کد خبر : 171065
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
-

هیئتی از ساف به دمشق می‌رود

هیئتی از ساف به دمشق می‌رود

به گزارش قائم آنلاین، واصل ابو یوسف، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در گفت‌وگو با “الوطن” اعلام کرد که این هیئت به ریاست عزام الاحمد، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) و با حضور احمد ابو هولی، رئیس اداره آوارگان فلسطینی در ساف و واصل ابو یوسف امروز به منظور بررسی

به گزارش قائم آنلاین، واصل ابو یوسف، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در گفت‌وگو با “الوطن” اعلام کرد که این هیئت به ریاست عزام الاحمد، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) و با حضور احمد ابو هولی، رئیس اداره آوارگان فلسطینی در ساف و واصل ابو یوسف امروز به منظور بررسی چندین پرونده که مهمترین آن هماهنگی میان فلسطین و سوریه برای مقابله با معامله قرن، تلاش‌های واشنگتن برای نابودی پرونده فلسطین و موضع یکپارچه فلسطین در شکست کارگاه اقتصادی منامه وارد دمشق می‌شود.

ابو یوسف بر عمق روابط میان فلسطین و سوریه تاکید کرد؛ به ویژه اینکه “سوریه از بزرگترین حامیان موضع فلسطین و حق و حقوق مشروع آنها بوده و با هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مبارزه کرده است”.

در همین راستا، انور عبدالهادی، رئیس اداره امور سیاسی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در سوریه تصریح کرد: این سفر به منظور پیگیری تماس‌ها میان سوریه و فلسطین، مطلع ساختن سوریه از آخرین تحولات مربوط به مساله فلسطین پس از کنفرانس شکست خورده منامه و تبادل دیدگاه‌ها میان دو طرف انجام می‌شود، چراکه سوریه رکن اصلی از نگاه فلسطینیان محسوب می‌شود و تداوم تماس‌ها با دمشق ضروری است و فلسطین و سوریه در مقابله با اشغالگر و توطئه‌چینی‌ها به ویژه سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در یک سنگر قرار دارند.

وی همچنین تصریح کرد: اعضای این هیئت با رهبران سوریه در تمامی سطوح رایزنی خواهند کرد، اما مساله آوارگان فلسطینی در سوریه در میز مذاکرات عنوان نمی‌شود، چراکه آواره فلسطینی در این کشور همچون یک فرد سوری‌ با آن تعامل می‌شود و فلسطینی‌ها هیچ مشکلی را احساس نمی‌کنند و زندگی آبرومندانه‌ای دارند.

عبدالهادی با اشاره به تصمیم وزیر کار لبنان در حق کارگران فلسطینی عنوان داشت: لبنان حق ندارد فلسطینیان را کارگر خارجی قلمداد کند، چراکه این مسئله با مصوبه‌های اتحادیه عرب تناقض دارد.

عزام الاحمد پیشتر در راس هیئتی فلسطینی به منظور بررسی پیامدهای اقدامات و تصمیمات وزارت کار لبنان در حق فلسطینیان و حل این موضوع به بیروت سفر کرده بود.

اخیراً کمیل ابو سلیمان، وزیر کار لبنان کمپینی را برای مقابله با کارگران خارجی غیرقانونی تشکیل داد و این کمپین شامل تعطیلی مؤسساتی می‌شد که کارگران خارجی در آنها به صورت غیرقانونی مشغول به فعالیت هستند.

اما کمیل ابو سلیمان به رسانه‌های داخلی کشورش گفت: وزارت کار برای مقابله با کارگران خارجی غیرقانونی، فلسطینی‌ها را هدف قرار نداده و این طرح هیچ ارتباطی با معامله قرن و نظریه توطئه‌ ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 − سه =