کد خبر : 171430
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
-

کشف اعضای تاکسیدرمی حیوانات در خطر انقراض در آمل

کشف اعضای تاکسیدرمی حیوانات در خطر انقراض در آمل

به گزارش قائم آنلاین، مهدی کشاورزیان در گفت‌وگو ، در شهرستان آمل، اظهار کرد: جمجمه تاکسیدرمی تازه شکار شده یک رأس کل وحشی و شاخ یک رأس مرال در این شهرستان کشف و ضبط شده است. وی افزود: با تلاش مأموران یگان حفاظت محیط زیست آمل پس از دریافت گزارش یکی از دوستداران محیط زیست و أخذ حکم از مقام قضایی

به گزارش قائم آنلاین، مهدی کشاورزیان در گفت‌وگو ، در شهرستان آمل، اظهار کرد: جمجمه تاکسیدرمی تازه شکار شده یک رأس کل وحشی و شاخ یک رأس مرال در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

وی افزود: با تلاش مأموران یگان حفاظت محیط زیست آمل پس از دریافت گزارش یکی از دوستداران محیط زیست و أخذ حکم از مقام قضایی ورود به منزل وارد میدان شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل با اشاره به همکاری مأموران پلیس اطلاعات و امنیت آمل، افزود: در این عملیات موفق به دستگیری یک متخلف شکار به همراه کشف و ضبط جمجمه تاکسیدرمی تازه شکار شده یک رأس کل وحشی و شاخ مرال در این شهرستان شدیم.

این مسؤول با بیان اینکه مجازات حقوقی این جرم برابر مصوبه شماره ۳۸۰ شورای عالی محیط زیست اعلام می‌شود، یادآور شد: بر این اساس بهای شکار هر رأس کل به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال بوده که در صورت صدور حکم قضایی باید به حساب خزانه دولت واریز شود.

کشاورزیان بیان کرد: با توجه به شکار غیرمجاز مجازات کیفری متخلف براساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید مستوجب تعقیب کیفری از ۹۱ روز تا سه ماه حبس یا جزای نقدی از ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تا ۴۵ میلیون ریال است.

وی از دستگیری یک شکارچی حرفه‌ای خوک در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: براساس اطلاعات دریافتی توسط یکی از دوستداران محیط زیست به مأموران یگان حفاظت محیط زیست آمل با همکاری مأموران کلانتری ۱۲ و أخذ حکم ورود به منزل از مقام قضایی، موفق به دستگیری یک متخلف با سابقه و حرفه‌ای به همراه کشف و ضبط لاشه چهار رأس گوشت خوک وحشی و یک قبضه سلاح شکاری مجاز شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل خاطرنشان کرد: به استناد ماده۱۱ قانون شکار و صید، جزای نقدی از ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تا ۴۵ میلیون ریال یا حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه است.

این مسؤول با اشاره به اینکه متهم این پرونده مبلغ ۳۲ میلیون ریال به عنوان ضرر و زیان به محیط زیست را مطابق مصوبه شماره ۳۸۰ شورای عالی محیط زیست به حساب خزانه دولت واریز کرد، گفت: بهای هر رأس خوک به مبلغ ۸ میلیون ریال بوده که متخلف به عنوان ضرر و زیان ملزم به پرداخت آن است.

کشاورزیان با اشاره به اینکه متهم پرونده برای اعزام به دادگاه حسب دستور مقام قضایی در بازداشت‌گاه به سر می‌برد، بیان کرد: از دوستداران و عاشقان به طبیعت که در راستای شناسایی متخلفان به حفاظت محیط زیست یار و مددکار ما هستند قدرشناسی می‌کنم همچنین با تلاش مردم و طبیعت‌دوستان امیدوارم بتوانیم جلوی نابودکنندگان حیات وحش را بگیریم.

وی گفت: همشهریان و علاقمندان به طبیعت می‌توانند گزارش‌های لازم را به وسیله شماره ارتباطی ۰۹۱۱۲۵۷۱۸۸۳ از طریق تماس تلفنی، پیامک و فضای مجازی اعلام کنند همچنین آماده شنیدن انتقادات، پیشنهادات و ارائه تخلفات محیط زیستی، شکار و صید غیرمجاز در راستای اطلاع‌رسانی و برخورد با متخلفان هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =