کد خبر : 171436
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
-

تقویم فرهنگی و هنری کجور تدوین شود

تقویم فرهنگی و هنری کجور تدوین شود

به گزارش قائم آنلاین، علی خزایی‌فر سه‌شنبه‌شب در حاشیه ملاقات عمومی با اهالی فرهنگ و هنر بخش کجور در نشست بررسی مشکلات و معضلات فرهنگی و هنری بخش کجور که در راستای تحقق «عدالت فرهنگی» برگزار شد، با اشاره به اینکه بحث فرهنگ و هنر مقوله‌ای بسیار مهم و کلیدی است، اظهار کرد: کلمه فرهنگ

به گزارش قائم آنلاین، علی خزایی‌فر سه‌شنبه‌شب در حاشیه ملاقات عمومی با اهالی فرهنگ و هنر بخش کجور در نشست بررسی مشکلات و معضلات فرهنگی و هنری بخش کجور که در راستای تحقق «عدالت فرهنگی» برگزار شد، با اشاره به اینکه بحث فرهنگ و هنر مقوله‌ای بسیار مهم و کلیدی است، اظهار کرد: کلمه فرهنگ همه معانی را با خودش دارد و پرداختن به فرهنگ و هنر اصیل ایرانی با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمن، بیش از پیش حائز اهمیت است.

بخشدار کجور افزود: توسعه فرهنگی و هنری در بخش کجور از مهم‌ترین اولویت‌های ما است و باید در این راستا تقویم فرهنگی و هنری کجور تدوین شود.

وی با بیان اینکه با تدوین این تقویم، هر ماه جشنواره‌های آئینی، بومی و محلی در سطح بخش کجور برگزار شود، تصریح کرد: بخشی از میراث فرهنگی و هنری گذشتگان ما مانند نمدمالی در حال افول است و این یک آسیب فرهنگی و هنری است که باید برای روشن نگه داشتن چراغ آن اهتمام ورزیده شود.

خزایی‌فر بر توسعه متوازن در دو شهر بخش کجور تأکید کرد و گفت: بخش کجور ظرفیت شهرستان شدن را دارد تا بتواند توسعه شتابنده به خودش بگیرد.

وی اذعان کرد: هیچ روستای بخش کجور محروم نیست چون هر روستا زیرساخت‌های اولیه برای توسعه متناسب با ظرفیت‌هایش را دارد و بنابراین باید توسعه‌ای ایجاد کنیم که روند مهاجرت معکوس از شهر به بخش کجور تقویت شود.

* ضرورت احداث مجتمع فرهنگی و هنری بخش کجور

رئیس شورای شهرستان نوشهر نیز با تأکید بر اینکه برنامه‌های فرهنگی و هنری در خور شأن  بخش کجور باید برگزار شود، اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی و هنری باید در مناطق مختلف بخش کجور تقسیم‌بندی شود.

محمدرضا خزایی تصریح کرد: مجتمع فرهنگی و هنری یکی از نیازهای بخش کجور است که باید اجرایی شود و در این‌باره زمین مورد نیاز را در اختیار خواهیم گذاشت.

وی افزود: باید فضای لازم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری را داشته باشیم که حتی در ایام بارندگی و برفی سال هم بتوان حرکت‌های فرهنگی و هنری متناسب با بخش کجور برگزار کنیم.

وی گفت: آمادگی لازم برای هر نوع همکاری فرهنگی و هنری با اداره ارشاد نوشهر را داریم و امیدواریم در سایه تعامل با یکدیگر بتوانیم زیرساخت‌های فرهنگی و هنری را توسعه دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 − 2 =