کد خبر : 171000
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
-

راه‌هایی برای تسهیل زندگی روزمره در الکامپ ۲۰۱۹

راه‌هایی برای تسهیل زندگی روزمره در الکامپ ۲۰۱۹

به گزارش قائم آنلاین، شرکت‌ها و استارتاپ‌ها هم این نیاز را به خوبی می‌شناسند و برای رفع آن همواره راهکاری در آستین دارند. در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ می‌توان با تعداد زیادی از این راهکارها برای تسهیل زندگی روزمره آشنا شد. اپلیکیشنی برای سفری سبزتر با مترو سال‌هاست که فعالان محیط‌زیست به دنبال

به گزارش قائم آنلاین، شرکت‌ها و استارتاپ‌ها هم این نیاز را به خوبی می‌شناسند و برای رفع آن همواره راهکاری در آستین دارند. در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ می‌توان با تعداد زیادی از این راهکارها برای تسهیل زندگی روزمره آشنا شد.

اپلیکیشنی برای سفری سبزتر با مترو

سال‌هاست که فعالان محیط‌زیست به دنبال راه‌هایی برای کاهش مصرف کاغذ روزانه در جوامع هستند و تدابیر مختلفی در جهان برای این هدف اندیشیده می‌شود. الکترونیکی شدن بعضی امور یکی از راهکارهای حذف کاغذ از برخی فعالیت‌های روزانه است، اپلیکشن‌ها هم در سال‌های اخیر به کمک فعالان محیط‌زیست آمده‌اند تا با روش‌های خلاقانه مصرف کاغذ را در زندگی روزمره کاهش دهند.

شرکت تراکنش همراه ایمن «شاپ» هم در آخرین اپلیکشنی که طراحی و ارائه کرده، گامی برای حذف کاغذ از ایستگاه‌های مترو برداشته است.

هادی بهزادی مسئول بازاریابی این شرکت می‌گوید: «اپلیکیشن «سبک زندگی» شاپ با شعار سبک هوشمند زندگی در نمایشگاه الکامپ ارائه‌ شده است. در این اپلیکیشن علاوه بر خدمات پایه‌ای که در اپلیکشین های پرداختی ارائه می‌شود، دو محصول نسبتا ویژه داریم، یکی پرداخت الکترونیک عوارض جاده‌ای و دیگری امکان خرید و استفاده از بلیت تک‌سفره مترو» پرداخت الکترونیکی عوارض جاده‌ای از اردیبهشت سال جاری با هدف توسعه فناوری‌های نوین در حوزه حمل‌ونقل و سرعت‌بخشی، سهولت استفاده و ارتقای کیفیت در جهت شناسایی و وصول خودکار عوارض تردد در آزادراه‌های کشور در حال اجرا است.

اپلیکشن‌های مختلفی هم در این رابطه فعال‌ شده است که اپلیکیشن شاپ هم یکی از آنهاست؛ اما در خصوص خرید بلیت مترو بهزادی این‌طور توضیح می‌دهد: «بلیت‌های تک‌سفره کاغذهای حرارتی هستند که روی آن‌ها QR code چاپ می‌شود و بارکد اسکنر گیت آن را می‌خواند. در اپلیکیشن سبک زندگی شاپ، مسافر بلیت تک‌سفره را به‌صورت آنلاین خریداری می‌کند و QR code مربوطه روی صفحه موبایلش درج می‌شود و بارکد اسکنر گیت کد را از روی صفحه گوشی هوشمند مسافر می‌خواند و فرایند انجام می‌شود، علاوه بر بحث مصرف کاغذ و داشتن سفر سبز برای شهروندان با توجه به مشکلاتی که کاغذهای حرارتی برای سلامتی افراد به وجود می‌آورند هم پیشگیری‌هایی انجام می‌دهد.»

علاوه بر این در نمایشگاه الکامپ شرکت تراکنش همراه ایمن «شاپ» به ارائه راهکارهایی برای کسب‌وکارها هم پرداخته است.

هادی بهزادی در این رابطه می‌گوید: «شاپ به‌عنوان اولین اپراتور صندوق‌های فروشگاهی، راهکاری را بانام pose ۲ به بازار معرفی کرده است. در این راهکار بخش‌های مختلف یک صندوق فروشگاهی به کمک هم می‌آیند و چرخه و سرویس نسبتا کاملی را به وجود می‌آورند. نقطه فروش یا ارائه سرویس به نقطه تعامل با مشتری تبدیل می‌شود. به این صورت که یک سری دیوایس و نرم‌افزار وجود دارد، نرم‌افزارهای فروشگاهی یا نرم‌افزارهای دیگر می‌توانند روی زیرساخت ما قرار گیرند. این راهکار ترکیبی از نرم‌افزار و سخت‌افزار است. یکی دیگر از خصوصیات این راهکار یکپارچه بودن دیوایس است. در صندوق فروشگاهی در حالت عادی یک مانیتور وجود دارد یک پرینتر و یک سیستم یا پی سی، ما در دیوایسی که ارائه می‌دهیم ترکیبی از پرینتر، مانیتور و پوز را به‌صورت یکپارچه ارائه می‌کنیم.»

