کد خبر : 171561
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
-

چطور طول عمر تلویزیون را افزایش دهیم؟

چطور طول عمر تلویزیون را افزایش دهیم؟

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام استادکار،  باید توجه داشته باشید که نگهداری از تلویزیون‌ها بایدها و نبایدهای خاص و درعین‌ حال ساده‌ای دارد که با رعایت آن‌ها، می‌توان عمر این دستگاه را چندین برابر کرد و مانند تلویزیون‌های قدیمی، سال‌ها از آن‌ها استفاده کرد. نکاتی هرچند ساده اما کاربردی که می‌تواند به‌راحتی چند سال

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام استادکار،  باید توجه داشته باشید که نگهداری از تلویزیون‌ها بایدها و نبایدهای خاص و درعین‌ حال ساده‌ای دارد که با رعایت آن‌ها، می‌توان عمر این دستگاه را چندین برابر کرد و مانند تلویزیون‌های قدیمی، سال‌ها از آن‌ها استفاده کرد. نکاتی هرچند ساده اما کاربردی که می‌تواند به‌راحتی چند سال طول عمر تلویزیون را افزایش دهد. توجه به این نکات توصیه‌شده از سوی کارشناسان تعمیر تلویزیون، علاوه بر افزایش عمر مفید تلویزیون، افزایش کیفیت تصویر آن را نیز به دنبال دارد.

در نگهداری از تلویزیون، علاوه بر گردگیری‌های به‌موقع و نظافت دوره‌ای این دستگاه، باید نکاتی چون انجام صحیح تنظیمات تلویزیون، نصب درست و اصولی، رعایت موارد ایمنی و مواردی ازاین‌ دست را نیز مورد توجه قرارداد. در ادامه نکات ساده‌ای را که ممکن است باعث افزایش طول عمر تلویزیون می‌شود را با شما در میان می‌گذاریم.

 انتخاب جای مناسب برای تلویزیون

اولین نکته در ارتباط با نگهداری از تلویزیون دمای محلی است که تلویزیون را در آنجا قرار می‌دهید. این محل می‌بایست دور از سرما، گرما و نور مستقیم خورشید باشد؛ زیرا نوسان شدید در دمای هوا باعث از بین رفتن دستگاه‌های داخلی تلویزیون می‌شود. همچنین از قرار دادن تلویزیون در مکان‌های پر رفت‌وآمد خودداری کنید. زیرا ممکن است به دلیل رفت‌وآمد زیاد، برخورد با تلویزیون افزایش پیدا کند.

نگهداری روزانه از تلویزیون

برای هر وسیله‌ی برقی زمان استفاده مشخصی تعیین‌ شده است، بهتر است به این نکته توجه کنید و وسایل برقی مثل جاروبرقی، لباسشویی، تلویزیون و… را برای مدت طولانی روشن نگذارید و هرازگاهی به دستگاه تلویزیون استراحت دهید. در فواصل زمانی ۲ تا ۳ ساعت تلویزیون را به مدت چند دقیقه خاموش‌ کنید تا دمای تجهیزات داخلی آن کاهش پیدا کند. مراقبت باشید به صفحه تلویزیون ضربه‌ای وارد نشود و یا جسم تیز نزدیک تلویزیون قرار ندهید زیرا صفحه‌نمایش این دستگاه ظریف است و با کوچک‌ترین ضربه ممکن است آسیب ببیند. همچنین از دست زدن به صفحه‌نمایش و فشار دادن آن به مدت طولانی خودداری کنید اگر برای مدت‌زمان طولانی از دستگاه استفاده نمی‌کنید، بهتر است آن را از برق بیرون بکشید. زیرا برخی قطعات تلویزیون حتی در زمان استندبای نیز مرتباً در حال کار هستند و این موضوع سبب استهلاک دستگاه می‌شود.

نظافت به‌موقع تلویزیون

گردگیری و تمیز کردن تلویزیون باید به شکلی باشد که به صفحه‌نمایش و سایر بخش‌های این دستگاه آسیبی نرسد. دقت داشته باشید که به‌هیچ‌وجه آب یا ماده شوینده‌ای به صفحه‌نمایش تلویزیون اسپری نشود. برای پاک کردن صفحه‌نمایش از دستمال‌های مخصوص که معمولاً درون جعبه تلویزیون هستند، استفاده کنید. همچنین برای پاک کردن قاب دور تلویزیون از دستمال میکرو فایبر که فقط کمی مرطوب شده کمک بگیرید.

استفاده از محافظ برق برای تلویزیون

نوسانات برق همچون افزایش و کاهش ولتاژ یکی از دلایل خرابی وسایل برقی است. بهتر است از محافظ برق برای دستگاه‌های پرکاربرد مانند تلویزیون، یخچال، لباسشویی و … استفاده کنید. همچنین چک کردن دوره‌ای سیم‌کشی و برق‌کاری ساختمان کمک می‌کند تا در صورت مشاهده هرگونه اشکال  و اتصالی، هرچه سریع‌تر بتوانید آن را مرتفع کرد و از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کرد.

از تعمیرکار مناسب  کمک بگیرید

تعمیرات لوازم برقی به دلیل سروکار داشتن با برق، مستلزم رعایت موارد ایمنی و فنی است. تعمیر خودسرانه این وسایل ممکن است امنیت شما را به خطر بیندازد. بهتر است در صورت بروز مشکل در وسایل برقی از همان ابتدا با یک تعمیرکار لوازم برقی خانگی تماس بگیرید تا با عیب‌یابی و بررسی دستگاه مورد نظر در هزینه‌ها و زمان صرفه‌جویی کنید.

در شرایطی همچون وارد آمدن ضربه به دستگاه، معیوب شدن دستگاه، ورود اجسام خارجی به داخل دستگاه، انتشار بو یا دود غیرعادی از دستگاه و… دو شاخه دستگاه را بلافاصله از پریز بیرون کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

چطور تعمیرکار تلویزیون در محل پیدا کنیم؟

شما می‌توانید به‌جای جست‌وجو برای پیدا کردن تعمیرکار و نمایندگی‌های مجاز تعمیرات لوازم برقی خانگی از طریق آشنایان و دوستان، از اپلیکیشن استادکار کمک بگیرید. اپلیکیشن استادکار پلی است میان مشتریان و متخصصان حرفه‌ای و متعهد. متخصصان استادکار با حضور در محل و بدون نیاز به جابجایی وسیله برقی شما اقدام به عیب‌یابی و تعمیر دستگاه مورد نظر شما خواهند کرد. همچنین شما می‌توانید از مشاوره و کارشناسی رایگان متخصصان با تجربه استادکار بهره‌مند شوید و پیش از انجام کار از قیمت‌ها و هزینه‌های پیش‌رو آگاه شوید.

هرچند که به نظر می‌رسد مانیتور نیز ساختاری مانند تلویزیون داشته باشد، اما تعمیر مانیتور کاملاً با تعمیر تلویزیون متفاوت است و نیاز به متخصص مربوط به خود را دارد. البته استادکار برای تعمیر کردن مانیتورهای کامپیوتر نیز می‌تواند به شما کمک کند و متخصص مرتبط را به شما معرفی کند.

برای اطلاع از خدمات تعمیرات لوازم برقی و هر خدمتی که مورد نیاز شماست، می‌توانید همین حالا به اپلیکیشن و یا سایت استادکار مراجعه کرده و قیمت‌ها، انواع خدمات و شرایط استفاده از آن را بررسی کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 4 =