کد خبر : 170921
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۹:۱۵
-

رواسی: شنیده‌ام وزنه‌برداران از عملکرد مربی در انتخاب وزنه‌ها ناراحت بودند

رواسی: شنیده‌ام وزنه‌برداران از عملکرد مربی در انتخاب وزنه‌ها ناراحت بودند

به گزارش قائم آنلاین، علی‌اصغر رواسی در گفت‌وگو ، درباره عملکرد تیم ملی پاراوزنه‌برداری کشورمان در مسابقات جهانی گفت:  شاید تیم قهرمان شده باشد، اما وقتی رکوردهای بچه‌ها را با بازی‌های پاراآسیایی مقایسه می‌کنیم می‌بینیم که بسیار ضعیف‌تر عمل کرده‌اند؛ در حالی که تمام این نفرات در جاکارتا وزنه زده بودند و در مسابقات جهانی

به گزارش قائم آنلاین، علی‌اصغر رواسی در گفت‌وگو ، درباره عملکرد تیم ملی پاراوزنه‌برداری کشورمان در مسابقات جهانی گفت:  شاید تیم قهرمان شده باشد، اما وقتی رکوردهای بچه‌ها را با بازی‌های پاراآسیایی مقایسه می‌کنیم می‌بینیم که بسیار ضعیف‌تر عمل کرده‌اند؛ در حالی که تمام این نفرات در جاکارتا وزنه زده بودند و در مسابقات جهانی نیز حضور داشتند.

وی ادامه داد: از طرفی در حالی که ۲ نفر از اعضای تیم به یک وزن بالاتر رفته بودند و عملا باید میزان رکوردها افزایش پیدا می‌کرد، اما در مجموهه اعضای تیم، چیزی حدود ۳۰ تا ۴۰ کیلوگرم کمتر وزنه زدند که این مقدار اُفت طبیعی نیست و باید بررسی کرد چرا چنین اتفاقی رُخ داده است. در حالی که با توجه به ارتقاء وزن ۲ وزنه‌بردار ما، اگر ۱۵ کیلوگرم بالاتر می‌زدند حداقل کف انتظار برآورده شده بود و قابل قبول بود، اما نه تنها این  اتفاق نیفتاد بلکه چیزی حدود ۳۵ کیلوگرم نیز کمتر وزنه زدند.

سرمربی پیشین تیم ملی پاراوزنه‌برداری در پاسخ به این سوال که آیا روند آماده‌سازی تیم دچار مشکل بوده است یا وزنه‌های مناسبی در زمان مسابقات گرفته نشده عنوان کرد: این موضوع نیاز به بررسی دقیق‌تری دارد، اما شنیده‌ام که وزنه‌برداران از عملکرد مربی در انتخاب وزنه‌ها ناراحت بوده‌اند. یوسفی در حالی وزنه ۱۷۰ کیلوگرمی را ثبت کرد که  پیش از این در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا و مسابقات جهانی سال قبل بالای ۱۸۰ کیلوگرم زده بود. مرادی با ۲۰۲ کیلوگرم یکی از ضعیف‌ترین عملکردهایش را در چند سال اخیر داشت و جعفری در حالی‌که یک وزن بالاتر آمده بود، اما همان وزنه گذشته‌اش را تکرار کرد؛ تنها عملکرد قابل قبول مربوط به رستمی بود.

رواسی تصریح کرد: وقتی دوستان نحوه تمرینات در اردوها را تشریح می‌کردند به آنها گفتم که اگر با همین روش تمرینات و آماده‌سازی تیم ادامه پیدا کند مسلما نتیجه خوبی نخواهیم گرفت؛ از طرفی احساس می‌کنم انتخاب وزنه‌ها نیز چندان جالب نبوده است، هرچند نیاز است که به صورت دقیق و کارشناسی بررسی شوند.

وی درباره عملکرد سیامند رحمان و اینکه چرا وزنه‌های بالایی را ثبت نکرد و کادر فنی دلیل این اتفاق را بیماری او و عدم تمرینات منظم عنوان کرده بود گفت: وزنه زدن سیامند را ناشی از مصدومیت نمی‌دانم و احساس می‌کنم خودش نمی‌خواسته بیشتر وزنه بزند و میلی به این موضوع نداشته است یا اگر بخواهیم عادلانه صحبت کنیم سیامند در این مدت در اردوها حضور نداشته و تمرینات منظمی نداشته است که عملا ارتباطی به کادر فنی ندارد، اما او اگر می‌خواست می‌توانست بیشتر وزنه بزند.

سرمربی پیشین تیم ملی پاراوزنه‌برداری در پاسخ به این سوال که آیا با این روش می‌توان به موفقیت تیم پاراوزنه‌برداری در پاراالمپیک ۲۰۲۰ توکیو امیدوار بود گفت: اگر بخواهیم همین روش را ادامه دهیم دیگر تیمی قدرتمند نخواهیم داشت و امیدی به درخشش در توکیو نیست. این موضوع بستگی دارد که مسؤولان در آینده چه تصمیمی بگیرند، اما در این مسابقات ضعف‌هایی دیدیم که عملا رو به عقب بود و پیشرفتی در تیم مشاهد نشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − 3 =