کد خبر : 171207
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
-

از یک بیانیه مبهم تا اعتراف به تغییر کاربری انبارهای هلال‌احمر

از یک بیانیه مبهم تا اعتراف به تغییر کاربری انبارهای هلال‌احمر

به گزارش قائم آنلاین، هلال‌احمر خراسان شمالی در رفتاری قابل تأمل و در پناه قرارداد با بخش خصوصی (که اسناد مزایده احتمالی برگزاری آن هنوز منتشرنشده است) با تبدیل تأسیسات ساختمانی خود (سوله) به رستوران ضمن محروم کردن استان و بجنورد از بنایی با ضریب ایمنی بالا که در مواقع بحرانی به مکانی امن جهت

به گزارش قائم آنلاین، هلال‌احمر خراسان شمالی در رفتاری قابل تأمل و در پناه قرارداد با بخش خصوصی (که اسناد مزایده احتمالی برگزاری آن هنوز منتشرنشده است) با تبدیل تأسیسات ساختمانی خود (سوله) به رستوران ضمن محروم کردن استان و بجنورد از بنایی با ضریب ایمنی بالا که در مواقع بحرانی به مکانی امن جهت اسکان اضطراری تبدیل می‌شود؛ پس از پیگیری‌های خبرگزاری فارس اقدام به انتشار بیانیه‌ای مملو از تناقض کرد.

در اینجا ضمن دعوت این نهاد امدادی که کارنامه موفقی در بحران‌های اخیر دارد به شفاف‌سازی پیرامون این رفتار و از آن‌طرف پرهیز از انتشار جوابیه‌های خود در فضای مجازی به‌مرور آن می‌پردازیم.

بیانیه با این جمله آغاز می‌شود «خبر غیرواقع تبدیل انبارهای امدادی به قهوه‌خانه و درج در آن رسانه وزین جهت تنویر افکار عمومی ارسال می‌گردد» اما در متن گزارش خبرگزاری فارس به تبدیل سوله‌های انباری هلال‌احمر به قهوه‌خانه اشاره‌شده است. خبر غیرواقعی که روابط عمومی هلال‌احمر به آن اشاره‌کرده؛ در میانه‌های متن به این‌گونه تصدیق می‌شود! «… راه‌اندازی بازار روز و رستوران اقدام نموده است.»

«جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی با توجه به تجربه‌های امدادرسانی‌های صورت گرفته و همچنین تعیین استراتژی انتقال مراکز امدادی به خارج از شهر در جهت خدمات‌رسانی به‌موقع در حوادث و سوانح…»

دم خروس بیرون می‌زند! شاهد از غیب فرامی‌رسد. روابط عمومی هلال‌احمر استان در تناقضی آشکار ادعایی که آن را در پناه تجربه‌های گوناگون مطرح می‌کند، این‌گونه ادامه می‌دهد «استراتژی انتقال مراکز امدادی به خارج از شهر در جهت خدمت‌رسانی به‌موقع»!

بر کسی پوشیده نیست، مدیریت زمان در بسیج نیروها و امکانات در سوانح و حوادث جز فاکتورهای اصلی نیروهای امدادرسان است. حال باید این سؤال را از مدیران این نهاد مطرح کرد، چرا امکانات و تجهیزات را به مکانی به‌دوراز موقعیت شهری انتقال داده‌اند؟ و حالا در برابر طرح یک سؤال با تمسک به همان رفتار چالش‌برانگیز به‌جای پاسخ‌گویی سعی در به حاشیه راندن اذهان عمومی از همان تصمیمی که در هیچ جای آن منافع مردم استان در نظر گرفته نشده است، دارند؟!

شاه‌بیت این جوابیه متناقض را در آن قسمت باید جستجو کرد که راه‌اندازی رستوران و بازار روز را در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی به شمار می‌آورند. «با توجه به اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در کشور و استفاده بهینه از منابع، نسبت به اجاره دو سوله بلااستفاده خود به بخش خصوصی برای راه‌اندازی بازار روز و رستوران اقدام نموده است.»

به نظر می‌رسد، اپیدمی هزینه کرد از سیاست‌های کلان ابلاغی کشور که توسط مقام معظم رهبری مطرح می‌شود به رویه‌ای ایمن و البته آسان  برای برخی مسئولین در کشور تبدیل‌شده است. ذبح استراتژی اقتصاد مقاومتی که سال‌هاست، مقام معظم رهبری بر اجرای آن باهدف خنثی‌سازی توطئه استکبار در جنگ نابرابر اقتصادی تأکید می‌شود. راه‌کاری برای فرار و سنگر سازی از نقد به یک رفتار ناصحیح خود بدان تمسک می‌جویند!

اما یک توصیه به مسئولین هلال‌احمر استان؛ تأسیسات و امکانات دستگاه‌های اجرایی جز سرمایه‌های مردم استان هستند پس به ثمن بخس آن‌ها را حراج نکنید!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − 4 =