کد خبر : 171225
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
-

گازدار شدن تمام روستاهای سنقر تا پایان سال‌جاری

گازدار شدن تمام روستاهای سنقر تا پایان سال‌جاری

به گزارش قائم آنلاین، محمدناصر معصومی‌زاده در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تحریم‌ها و فشارهای دشمنان، اظهار داشت: مشارکت بالای مردم در انتخابات موجب اقتدار نظام و نجات دولت خواهد شد. فرماندار سنقرو کلیایی افزود: اجازه دخالت به کسی در انتخابات نمی‌دهیم و مردم مطمئن باشند انتخابات سالمی برگزار خواهیم کرد و با قدرت

به گزارش قائم آنلاین، محمدناصر معصومی‌زاده در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تحریم‌ها و فشارهای دشمنان، اظهار داشت: مشارکت بالای مردم در انتخابات موجب اقتدار نظام و نجات دولت خواهد شد.

فرماندار سنقرو کلیایی افزود: اجازه دخالت به کسی در انتخابات نمی‌دهیم و مردم مطمئن باشند انتخابات سالمی برگزار خواهیم کرد و با قدرت به تخلفات رسیدگی خواهیم کرد.

وی از رسانه‌ها خواست با بروزرسانی خود در برابر رسانه‌های بیگانه، هجمه‌ها و شایعات مقاومت کنند و از استقبال از انتقادات رسانه‌ها در راستای پیشبرد امور سخن گفت.

این مسؤول بیان کرد: برای تمام اداره‌ها شهرستان برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت طراحی کرده‌ایم و عملکرد همه آن‌ها را رصد می‌کنیم.

وی اول شدن آموزش و پرورش شهرستان سنقر در شاخص‌های عمومی و تخصصی در استان، مهاجرت معکوس به روستاها، در دست ساخت بودن سه مجتمع گردشگری و بوم‌گردی در حاشیه سد جامیشان، احداث پل معلق(زیپ لاین) در پارک سراب، در نظر گرفتن ۶۵۰ میلیون تومان برای طرح گردشگری روستای  گل‌ویج، احیا بافت‌های فرسوده، تلاش برای ایجاد درآمد پایدار و آماده‌سازی ۹ حمام تاریخی شهرستان برای بازدید گردشگران را از اقدامات دوران حضور وی در فرمانداری این شهرستان عنوان کرد.

معصومی‌زاده با بیان اینکه ۷۴۵ کیلومتر راه اصلی و بین روستایی در شهرستان داریم، گفت: ۶۱۱ کیلومتر از این میزان راه روستایی است که ۴۳۲ کیلومتر از آن آسفالت شده و ۱۱۶ کیلومتر از آن شوسه و ۳۱ کیلومتر نیز خاکی است.

وی با بیان اینکه عمده فعالیت مردم شهرستان در حوزه کشاورزی، دامپروری، مرغداری، زنبورداری و صنایع وابسته است، خاطرنشان کرد: سه برابر میزان مصرف شهرستان به خارج از آن صادر می‌شود و در سال گذشته میزان تولید گوشت قرمز و سفید ۱۲۹ هزار تن، ماهی ۷۰۰ تن و عسل ۴۰۰ تن بوده است.

فرماندار سنقرو کلیایی در ادامه، تصریح کرد: اگر مدیران شهرستان اختیار کافی داشته باشند می‌توانند بدون نیاز به اعتبارات دولتی شهرستان را اداره کنند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ به ۳۹ روستا گازرسانی شده است، از مجموع ۲۱۱ روستای شهرستان فقط ۲۴ روستا را بدون گاز اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری تمام روستاها از گاز برخوردار شوند.

معصومی‌زاده با بیان اینکه در سال ۹۷ به ۱۳ روستا آبرسانی شده است، تعداد روستاهای برخوردار از آب بهداشتی را ۱۴۷ روستا عنوان کرد و از تحت اقدام بودن آبرسانی به ۴۱ روستا سخن گفت و وعده داد، اگر اعتبارات تأمین شود تا پایان سال ۹۸ هیچ روستای بدون آبی نخواهیم داشت؛ همچنین در حوزه آب شهری در سال‌جاری چند پروژه با اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی در حال اجراست.

وی در خصوص اشتغال‌زایی در شهرستان، تصریح کرد: در سال گذشته در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در مجموع ۲ هزار و ۲۵۶ نفر مشغول به کار شدند، همچنین در سه ماهه نخست سال‌جاری ۲ هزار و ۷۲۸ نفر اشتغال‌زایی انجام شده است.

پرداخت حدود ۴۸۰ فقره تسهیلات مربوط به زلزله به مبلغ بیش از ۱۷ میلیارد تومان در شهرستان سنقر، اختصاص کمک بلاعوض به روستاها از سوی دولت و رشد ۱۷۴ درصدی تجهیزات و تعمیرات ساختمانی در مناطق روستایی از دستاوردهای بخش مسکن در سنقر بود که معصومی‌زاده به آن‌ها اشاره کرد.

مقام ارشد شهرستان سنقرو کلیایی در ادامه سخنانش از تشکیل گروهی از کارشناسان به منظور امنیت و صیانت از حقوق شهروندی سخن گفت که به صورت سرزده از اداره‌ها بازرسی می‌کنند و اعلام کرد: خوشبختانه نارضایتی‌ها و بروکراسی‌های کاری در سنقر ۹۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی تهیه اطلس آسیب‌های اجتماعی که در قالب آن برای هر اداره وظایف و راهبردهایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی تعریف شده است را از دیگر اقدامات مهم فرمانداری سنقر اعلام کرد.

معصومی‌زاده کاهش سرقت احشام به حداقل، بازدید مستمر از روستاها تعامل خوب با نماینده، امام جمعه، شهرداری و شورای شهر، ایجاد سامانه پیامکی به منظور اطلاع سریع مدیران از مشکلات مردم را از دیگر ثمرات و اقدامات فرمانداری سنقر در دوران فرمانداری خویش در این شهرستان عنوان کرد.

فرماندار سنقر وکلیایی در خصوص رسیدگی به نیازمندان، بیان کرد: طرحی را به منظور ساماندهی نیازمندان مالی با همکاری کمیته‌امداد و بهزیستی ایجاد کرده‌ایم که اگر به ثمر برسد در شهرستان سنقر دیگر هیچ گدایی نخواهیم داشت.

وی در پایان، گفت: در پروژه پتروشیمی سنقر مناقصه برای تسطیح زمین انجام شده و بحث تجهیز کارگاه به انجام رسیده و قرار است ظرف حدود ۱۶ ما پروژه به اتمام برسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده + 20 =