تا امروز  مورد توجه قرار گیرد آن است که استاندار قزوین به‌عنوان مقام ارشد دولت در استان توجه بیشتری نسبت به این شهرستان داشته باشد و اجازه ورود و تأثیر در تصمیم‌گیری‌ها را به افرادی که از نظر وجاهت قانونی دارای صلاحیت نیستند ندهد و البته بسترهای تبلیغاتی را نیز برای برخی نماینده‌ها فراهم‌ نکند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =