کد خبر : 170957
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
-

محکوم به نجات انسان‌هاییم!

محکوم به نجات انسان‌هاییم!

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از جمعیت هلال احمر استان مرکزی میثم فرامرزی ۳۱ ساله با تحصیلات کارشناسی مدیریت عملیات امدادونجات، داراى ۱۸ سال سابقه فعالیت داوطلبى از کانون‌های دانش‌آموزی سازمان جوانان تا حوزه امداد است. وی  ۷‌ سال کارمند جمعیت هلال‌احمر و عضو تیم واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی بوده و علاوه

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از جمعیت هلال احمر استان مرکزی میثم فرامرزی ۳۱ ساله با تحصیلات کارشناسی مدیریت عملیات امدادونجات، داراى ۱۸ سال سابقه فعالیت داوطلبى از کانون‌های دانش‌آموزی سازمان جوانان تا حوزه امداد است.

وی  ۷‌ سال کارمند جمعیت هلال‌احمر و عضو تیم واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی بوده و علاوه بر آن سابقه تدریس کمک‌های اولیه در سطح کشوری و استانی و همکاری با سازمان امداد داشته و اکنون تجربیات و دستاوردهای خود را در قالب کتابی با عنوان «دستان خدا» منتشر کرده است.

فرامرزی شروع فعالیت خود در جمعیت هلال‌احمر را این‌گونه بیان می‌کند: من از ‌سال ۸۰  در دوران دبیرستان از طریق یکی از دوستانم با هلال‌احمر آشنا شدم و شروع فعالیتم از کانون‌های دانش‌آموزی سازمان جوانان بود، در ۱۶ سالگی به‌عنوان امدادگر داوطلب در نخستین ماموریت امدادی در حادثه دلخراش زلزله بم حاضر شدم. می‌توان گفت زلزله بم نقطه عطف کاری من بود و در آن جدای از دیدن صحنه‌های پر از آشوب در سن کم، تجربه‌های باارزشی کسب کردم.

وی ادامه داد: بعد از زلزله بم من به‌عنوان امدادگر در جمعیت هلال‌احمر شناخته شدم و بعد از آن برای بالابردن مهارت خود به شرکت در دوره‌ها و کلاس‌های تخصصی بیشتری پرداختم تا در حوادث آماده باشم و با مهارت بیشتری در آنها حاضر شوم. در ادامه در زلزله آذربایجان ‌شرقی و سپس کرمانشاه حضور داشتم. در ‌سال ۹۰ با درجه ایثار به‌عنوان نجاتگر در پایگاه‌ها استخدام و شروع به فعالیت کردم.
فرامرزی درباره نام زیبای کتابش که دستان خداست، گفت: این کتاب دارای ۲۰ بخش کوتاه است. برای درک بیشتر نام کتاب، کسی را تصور کنید که در محیطی گیر افتاده؛ مثلا ساختمانی که تخریب شده، خودرویی که تصادف کرده یا هر حادثه دیگری که به‌نوعی فرد را با مشکل مواجه می‌کند. طبعا این شخص در آن لحظات فقط از خدا کمک می‌خواهد. خداوند آدم‌ها را مامور می‌کند تا به کمک نیازمندان بشتابند و این کتاب تعبیری است از امدادگران و امدادرسانانى که نمونه بارز این آدم‌ها هستند.
وی مخاطبان این کتاب را تمامی مردم جامعه دانست و افزود: تمامی مردم جامعه و هر کسی که خواندن و نوشتن بداند، می‌تواند مخاطب کتاب باشد. در درجه اول افرادی که با کار جمعیت هلال‌احمر آشنایی ندارند، اهمیت کار امدادو‌نجات را نمی‌دانند و درواقع درک صحیحی از ارزش کار جمعیت هلال‌احمر ندارند. همان‌طور که در کتاب اشاره شده «همه ما محکوم به نجات انسان‌هایی هستیم که در کنارشان نفس می‌کشیم» و این یک جمله چالشی است که چرا محکوم؟»
فرامرزی در ادامه با اشاره به این‌که همه افراد جامعه می‌توانند امدادگر و امدادرسان باشند، عنوان کرد: دستان خدا صرفا مختص امدادگران آموزش‌دیده هلال‌احمر نیست و  افراد معمولی هم می‌توانند امدادگر و امدادرسان باشند، ولی هنگام مواجهه با حوادث آن دسته از کسانی که مشغله را بهانه نیاموختن آموزه‌های امدادی می‌دانند، به این نتیجه می‌رسند که ‌ای کاش از قبل مطالعه می‌کردند و برای یادگیری این مباحث مفید و حیاتی وقت بیشترى می‌گذاشتند.
وی درباره معرفی کامل کتاب و محوریت آن اظهار داشت:  علاوه بر متن که مجموعه‌اى از دغدغه‌ها و خاطراتی بود که در دوران خدمتم به مردم در جمعیت هلال‌احمر برایم رقم خورد، نام، طراحی جلد و نقاشی‌های داخل کتاب که براساس متن‌ها تصویرسازی شده نیز کار خودم است و می‌توان گفت این کتاب با ایجاد عشق و علاقه و تا حدودی ترس درون افراد جامعه، می‌تواند افراد را در جهت یادگیری هر چه سریع‌تر مباحث کمک‌های اولیه مجاب و ترغیب کند.
میثم فرامرزی کتاب دستان خدا را پیش‌نیازی قبل از ورود به هلال‌احمر و یادگیری کمک‌های اولیه دانست و بیان کرد:  با خواندن این کتاب، مردم با عشق و علاقه و گاهی ترس از دست دادن‌ها به سمت این آموزه‌ها می‌آیند و با انگیزه بیشتری آنها را یاد می‌گیرند و به دیگران نیز آموزش می‌دهند، چرا که  این کتاب گزیده‌ای از خاطرات و تجربیاتی است  که طی ۱۷‌سال خدمت در لباس مقدس سرخ‌پوشان هلال‌احمر به دست آمده و برای این‌که از حوصله مخاطب خارج نشود، تمامی مطالب مختصر، همراه با شعر و نقاشی آمده است.
وی با تأکید بر رسالت والای جمعیت هلال‌احمر بیان داشت:  وقتی بیش از نیمی از عمر را مشغول یک حرفه باشید، قطعا دغدغه شما می‌شود و نمی‌توانی نسبت به آن بی‌تفاوت باشی و سعی خواهی کرد برای رسالت و هدفش، تمام تلاشت را به‌کار گیری و من حس می‌کنم مطالب این کتاب بار سنگینی از دغدغه‌های حدودا دو دهه فعالیتم در هلال‌احمر بود که باید ادا می‌شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 + 2 =