کد خبر : 171473
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
-

معتادان سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند

معتادان سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند

به گزارش قائم آنلاین،  علی شمشیری صبح امروز در جلسه مبارزه با مواد مخدر که در سالن شهدای مرصاد فرمانداری شهرستان اسلام آباد غرب برگزار شد، اظهار داشت: لازمه ریشه‌کن کردن مصرف مواد مخدر در بین خانواده‌ها و جوانان در درجه نخست فرهنگ‌سازی، برگزاری همایش‌هایی در راستای آموزش و افزایش نشاط اجتماعی، حمایت و توانمندسازی

به گزارش قائم آنلاین،  علی شمشیری صبح امروز در جلسه مبارزه با مواد مخدر که در سالن شهدای مرصاد فرمانداری شهرستان اسلام آباد غرب برگزار شد، اظهار داشت: لازمه ریشه‌کن کردن مصرف مواد مخدر در بین خانواده‌ها و جوانان در درجه نخست فرهنگ‌سازی، برگزاری همایش‌هایی در راستای آموزش و افزایش نشاط اجتماعی، حمایت و توانمندسازی خانواده‌های آسیب‌دیده و برخورد قاطع با توزیع کنندگان و قاچاقچیان مواد مخدر است، که مطمئنا چنین اقداماتی اثرات بسیار مطلوبی در پی خواهد داشت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه معتادان را از سرمایه‌های اجتماعی کشور دانست که در اثر غفلت به این بیماری دچار شده‌اند.

وی تصریح کرد: وظیفه تک تک ما است که به این افراد در بازگشت به زندگی کمک کنیم و یک معتاد یک‌شبه به این امر دچار نشده است در اثر کم‌کاری‌های ما در طول چندین سال به این مورد دچار شده است.

شمشیری تاکید کرد: بهترین عملکرد باید در حوزه فرهنگی و پیشگیری باشد، قضاوت در مورد عملکرد ما در سال‌های بعد انجام خواهد شد و در هر نتیجه‌ایی کم یا زیاد، تک‌تک مسؤولان که امروز فعالیت می‌کنند در امر مقصر هستند.

وی با بیان اینکه بخش عمده کم‌کاری‌ها در این حوزه به نقل از مقام معظم رهبری، غفلت است، ادامه داد: در حوزه اعتیاد و مصرف مواد مخدر و جلوگیری از آن عملا به بعد از انقلاب برمی‌گردد و یک بخش آن هم به خلاء‌های قانونی و کم‌کاری‌ها برمی‌گردد، اما این موارد و خلاء قانونی نباید مانع دست بالای دست گذاشتن ما شود.

*هرکدام از معتادان متجاهر یک کانون خطرساز برای جامعه هستند

فرماندار اسلام‌آباد غرب در ادامه با اشاره به عملکرد چهار ماهه نخست سال‌جاری شهرستان، گفت: جمع‌آوری معتادان متجاهر و بهبود یافته مورد رصد و ارزیابی قرار گرفت.

جهانبخش حیدری تاکید کرد: از ابتدای سال جاری ۲۰ منزل و مغازه پلمب و ۲۳ کیلوگرم مواد مخدر کشف و ضبط شده همچنین چندین همایش‌های پیشگیری از مواد مخدر نیز برگزار شده است.

وی ادامه داد: هر کدام از معتادان متجاهر می‌توانند کانون خطرساز برای جامعه باشند و حضور این‌ها در انظار عمومی، پارک‌ها، میادین و خیابان‌ها در جریان زندگی روزمره مردم می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

حیدری با بیان اینکه عناصر فرهنگی ما که دانشگاه‌ها هستند حضور و توجه اندکی و مسئله اعتیاد دارند، تاکید کرد: در صورتی که نهادهای فرهنگی ما بیشتر باید به آلام و دردهای جامعه و مردم واکنش نشان دهند.

وی با ابراز تاسف در مورد اینکه اسلام‌آباد غرب با درد بزرگ بیکاری دست و پنجه نرم می‌کند، افزود: معضل بیکاری در این شهرستان با مسأله نگران کننده بزه و آسیب‌های اجتماعی نیز همراه شده که تهدید بزرگی برای شهرستان محسوب می‌شود.

این مسؤول افزود: آگاه‌سازی جامعه با برنامه‌های علمی و تخصصی و بهره‌گیری از مربیان و معلمین و افرادی که می‌تواند ارتباط خوبی با جامعه داشته باشند با برنامه‌ها و دیدگاه‌های روز باید صورت گیرد.

حیدری در پایان سخنان خود، تاکید کرد: نظارت‌های عمیق و همه‌جانبه باید باشد و خروجی‌های و عملکردهای آسیب‌شناسی در نظارت باید مدنظر باشد.

*اردوگاه‌های ترک اعتیاد در روند رشد و بهبود یافتگی تاثیر بسیار دارد

فرمانده انتظامی اسلام آبادغرب نیز در این جلسه، عنوان کرد: بیش از ۵۰ درصد جرائم ما که عمدتاً سرقت‌های خرد در شهرستان هستند، از جمله سرقت داخل خودرو، قطعات و لوازم خودرو وسایل منازل در حال ساخت و نیمه‌کاره و…هستند.

 سرهنگ‌سلیم سلیمی افزود: در سرقت خشن، سرقت به عنف، سرقت‌هایی که عفت عمومی جامعه را خدشه‌دار کند روبرو نبودیم و وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه برخورد با پدیده شوم مبارزه با مواد مخدر از اولویت‌های برنامه‌های نیروهای انتظامی است، افزود: ایجاد فضای سبز بیشتر و پاکسازی برخی از پارک‌ها با مشارکت دیگر دستگاه‌ها محقق می‌شود.

رئیس پلیس اسلام‌آباد غرب افزود: در پارک‌ها باید به امورات فرهنگی و ایجاد عوامل نشاط پرداخته شود تا شهرستان به یکی از شهرستان‌های امن و خوب در حال حاضر هم هست؛ تبدیل شود.

سلیمی با تاکید به ایجاد اردوگاه و تحویل معتادان برای بهبودی، گفت: اردوگاه در روند رشد و بهبود‌یافتگی تاثیر بسیار دارد چهره شهر را به محیطی سالم و با نشاط و آرامش تبدیل می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده + 5 =