کد خبر : 171371
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰
-

عدالت اجتماعی در بسیاری از شهرها و مناطق قزوین اجرا نشده است

عدالت اجتماعی در بسیاری از شهرها و مناطق قزوین اجرا نشده است

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حیدری در کارگروه پیش‌بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری (حاشیه‌نشینی) استان قزوین که امروز در سالن جلسات دادگستری کل استان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: انتظار می‌رود این کارگروه فعال باشد و به ستاد ملی بازآفرینی ایده‌های جدیدی را برای اجرای عدالت اجتماعی ارائه دهد نه اینکه

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حیدری در کارگروه پیش‌بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری (حاشیه‌نشینی) استان قزوین که امروز در سالن جلسات دادگستری کل استان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: انتظار می‌رود این کارگروه فعال باشد و به ستاد ملی بازآفرینی ایده‌های جدیدی را برای اجرای عدالت اجتماعی ارائه دهد نه اینکه صرفاً به مصوبات بدون اجرا اکتفا کنیم.

وی افزود: حاشیه‌نشینی مسئله‌ای است که ادارات مختلف به‌صورت کالبدی با آسیب‌های این مناطق درگیر هستند در همین راستا نیز اعتباراتی به آن‌ها اختصاص داده‌شده است، بر اساس قوانین، عدم اجرای مصوبات کارگروه مسئولیت مدنی برای مدیران در بردارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین اظهار کرد: مسائل منطقه باغ نشاط در این کارگروه بررسی‌شده است و نتایج آن به مسئولین موردنظر ارسال می‌شوند اگر آسیب‌ها حل نشود می‌توان علیه آن مسئول دادخواست مطالبه خسارت و الزام به تعهدات قانونی ارائه کرد.

وی تأکید کرد: مسئولان علاوه بر مسئولیت مدنی، مسئولیت کیفری نیز دارند، بنابراین انتظار می‌رود که مسئولان این کارگروه را جدی بگیرند و یک نماینده ثابت برای حضور در کارگروه معرفی کنند.

حیدری خاطرنشان کرد: عدالت اجتماعی در بسیاری از شهرها و مناطق قزوین اجرانشده و همین موضوع آن‌ها را دارای دو بخش مناطق قدیم و جدید کرده است، این موضوع باید به‌درستی در شهرهای استان اجرایی شود، در حال حاضر مناطقی ازجمله منتظری، کوروش و راه‌آهن بخش قدیم محسوب می‌شود و مردم علاقه‌ای به زندگی در این محلات ندارند.

وی تأکید کرد: آسیب‌های اجتماعی در این مناطق وجود دارد و زیرساخت‌های نیز تقویت نشده است بنابراین این محلات مورد استقبال مردم قرار نمی‌گیرد، البته از دهه ۸۰ تاکنون تقویت زیرساخت‌ها موردتوجه قرارگرفته و قانون احیا و بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری و سند ائتلاف ملی مطرح‌شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین یادآور شد: سیاست‌زدگی در ادارات باعث شده است که برای مبارزه با حاشیه‌نشینی رغبت و تمایل نداشته باشیم، امروز در شهرستان‌های البرز، تاکستان همچنین اقبالیه و الوند دو بخش قدیم و جدید به وجود آمده است.

وی تصریح کرد: استان قزوین، استانی مهاجرپذیر است که از استان‌های کرمانشاه، ایلام، زنجان، گیلان و خوزستان است و باید برای کنترل این موضوع برنامه‌هایی را در مبدأ و مقصد اجرا کنیم.

حیدری بیان کرد: امسال دو برنامه مهم در مبدأ و مقصد داریم، برنامه‌هایی را باید در مبدأ اجرا و اشتغال ایجاد کنیم برای این کار دستگاه‌های متولی باید یک دهستان قزوین با ۳۰ روستا به دادگستری معرفی کنند تا طرح کنترل حاشیه‌نشینی در آن اجرا شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین یادآور شد: کارهایی نیز باید در مقصد برای جلوگیری از بافت‌های ناکارآمد در مرکز استان انجام دهیم، تمرکز را باید در مناطق قدیمی قرار دهیم، منطقه راه‌آهن در نزدیکی مرکز شهر قزوین قرار دارد اما به پاتوقی امن برای مجرمان و معتاد تبدیل‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید مناطق را برای مجرمان ناامن کنیم، اما بحث جدی ما زیرساخت‌ها، مسائل کالبدی و مسائل فیزیکی است، لذا باید فرایندی که باعث شده این جرائم در کالبد رخ دهد را شناسایی کنیم.

حیدری تأکید کرد: ما باید به ستاد بازآفرینی ایده‌هایی ارائه دهیم که کدام منطقه حاشیه‌نشینی در اولویت بررسی و اقدام قرار بگیرد و اعتبارات لازم برای آن در گرفته شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × چهار =