کد خبر : 171717
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
-

اجرای طرح سالم‌سازی تولید و مصرف توت‌فرنگی در سنندج

اجرای طرح سالم‌سازی تولید و مصرف توت‌فرنگی در سنندج

به گزارش قائم آنلاین، دادور سهرابی در گفت‌و‌گو ، در سنندج اظهار کرد: فرهنگ‌سازی تولید محصول سالم یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید مورد توجه تولیدکنندگان قرار گیرد. وی با تاکید بر لزوم تولید ارگانیک و گواهی‌شده محصولات کشاورزی با هدف ارتقای سلامت‌محور، افزود: به منظور فراهم‌سازی زمینه ایجاد و توسعه کسب و کار

به گزارش قائم آنلاین، دادور سهرابی در گفت‌و‌گو ، در سنندج اظهار کرد: فرهنگ‌سازی تولید محصول سالم یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید مورد توجه تولیدکنندگان قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم تولید ارگانیک و گواهی‌شده محصولات کشاورزی با هدف ارتقای سلامت‌محور، افزود: به منظور فراهم‌سازی زمینه ایجاد و توسعه کسب و کار برای خانواده‌های روستایی علی‌الخصوص زنان عضو صندوق اعتبارات خرد روستایی و اطمینان‌بخشی به مصرف‌کننده در خصوص استاندارد بودن محصول تولیدی و نمونه‌آفرینی محصول استاندارد و رونق‌بخشی صندوق‌های روستایی بر اساس موافقت‌نامه همکاری بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزرات جهاد کشاورزی، تولید محصولات گواهی‌شده در شهرستان سنندج بخش سیروان فعالیت خود را آغاز کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج عنوان کرد: در راستای  فرهنگ‌سازی تولید و مصرف محصولات کشاورزی طرح سالم‌سازی محصول توت‌فرنگی در روستای شیان در سطح ۳ هزار مترمربع آغاز شد.

سهرابی در ادامه با اشاره به دیگر مزایای مختلف این طرح تصریح کرد: آشنایی کشاورزان با انواع استانداردهای عملیات اصولی کشاورزی از کاشت تا برداشت محصول(GAP) و ارزیابی محیط اجرایی طرح از نظر میزان باقی مانده عناصر و ترکیبات سمی( MRL)، ایمنی غذایی محصولات،آشنایی کشاورزان با تغذیه اصولی گیاهان و اصول مبارزه تلفیقی با آفات و بیماری‌ها از مهم‌ترین مزیت‌های این طرح است.

وی با اشاره به ارگانیک‌بودن محصول توت‌فرنگی کردستان، ابراز امیدواری کرد، با توسعه این طرح در راستای  فرهنگ‌سازی تولید و مصرف محصول سالم در جامعه اقدامات اساسی انجام شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 5 =