کد خبر : 171606
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵
-

معرفی خیابان استقلال و میدان تقسیم در تور استانبول

معرفی خیابان استقلال و میدان تقسیم در تور استانبول

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام سفرباتو، خیابان استقلال و میدان تقسیم در تور استانبول سفر از محبوبیت بسیاری در میان گردشگران و مردمان ترک زبان کشور ترکیه و شهر توریستی استانبول برخوردار است، به طوری که هر گردشگری که به استانبول سفر می‌کند، بازدید از خیابان استقلال و میدان تقسیم را در اولویت فهرست

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام سفرباتو، خیابان استقلال و میدان تقسیم در تور استانبول سفر از محبوبیت بسیاری در میان گردشگران و مردمان ترک زبان کشور ترکیه و شهر توریستی استانبول برخوردار است، به طوری که هر گردشگری که به استانبول سفر می‌کند، بازدید از خیابان استقلال و میدان تقسیم را در اولویت فهرست گردشگری خود قرار می‌دهد. در واقع خیابان و میدانی است که اغلب افراد علاوه بر عبور و مرور برای سپری کردن اوقات فراغت خود در فروشگاه‌های مدرن و کافی شاپ‌ها و قنادی‌های خوش نامش لحظات لذت‌بخشی را به همراه دوستان و یا خانواده خود سپری می‌کنند. در ادامه به معرفی ویژگی‌های این دو منطقه شهر توریستی استانبول می‌پردازیم.

ویژگی‌های میدان تقسیم و یا تکسیم

به گزارش سفر باتو ، از جمله ویژگی‌های بارز و درخشان این میدان، بنای جمهوریت در میانه این میدان است. بنایی که مجسمه‌هایی آن را در بر گرفته و در واقع نشان‌دهنده نمادی از مصطفی کمال آتاتورک، موسس جمهوری ترکیه است. بر همین مبنا مردمان ترکیه احترام بسیاری برای این تندیس زیبا و ارزشمند قائل هستند و از سوی دیگر گردشگران بسیاری با این تندیس عکس‌های یادگاری و به یاد ماندنی ثبت می‌کنند. اگر به این تندیس توجه کرده باشید، مصطفی کمال آتاتورک و همراهانش با لباس‌ها و یونیفرم نظامی پرچم ترکیه را با افتخار به دست گرفته‌اند. همچنین این نماد مظهر استقلال ترکیه و جمهوریت آن است. خیابان اصلی این میدان نیز به خیابان استقلال منتهی می‌شود. به عبارتی خیابان استقلال و میدان تقسیم دو جزء جدایی ناپذیر و محبوب این سرزمین توریستی و سیاحتی است.

ویژگی‌های خیابان استقلال

همانطور که از پیش بدان اشاره شد، اصلی‌ترین خیابانی که به میدان تقسیم به نوعی گره زده شده، خیابان استقلال است. خیابانی مملو از فروشگاه‌های لوکس، رستوران‌های سنتی، کافی‌شاپ‌های مدرن، قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌های متنوع و اغذیه فروشی‌های دوره گرد است. گذر از این خیابان به قدری لذت‌بخش است که تمامی گردشگران برای سپری کردن اوقات خود به این خیابان آمده و به عکاسی و خرید می‌پردازند و یا در رستوران‌ها و کافی شاپ‌هایش اتراق می‌کنند. علاوه بر آن در خیابان استقلال شاهد نوازندگان خیابانی خواهید بود که لذت یک گردش روزانه را در خیابان استقلال دو چندان می‌کنند. همچنین اغذیه فروشی‌های سیار با چرخ دستی‌هایی را می بینید که نان‌های سنتی داغ می‌پزند که بسیار خوشمزه هستند. خرید چه از فروشگاه‌های لوکس و یا چه از دستفروشانی که بدلیجات چشم زخم می‌فروشند بسیار لذت بخش و دیدنی است. از سوی دیگر اگر به فکر شیرینی‌های سنتی و باقلوا هستید، خیابان تقسیم بهترین گزینه برای یافتن قنادی‌هایی است که از محبوبیت و کیفیت بسیار بالایی در شهر توریستی استانبول برخوردارند و می توانید بهترین خرید خود را از قنادی های این منطقه داشته باشید

از سوی دیگر تراموا گری و استفاده از وسایل نقلیه‌ای که روی ریل حرکت می‌کنند بسیار جالب و هیجان‌انگیز است. در واقع تراموا به وسایل نقلیه‌ای گفته می‌شود که در خیابان استقلال جایگزین خودرو و یا دیگر وسایل نقلیه شده و جابجایی مسافران را به راحتی امکان‌پذیر می‌سازد.

مکان‌های تفریحی در نزدیکی خیابان استقلال و میدان تقسیم

پارک تکسیم گزی

از جمله مکان‌های تفریحی این محدوده که می‌توان از آن بازدید کرد، پارک تکسیم‌ گزی است. گذر از این پارک و استراحت در میان درختان سبز و بوستان طبیعتش باعث تجدید قوا و آرامش خاطر افراد پس از گشت و گذار طولانی در شهر می‌شود. اگر چنانچه تمایل به استراحت در مکانی به دور از هیاهوی شهر هستید، پارک تکسیم گزی از جمله اماکن مناسب گردشگری در این محدوده است.

کانون فرهنگی آتاتورک

از دیگر اماکن گردشگری نزدیک به خیابان استقلال و میدان تقسیم، می‌توان به کانون فرهنگی آتاتورک اشاره کرد. گفتنی است تمامی مراسم های فرهنگی هنری اعم از برگزاری جشن‌ها، کنسرت‌ها، ارکستر ملی، ارکستر سمفونیک، همایش های هنری، بزرگداشت‌ها اغلب در این کانون فرهنگی برگزار می‌شود که می‌توان با رزرو بلیط از پیش تعیین شده از تماشای این چنین مراسم‌های فرهنگی استقبال کرد.

مراکز خرید خیابان استقلال و میدان تقسیم

از دیگر جاذبه‌های گردشگری تور ترکیه ارزان قیمت به طبع بازدید از فروشگاه‌ها و مراکز خرید این منطقه است. علاقمندان به خرید اجناس مرغوب و با کیفیت همراه با بهترین برندهای دنیا، می‌توانند از فروشگاه‌های لوکس و مدرن خیابان استقلال خرید کنند. گفتنی است در این فروشگاه‌ها اجناس ترک نیز همراه با دیگر برندهای جهانی به فروش می‌رسد که می‌توان تمامی مایحتاج، ملزومات و حتی سوغات نیز از اینگونه فروشگاه‌ها و مراکز خرید تهیه و خریداری کرد.

شب‌های خیابان استقلال و میدان تقسیم نیز بسیار دیدنی و تماشایی است. چراغانی همراه با موسیقی زنده و رقص سماع در رستوران‌های محلی از دیگر بخش‌های لذت‌بخش این منطقه است که می‌توان اوقات خوش و لحظات به یاد ماندنی را در خاطره ثبت کرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × یک =