کد خبر : 171739
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
-

بیش از ۴۱ هزار دانشجو مشاوره شغلی گرفتند

بیش از ۴۱ هزار دانشجو مشاوره شغلی گرفتند

به گزارش قائم آنلاین، این هفته معاون اقتصاد و امور بین الملل اتاق تعاون ایران از ایجاد سامانه مدیریت هوشمند توزیع کالاهای اساسی در کشور خبر داد و گفت: با راه اندازی این سامانه بهسازی شبکه توزیع و آسان سازی مسیر دریافت کالا امکانپذیر شده و توزیع کالاها به شکل آسان و هدفمند صورت می‌گیرد. وی

به گزارش قائم آنلاین، این هفته معاون اقتصاد و امور بین الملل اتاق تعاون ایران از ایجاد سامانه مدیریت هوشمند توزیع کالاهای اساسی در کشور خبر داد و گفت: با راه اندازی این سامانه بهسازی شبکه توزیع و آسان سازی مسیر دریافت کالا امکانپذیر شده و توزیع کالاها به شکل آسان و هدفمند صورت می‌گیرد.

وی گفت: در حال حاضر بخش تعاون دارای ۶۰۰۰ فروشگاه زنجیره‌ای تعاونی در سطح کشور است که بیش از چهار میلیون خانوار را شامل می‌شود و طراحی این سامانه به برنامه‌ریزان کشور برای توزیع کالا از طریق شبکه توزیع تعاون کمک خواهد کرد.

سامانه مدیریت هوشمند توزیع کالاهای اساسی (مهتا) اخیرا در مراسم روز جهانی تعاون و گرامیداشت بیست و پنجمین سال تاسیس اتاق تعاون ایران رونمایی شد.

۳۱ تیرماه سال جاری همزمان با آغاز هفته ملی مهارت بود و به این مناسبت ۱۳ مرکز سنجش مهارت در ۷ استان کشور به بهره‌برداری رسید.

سلیمان پاک سرشت معاون وزیر کار و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در مراسم افتتاح این مراکز گفت: به مناسبت هفته ملی مهارت ۱۳ مرکز سنجش مهارت جوار کارگاهی و بین کارگاهی در هفت استان تهران،‌البرز، آذربایجان شرقی، کردستان، فارس، خراسان شمالی و هرمزگان به بهره‌برداری رسیدند.

وی از جذب بیش از ۴۰ درصد مهارت آموزان به بازار کار خبر داد و گفت: با همکاری معاونت پژوهشی وزارت علوم ۲۸ مرکز دانشگاهی را با عنوان مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان راه اندازی کردیم.

آنطور که رییس سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای گفته سال گذشته بیش از ۴۱ هزار نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان از دوره‌های آموزش و مشاوره شغلی بهره‌مند شدند.

به گفته پاک سرشت،  در سال گذشته ۴۱ هزار و ۵۸۷ نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان دوره‌های آموزش و مشاوره شغلی را گذرانده‌اند.

پاک سرشت همچنین از مهارت آموزی ۱۲۶ هزار و ۹۱۲ نفر از سربازان خبر داد و گفت: ۷۰ هزار نفر از سربازان دوره‌های آموزش مهارتی  را گرفته‌ و موفق به دریافت گواهینامه مهارتی شده‌اند.

تمدید ثبت‌نام جشنواره کارآفرینان برتر از دیگر خبرهای این هفته بود.

بر اساس اعلام دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ثبت‌نام سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر تا ۲۰ مرداد ماه جاری تمدید شد.

رویکرد سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر  شناسایی و معرفی بنگاه‌های غیردولتی است که نوآوری آنها منجر به رشد و توسعه شده است.

جشنواره کارآفرینان برتر بر اساس بررسی اطلاعات و داده‌های رشد بنگاه‌ها و از طریق داوری‌های تخصصیِ مجازی و میدانی برگزار می‌شود و کارآفرینان تا ۲۰ مرداد ماه فرصت دارند برای شرکت در این رقابت در سامانه کارآفرینان برتر به نشانی www.karafarinanebartar.ir مراجعه و مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند.

پیش از این مدیرکل توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت کار، عضویت در اتاق فکر کارآفرینی استان و عضویت در باشگاه کارآفرینان برتر کشور را از جمله مزایای پیش‌بینی شده برای کارآفرینان برتر منتخب در جشنواره عنوان کرده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × سه =