کد خبر : 171113
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵
-

دانشجویان مونیخی رکورد سرعت “هایپرلوپ” را شکستند

دانشجویان مونیخی رکورد سرعت “هایپرلوپ” را شکستند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از گیزمگ، رقابت هایپرلوپ شرکت اسپیس‌ایکس در مرحله چهارم خود به شناسایی و جمع آوری بهترین تیم‌های مهندسی دانشجویی از سراسر جهان است و نسخه ۲۰۱۹ این رقابت دوباره مرزهای فناوری جدید حمل و نقل را جابجا کرد. قهرمانان دانشگاه فنی مونیخ(TUM) در این رقابت موفق به شکستن رکورد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از گیزمگ، رقابت هایپرلوپ شرکت اسپیس‌ایکس در مرحله چهارم خود به شناسایی و جمع آوری بهترین تیم‌های مهندسی دانشجویی از سراسر جهان است و نسخه ۲۰۱۹ این رقابت دوباره مرزهای فناوری جدید حمل و نقل را جابجا کرد.

قهرمانان دانشگاه فنی مونیخ(TUM) در این رقابت موفق به شکستن رکورد سرعت هایپرلوپ و ثبت یک رکورد جدید شدند.

این مسابقه موسوم به “اسپیس‌ایکس هایپرلوپ پاد”(SpaceX Hyperloop Pod) نتیجه چشم انداز “ایلان ماسک” برای توسعه یک سیستم حمل و نقل آینده‌نگرانه است.

هایپرلوپ، مردم و کالاها را در کپسول‌ها و واگن‌ها از طریق لوله‌های تقریبا خلاء با سرعتی نزدیک به سرعت صوت جابجا می‌کند و بسیاری از افراد در سراسر دنیا به دنبال توسعه و راه‌اندازی آن هستند.

علاوه بر تعدادی از استارتاپ‌های خصوصی که روی این فناوری کار می‌کنند، تیم‌های مهندسی دانشجویی در سراسر جهان در حال کار بر روی توسعه موتورهای پیشران و واگن‌های مخصوص این سیستم هستند و هر سال در مسابقات اسپیس‌ایکس در برابر یکدیگر قرار می‌گیرند.

رقابت سال ۲۰۱۹ این مسابقه بر سرعت تاکید دارد. واگن‌ها باید قادر به حرکت دادن خود در طول یک لوله آزمایشی به طول ۱٫۶ کیلومتر تا فاصله ۳۰ متری انتهای لوله و سپس توقف ایمن آن باشند.

چهل و دو تیم در مسابقه امسال شرکت کرده‌اند و تیم دانشگاه فنی مونیخ از همه بهتر عمل کردند. هایپرلوپ آنها که “WARR Hyperloop” نام دارد سال گذشته هم با ثبت رکورد ۴۵۷ کیلومتر بر ساعت اول شده بود و امسال این سرعت را به ۴۶۳ کیلومتر در ساعت رساند.

سرعت هدف یک سیستم هایپرلوپ که به طور کامل توسعه یافته باشد حدود ۱۲۰۰ کیلومتر در ساعت در نظر گرفته شده است.

“ویرجین هایپرلوپ وان” یکی از استارتاپ‌هایی که به شکل خصوصی در حال توسعه سیستم هایپرلوپ است، به سرعت ۳۸۷ کیلومتر در ساعت رسیده است، بنابراین زمان زیادی تا فروش بلیط برای سوار شدن به هایپرلوپ باقی مانده است.

اما ایلان ماسک خوشبین است و می‌گوید مسابقات سال آینده خبرهای خوبی به ارمغان خواهد آورد.

مسابقه سال آینده اسپیس‌ایکس در یک تونل خلاء ۱۰ کیلومتری با یک انحنا انجام خواهد شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =