کد خبر : 171219
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
-

حضور ۲ هزار خوانساری در پیاده‌روی خانوادگی

حضور ۲ هزار خوانساری در پیاده‌روی خانوادگی

به گزارش قائم آنلاین، امروزه با ماشینی و صنعتی‌شدن و تغییر سبک زندگی، تحرک در مردم کاهش چشم‌گیری یافته است و به دنبال آن انواع بیماری‌ها از جمله قلبی و عروقی و دیابت و غیره علت اصلی آن کم تحرکی است. از همین رو ورزش در سلامت انسان اهمیت دارد، بنابراین از ورزش می‌توان به

به گزارش قائم آنلاین، امروزه با ماشینی و صنعتی‌شدن و تغییر سبک زندگی، تحرک در مردم کاهش چشم‌گیری یافته است و به دنبال آن انواع بیماری‌ها از جمله قلبی و عروقی و دیابت و غیره علت اصلی آن کم تحرکی است.

از همین رو ورزش در سلامت انسان اهمیت دارد، بنابراین از ورزش می‌توان به عنوان یک وسیله در پیشگیری از انواع بیماری‌ها و کاهش بیماری‌های روانی و تندرستی استفاده کرد؛ چرا که ورزش نقش باارزشی در بازتوانی و درمان بیماری‌ها دارد از طرفی ورزش برای تفریح و شاد زیستن انسان نیاز است.

انسان با شرکت در فعالیت‌های ورزشی از نظر جسمی و حرکتی و روانی تعادل لازم را می‌تواند به دست آورد و در نتیجه توان مقابله با فشارهای ناشی از زندگی مدرن امروزه پیدا خواهد کرد.

دنیای امروز به شدت در حال متحول شدن است و از همین رو ورزش در توسعه پایدار اقتصادی، فرهنگی، صلح و دوستی و کاهش جرائم موثر است و به طور خاص به عنوان یکی از فعالیت‌های مهم در کنترل آسیب‌های اجتماعی ایفا نقش می‌کند.

ورزش در شکل‌گیری انسان سالم و جامعه‌ بدون بزهکار اجتماعی نقش دارد اما متأسفانه در گذشته به اهمیت ورزش همگانی پرداخته نمی‌شد، امروزه در جامعه ورزش همگانی رو به گسترش است و خوشبختانه با درایتی که در ورزش همگانی شهرستان خوانسار ایجاد شده مردم استقبال خوبی نشان دادند و این جرقه‌ای در توسعه ورزش همگانی شهرستان است.

ورزش همگانی شهرستان خوانسار توسعه می‌یابد

در همین راستا وحید مخالفی رئیس هیأت ورزش‌ همگانی خوانسار با اشاره به نهادینه کردن فرهنگ ورزش همگانی در بین اقشار مختلف مردم به خبرنگار فارس گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با مسؤولان وزارت ورزش و جوانان به ایجاد فضا و امکانات لازم به منظور توسعه و مشارکت حداکثری مردم در ورزش همگانی تاکید کردند.

رئیس هیأت ورزش‌ همگانی خوانسار با بیان این‌که با راهکارهای مناسب توانستیم فرهنگ شرکت در ورزش همگانی را گسترش دهیم،‌ گفت: ایجاد پایگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی و جشنواره‌های متنوع ورزشی در گسترش ورزش همگانی نقش دارد.

وی، اجرای جشنواره ورزش همگانی، توسعه پایگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی، جشنواره بادبادک‌ها، جشنواره آدم برفی، جشنواره بازی‌های کودکان و تداوم همایش‌های بزرگ پیاده روی خانوادگی، مسابقات ورزشی کارکنان دولت و اجرای برنامه‌های متنوع ورزشی در روستاها را برنامه‌های مهم هیأت همگانی شهرستان خوانسار در سال جاری عنوان کرد.

مخالفی خاطرنشان کرد:  ۳۱ هیأت فعال ورزشی شهرستان داریم که ۲۳ کمیته زیر مجموعه این هیأت‌ها هستند که جمعیت ورزشکار سازمان یافته شهرستان را تشکیل می‌دهند و از طرفی با رشته‌های پر طرفدار ورزش فوتبال و  رزمی به رقابت می‌پردازند.

رئیس هیأت ورزش همگانی شهرستان خوانسار  اذعان کرد: با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و فرهنگ‌سازی، مردم استقبال خوبی از ورزش همگانی نشان دادند به طوری که در نخستین همایش پیاده‌روی خانوادگی در مهر ماه سال گذشته ۴۰۰ نفر شرکت داشتند در حالی که جمعیت شرکت‌کننده در سومین همایش پیاده‌روی خانوادگی که ۱۴ تیرماه امسال برگزار شد به بیش از ۲ هزار نفر رسید و تلاش در افزایش جمعیت در این ورزش ادامه دارد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در تشویق مردم به شرکت در ورزش همگانی نقش بسزایی دارند، گفت: با ماشینی شدن زندگی و گرایش مردم به آپارتمان‌نشینی جامعه دچار فقر حرکتی شده و لازم است برای از بین بردن کم تحرکی، مردم با شرکت در ورزش همگانی به انجام حرکات ورزشی بپردازند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 5 =