کد خبر : 171426
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
-

ظرفیت‌های عظیم فرهنگی و هنری بخش کجور به کار گرفته می‌شوند

ظرفیت‌های عظیم فرهنگی و هنری بخش کجور به کار گرفته می‌شوند

به گزارش قائم آنلاین، بابک شمس ناتری سه‌شنبه‌شب در حاشیه ملاقات عمومی با اهالی فرهنگ و هنر بخش کجور در نشست بررسی مشکلات و معضلات فرهنگی و هنری بخش کجور که در راستای تحقق «عدالت فرهنگی» برگزار شد، با اشاره به اینکه تأکید من بر تحقق شعار عدالت فرهنگی است، اظهار کرد: باید همه نقاط

به گزارش قائم آنلاین، بابک شمس ناتری سه‌شنبه‌شب در حاشیه ملاقات عمومی با اهالی فرهنگ و هنر بخش کجور در نشست بررسی مشکلات و معضلات فرهنگی و هنری بخش کجور که در راستای تحقق «عدالت فرهنگی» برگزار شد، با اشاره به اینکه تأکید من بر تحقق شعار عدالت فرهنگی است، اظهار کرد: باید همه نقاط شهری و روستایی شهرستان را در حوزه فرهنگی و هنری عادلانه ببینیم و همت کنیم تا در تمامی نقاط بخش کجور، اتفاقات فرهنگی و هنری وزین و فاخر رخ دهد.

وی با بیان اینکه عرصه فرهنگ و هنر، عرصه دانایی و توانایی است، افزود: اگر بُن مایه‌های دانایی نباشد نمی‌توان به درستی حرکت کرد و از منظر توانایی هم، باید مهارت و تجربه کافی و وافی در این حوزه را داشت تا قطار فرهنگ و هنر بتواند در مسیر درست خود حرکت کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر، یادآور شد: امروز چهره‌های تأثیرگذاری از ز در حوزه فرهنگ و هنر کشور داریم که می‌توانند منشاء خدمات مهمی برای مازندران باشند زیرا فرهنگ و هنر را پایه و اساس هر جامعه است و بنابراین جامعه پویا نیاز به زیرساخت فرهنگی قوی همراه با فرهنگی غنی دارد که در این حوزه، بخش کجور دارای سابقه فرهنگی بسیار ارزشمندی است.

وی با تأکید بر اینکه باید اصالت فرهنگی و هنری خود را حفظ کنیم، تصریح کرد: در حوزه موسیقی بومی و محلی مازندران و سنتی ایرانی به اندازه کافی کار نشده است به طوری که اگر سازی از سازهای بومی مازندرانی را به نسل امروز نشان دهیم اغلب نمی‌شناسند ولی یکی از سازهای غربی را، همه از کوچک و بزرگ می‌شناسند که این نشان می‌دهد در معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری مانند موسیقی و آواها و نواهای بومی و محلی کمتر کار شده است که احساس نیاز ضروری در این زمینه به چشم می‌‌خورد.

شمس ناتری با بیان اینکه باید گستره فعالیت خود را در حوزه فرهنگ و هنر افزایش دهیم، عنوان کرد: جامعه نیاز به نشاط اجتماعی دارد و بنابراین سعی کنیم تا ابزارهای متفاوت و متناسب فرهنگ عمومی برای نشاط اجتماعی در جامعه به کار گرفته شود.

وی اظهار کرد: بخش کجور صاحب فرهیختگان و اندیشمندان ریشه‌داری است که از همین روستاها رشد کردند و بنابراین باید ظرفیت‌های عظیم فرهنگی و هنری را بیشتر شناسایی کنیم و چراغ فرهنگ و هنر این منطقه را پر فروغ‌تر کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نوشهر، ابراز کرد: بخش کجور محروم نیست، بلکه در بخش فرهنگی مغفول مانده است و تلاش می‌کنیم با همراهی و همکاری مردم و شما مسؤولان بخش، آنچه شایسته مردم متمدن بخش تاریخی کجور است را رقم بزنیم.

وی تصریح کرد: ماهانه یکی از سه‌شنبه‌ها را برای ملاقات عمومی به بخش کجور اختصاص دادیم که در مناطق مختلف روستایی حاضر می‌شویم تا تعدد رفت و آمد در مسیر طولانی و کوهستانی برای اهالی فرهنگ و هنر به سمت شهر را کاهش دهیم و نیازهای آنها در همان زادگاهشان انجام شود.

ششمس ناتری در پایان گفت: آماده هر نوع همکاری با سرمایه‌گذاران فرهنگی و هنری در بخش کجور هستیم و مجوزهای لازم را بدون تشریفات و بدون اینکه مشمول زمان شود، صادر می‌کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − بیست =