کد خبر : 171571
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
-

نماینده پارلمان عراق: آمریکا با حشد شعبی مثل دشمن برخورد می‌کند

نماینده پارلمان عراق: آمریکا با حشد شعبی مثل دشمن برخورد می‌کند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از بغداد الیوم، حنین قدو، نماینده ائتلاف الفتح از دولت عراق خواست موضع روشن و قاطعانه‌ای در قبال مداخله آشکار آمریکا در تمامیت ارضی عراق اتخاذ کند. وی در گفت‌وگوی ویژه گفت: خارج کردن نیروهای آمریکایی از عراق از طریق اصلاح توافقنامه استراتژیک میان بغداد و واشنگتن یا لغو

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از بغداد الیوم، حنین قدو، نماینده ائتلاف الفتح از دولت عراق خواست موضع روشن و قاطعانه‌ای در قبال مداخله آشکار آمریکا در تمامیت ارضی عراق اتخاذ کند.

وی در گفت‌وگوی ویژه گفت: خارج کردن نیروهای آمریکایی از عراق از طریق اصلاح توافقنامه استراتژیک میان بغداد و واشنگتن یا لغو این توافقنامه مساله‌ای ضروری است.

قدو افزود: حضور این نیروها تهدیدی بر امنیت و حاکمیت ارضی کشور است، زیرا واشنگتن به دنبال تجزیه کشور و ایجاد بحران‌های سیاسی است و با حشد شعبی مانند دشمن برخورد می‌کند.

این مقام عراقی ادامه داد: آمریکا تلاش می‌کند همه رهبران سیاسی نزدیک به محور مقاومت در برابر سیاست‌های آمریکایی و صهیونیستی در منطقه را مورد هدف قرار دهد و اتخاذ یک موضع روشن و صریح درباره دشمنی آشکار آمریکا و تجاوز به حاکمیت ارضی عراق توسط دولت ضرورت دارد.

منصور البعیجی، نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق پیش از این اعلام کرده بود، حضور نظامیان آمریکایی و ترکیه‌ای در عراق در راستای یک طرح توطئه آمیز برای هدف قرار دادن امنیت منطقه است.

وی در بیانیه‌ای از همه گروه‌های سیاسی خواست به منظور اخراج همه نیروهای بیگانه از خاک عراق با هر عنوانی که هستند همکاری جدی داشته باشند، زیرا حضور این نیروها غیرقابل قبول بوده و همه برای اخراج آنها باید متحد شوند.

البعیجی ادامه داد: با حضور این حجم از نیروهای بیگانه در عراق حاکمیت ارضی در این کشور مفهومی ندارد. با وجودی که دولت سابق به ریاست نوری المالکی این نیروها را بیرون کرده بود اما متاسفانه تعداد زیادی از آنها پس از حمله داعش به عراق به این کشور بازگشتند. هیچ دلیلی برای حضور نیروهای خارجی در خاک عراق وجود ندارد و کسی که از تمامیت ارضی این کشور دم می‌زند باید بداند با وجود این نیروها و تجهیزات نظامی گسترده آنها تمامیت ارضی مفهومی نداشته و متاسفانه دولت هم در این خصوص اقدامی نمی‌کند.

علی سعدون غلام، نماینده ائتلاف سائرون نیز نسبت به طرحی بزرگ تحت رهبری نیروهای آمریکایی به منظور برهم زدن امنیت عراق هشدار داد و گفت: این نیروها با این اقدام به دنبال ممانعت از درخواست خروجشان از عراق هستند و دولت باید در این راستا هر چه سریعتر وارد عمل شود.

وی گفت: کشور با چالش‌های بی‌ثباتی امنیتی، بازگشت تروریسم و باندهای زیرزمینی روبرو است و آمریکایی‌ها به هر بهانه‌ای به دنبال ادامه حضور خود در مرحله آتی در کشور هستند.

غلام از طرح آمریکایی بزرگی برای برهم زدن امنیت منطقه پرده برداشت و گفت: دست‌هایی پشت پرده‌ وجود دارند که در بر هم زدن امنیت عراق با هدف ادامه حضور طولانی مدت نیروهای خارجی در این کشور با آمریکایی‌ها همکاری می‌کنند و اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد نیروهای آمریکایی‌ خود را برای سناریوهایی آماده می‌کند که هدف از آنها ناامن جلوه دادن عراق است و یا اینکه آنها برای بازگرداندن مجدد داعش در یک پوشش دیگر آماده می‌شوند.

وی از دولت عراق خواست این اطلاعات را جدی گرفته و نقش نیروهای امنیتی را در افشای طرح‌های آمریکایی و ناکام گذاشتن آنها پیش از اجرایی شدن احیا کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 3 =