سازمان‌ها و طرح تحول دیجیتال

شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف در دنیای امروز برای بقا و توسعه خود چاره‌ای جز رفتن به سمت دیجیتالی کردن فضای کسب‌وکارشان ندارند؛ اما مشکلی که وجود دارد این است که آن‌ها تصور می‌کنند که صرفا با داشتن نرم‌افزار و تکنولوژی و تجهیزات به‌روز می‌توانند سازمان خود را به سمت دیجیتال کردن ببرند و از مزایای دیجیتال شدن سازمانشان بهره‌مند شوند.

موسوی پور، مدیرعامل شرکت اک تک تکنولوژی کیش که در زمینه مشاوره مدیریت و ارائه مشاوره در خصوص طرح تحول دیجیتال در شرکت‌ها و سازمان‌ها فعالیت می‌کند، می‌گوید: «دغدغه‌ای که ما داشتیم و امسال در نمایشگاه روی آن تمرکز کرده‌ایم و سعی کردیم نظر مخاطبان را به آن جلب کنیم این است که اولین نکته‌ای که برای سازمان‌ها مهم است این است که برای دیجیتالی کردن سازمان‌شان و رفتن به این سمت‌وسو نیاز به یک طرح دارند. این طرح یک مسیر و سفر است که باید آغاز کنند و در این مسیر هدفشان باید مشخص باشد و خوب بدانند که به کجا می‌خواهند برسند و به دنبال کسب چه دستاوردهایی هستند. در این طرح هم بحث‌های فرهنگی مطرح است و هم وجوه مختلف دیجیتالی شدن کسب‌وکارشان به‌صورت موازی دنبال می‌شود.»

المان‌های دیجیتال کردن سازمان‌ها در غرفه این شرکت مشخص‌ شده است، موسوی پور تاکید می‌کند: «البته همه این فعالیت‌ها را شرکت ما انجام نمی‌دهد، اما مشخص کرده‌ایم که اگر یک سازمان بخواهد دیجیتال شود باید به چه المان‌هایی توجه کند. در یک قسمت‌هایی شرکت ما مجری پروژه است مثل بررسی، بهبود و مدل کردن فرایندها، پیاده‌سازی یو آر پی، هوش تجاری، دیتا ماینینگ و در حوزه‌هایی هم با کمک شرکای کاری شرکت اقداماتی را انجام می‌دهیم.»

میهر، کیف دیجیتالی بین‌المللی

موضوع تحریم‌ها برای کسانی که مبادلات مالی بین‌المللی دارند بیش از دیگران موجب ایجاد و بروز مشکلات متعدد شده است. در این‌ بین راه‌هایی برای دور زدن این محدودیت‌ها وجود دارد که گاهی با هزینه‌هایی همراه است، اما اپلیکیشنی در نمایشگاه الکامپ معرفی‌ شده است که تلاش دارد این امر را تسهیل کند.

کمیل کربلایی مدیر و مسئول اپلیکیشن «میهر» در این رابطه می‌گوید: «میهر یک ارز دیجیتال است که ارزش آن همواره معادل یک دلار است و تغییر نمی‌کند. خدماتی که کاربرها با خرید میهر می‌توانند دریافت کنند، مبتنی بر پرداخت بین‌الملل است. کاربران می‌توانند پرداخت‌های خرد خود را از طریق میهر انجام دهند، به این صورت که حساب کاربری‌شان را شارژ کنند و کارت‌های پرداخت بین‌المللی را خریداری کنند. اگر می‌خواهند کالا یا خدماتی را از سراچه‌های بین‌المللی خرید کنند لینک سایت را برای ما در اپلیکیشن ثبت می‌کنند، ما لینک را بررسی می‌کنیم شرایط و هزینه‌هایی که برای حمل و ترخیص کالا مترتب است را به کاربر اعلام می‌کنیم. در نهایت پرداخت از طریق ما انجام می‌شود و کالا به دست کاربر می‌رسد.»

