کد خبر : 171709
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
-

صدور مجوز ۳۴ اقامتگاه بوم‌گردی در چهارمحال و بختیاری

صدور مجوز ۳۴ اقامتگاه بوم‌گردی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری مرتضی محمدیان در آئین بهره برداری از اقامتگاه بوم‌گردی “وارگه بختیاری” روستای تاریخی بارده گفت: تاکنون ۳۴ مجور اقامتگاه بوم‌گردی در این استان صادر شده است که از این تعداد ۱۷ اقامتگاه فعال و بقیه در مرحله

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری مرتضی محمدیان در آئین بهره برداری از اقامتگاه بوم‌گردی “وارگه بختیاری” روستای تاریخی بارده گفت: تاکنون ۳۴ مجور اقامتگاه بوم‌گردی در این استان صادر شده است که از این تعداد ۱۷ اقامتگاه فعال و بقیه در مرحله مرمت و یا بهسازی قرار دارد.

کارشناس اکوتوریسم اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری افزود: برای راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی «وارگه بختیاری» روستای تاریخی بارده از توابع شهرستان بن یک‌میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی ادامه داد: از این مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال از محل تسهیلات بانکی و ۳۰۰ میلیون ریال از محل آورده متقاضی بخش خصوصی برای راه‌اندازی این اقامتگاه هزینه شده است.

محمدیان خاطرنشان کرد:‌ به‌منظور حمایت از راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در چهارمحال و بختیاری بنا به نوع طرح، تسهیلات مورد نیاز در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار می‌گیرد.

کارشناس اکوتوریسم اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری یادآور شد:‌ حفظ و صیانت از فرهنگ، سنت‌ها، ‌آداب و رسوم و معماری ساختمان‌های قدیمی با اجرای طرح‌های گردشگری همراه با طبیعت براساس اصول پایداری زیست‌محیطی از مهم‌ترین اهداف راه اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =