کد خبر : 171434
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
-

کشت شالی در ۲۸۵۰ هکتار از اراضی بندرگز

کشت شالی در ۲۸۵۰ هکتار از اراضی بندرگز

به گزارش قائم آنلاین، برداشت شالی در سطح شهرستان بندرگز از دهه مردادماه آغاز می‌شود و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت. کشاورزان بندرگزی در سال جاری ۲ هزار و ۸۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بندرگز را به کشت شالی اختصاص دادند. سال گذشته ۵۸ هزار هکتار برنج در استان گلستان کشت شد اما

به گزارش قائم آنلاین، برداشت شالی در سطح شهرستان بندرگز از دهه مردادماه آغاز می‌شود و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

کشاورزان بندرگزی در سال جاری ۲ هزار و ۸۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بندرگز را به کشت شالی اختصاص دادند.

سال گذشته ۵۸ هزار هکتار برنج در استان گلستان کشت شد اما در سال جاری کشت این محصول زراعی نزدیک به ۷۲ هزار هکتار در استان رسید.

* ۷۵ درصد از ارقام شالی‌کاری بندرگز مختص به ارقام کیفی است

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بندرگز گفت: برداشت شالی در سطح شهرستان بندرگز از دهه مردادماه آغاز می‌شود و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت

علی عبداللهی در خصوص ارقام کشت شالی در مزارع کشاورزی بندرگز تصریح کرد: ۷۵ درصد از ارقام شالی‌کاری ما مختص به ارقام کیفی است که شامل ارقام طارم، هاشمی و دم‌سیاه است.

وی ابراز کرد: ۲۵ درصد از ارقام شالی در مزارع شهرستان بندرگز کمی و یا پرمحصول است که این ارقام شامل ارقام ندا، فجر و شیرودی است.

* ۲ هزار ۸۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بندرگز به کشت شالی اختصاص یافت

فرماندار بندرگز از تولید بیش از  ۱۱ هزار تن برنج در سال گذشته در این شهرستان خبر داد و افزود: در سال ۱۳۹۷ نزدیک به ۲ هزار و ۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان محصول برنج کشت شد و میزان تولید این محصول در سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن بود.

حسین احمدی خاطرنشان کرد: در سال جاری با توجه به شرایط جوی که در سطح استان گلستان و به تبع آن در شهر بندرگز حاکم بود ۲ هزار ۸۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بندرگز به کشت شالی اختصاص یافت.

وی در خصوص برداشت شالی در سال جاری گفت: در سال جاری پیش‌بینی می‌کنیم که حدود ۱۳ هزار تن از مزارع کشاورزی شهرستان بندرگز شالی برداشت شود.

فرماندار بندرگز با اشاره به اینکه خشکه‌کاری از دو سال گذشته در مزارع شهرستان بندرگز آغاز شد، ابراز کرد: برداشت برنج در سال جاری تقریبا ۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی توسط خشکه‌کاری انجام شد.

* متوسط عملکرد ارقام محلی محصول برنج در گلستان حدود ۴ تن و ۲۰۰ است

کارشناس مسوول جهادکشاورزی استان گلستان گفت: متوسط عملکرد ارقام محلی محصول برنج در استان گلستان حدود ۴ تن و ۲۰۰ است و در ارقام کیفی و پرمحصول نیز حدود ۶ تن و ۱۰۰ است.

محمد کریمی با بیان اینکه سال گذشته ۵۸ هزار هکتار برنج در استان گلستان کشت شد، ابراز کرد: در سال جاری نزدیک به ۷۲ هزار هکتار برنج در سطح استان گلستان کشت شد و با توجه به بارندگی‌های خوبی که در سال گذشته داشتیم شاهد عملکرد بالای این محصول در سطح استان هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری ۳۵۰ هزار تن شلتوک برنج از مزارع شالی استان گلستان برداشت شود که این میزان در مقایسه با سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش تولید را نوید می‌دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × پنج =