این اپلیکیشن در نمایشگاه بورس و بانک و بیمه رونمایی شد، اما با یک به‌روزرسانی مهم در نمایشگاه الکامپ مجددا معرفی‌ شده است، کربلایی در رابطه با به‌روزرسانی این اپلیکیشن می‌گوید: «امکان خرید کتاب و مقاله به تازگی به میهر اضافه شده است. عموما دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای پرداخت هزینه خرید کتاب و مقالات مشکل دارند چون برای پرداخت این هزینه‌ها وقتی به صرافی مراجعه می‌کنند عموما هزینه‌های بالایی از آن‌ها دریافت می‌شود که شاید برای دانشجو به‌صرفه نباشد، این کار را ما با حذف واسطه‌ها و با کمترین هزینه از طریق این اپلیکیشن انجام دهیم. از طرفی فریلنسرها یکی از جوامع هدف ما هستند کسانی که با خارج از ایران کار می‌کنند و می‌خواهند درآمده‌ای ارزی‌شان را دریافت کنند این کار از طریق این اپلیکیشن قابل انجام است.»

میهر در بازارهای آنلاین ارائه نشده و فعلا فقط از طریق لینک دانلود مستقیم در سایت https://miher.app/ قابل دریافت است.

«دست‌گرمی» یک اپلیکیشن همه کاره

در زندگی پرسرعت امروزی همه ما به دنبال پکیج‌هایی هستیم که نیازهای روزمره‌مان را برطرف کند. به همین دلیل سوپرآپ‌ها همواره با استقبال کاربران مواجه می‌شوند. یکی از سوپرآپ‌هایی که در نمایشگاه الکامپ ارائه‌شده «دست‌گرمی» است که توسط کنسرسیوم تجاری‌سازی روبنا به بازار عرضه‌ شده است. این کنسرسیوم تجاری شامل سه مجموعه «فرا امتیاز» که سه سال پیاپی به‌عنوان کارآفرین برتر کشور معرفی‌ شده است، مجموعه شرکت خلاق «بازی‌سازان جوان» که بزرگ‌ترین بازی‌ساز کشور است و جشنواره بازی‌سازان مستقل را برگزار می‌کند و شرکت دانش‌بنیان «فن گستران آذرپرسام» که کار زیرساخت و فنی و فعالیت‌های خارج از کشور را انجام می‌دهد.

غنی پور مدیر و بنیان‌گذار این مجموعه در خصوص حضور در نمایشگاه الکامپ و محصول جدیدی که ارائه کرده‌اند می‌گویند: «در نمایشگاه الکامپ سوپرآپ «دست‌گرمی» را ارائه کرده‌ایم که یک سوپرآپ محتوایی است و بخش‌های مختلفی دارد که شامل تاکسی‌های اینترنتی، فیلم و سریال و پخش زنده، غذا، فروشگاه‌های اینترنتی، نیازمندی‌ها، موزیک، سوپر مارکت، بلیت سینما و کنسرت، ورزش، اتاق خبر، بخش‌های خدماتی و امداد، بخش‌های مذهبی و سرویس‌های روزانه، سلامت و سبک زندگی و… می‌شود.»

غنی پور می‌گوید: «ما به‌عنوان هاب عمل می‌کنیم که عملا تمام بخش‌های مورد نیاز در یک سوپرآپ را در نظر گرفته‌ایم. حتی بازی‌هایی را در دست‌گرمی قرار داده‌ایم و سه میلیارد تومان برای کاربران جایزه در نظر گرفته‌ایم که می‌توانند با بازی یا شرکت در مسابقات و قرعه‌کشی و جشنواره شرکت کنند. استارتاپ‌ها می‌توانند به این آپ ملحق شوند. ما هیچ تعصبی در انتخاب کسانی که به این مجموعه اضافه می‌شوند نداریم، این مخاطبان هستند که انتخاب می‌کنند از چه سرویسی استفاده کنند.»

مدیر و بنیان‌گذار روبنا در مورد برنامه‌های آینده این مجموعه هم می‌گوید: «بعد از نمایشگاه نسخه ios را به بازار ارائه می‌کنیم؛ که ۹ درصد سهم بازار گوشی های هوشمند را دارد. از طرفی مسئله‌ای که وجود دارد این است که برای اپلیکیشن‌های پرکاربرد هر دو هفته یکبار نسخه جدیدی ارائه می‌کنند و این باعث ریزش کاربران می‌شود، اما در این اپلیکیشن عملا ۲۰۰ تا ۲۵۰ سرویس پرکاربرد را روی یک اپلیکشن می‌بینید.»

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + 19 =