کد خبر : 171030
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
-

جایزه علمی و بورس تحصیلی “پروفسور رضا امیدبیگی” اعطا می‌شود

جایزه علمی و بورس تحصیلی “پروفسور رضا امیدبیگی” اعطا می‌شود

به گزارش قائم آنلاین، به منظور پاسداشت مقام علمی و فرهنگی شخصیت‌های اثرگذار در کشور و همچنین الگوسازی از مفاخر بومی، اعطای جایزه‌های علمی متناسب با رشته‌های تخصصی به صاحبان استعدادهای برتر به نام مفاخر بومی به عنوان یکی از اقدامات بنیادهای نخبگان استانی در دستور کار قرار گرفته است. در همین راستا، حمدالله اکوانی،

به گزارش قائم آنلاین، به منظور پاسداشت مقام علمی و فرهنگی شخصیت‌های اثرگذار در کشور و همچنین الگوسازی از مفاخر بومی، اعطای جایزه‌های علمی متناسب با رشته‌های تخصصی به صاحبان استعدادهای برتر به نام مفاخر بومی به عنوان یکی از اقدامات بنیادهای نخبگان استانی در دستور کار قرار گرفته است.

در همین راستا، حمدالله اکوانی، رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه‌وبویراحمد از اعطای جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور رضا امیدبیگی به مستعدان‌برتر خبر داد و گفت: این جایزه با همکاری مجمع خیّران فارس و یکی از شرکت‌های دارویی به پاس تلاش‌های دکتر امیدبیگی از بنیانگذاران این شرکت دارویی و به منظور تکریم و الگوسازی از نخبگان، شخصیت‌های علمی و افراد صاحب‌نام و همچنین ایجاد روحیه تلاش و خودباوری در جامع نخبگانی اعطا می‌شود.

وی افزود: این استاد برجسته عمر پر برکت خود را صرف کسب فناوری‌های مرتبط با حوزه گیاهان‌دارویی و نشر این علم کرده است.

رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه‌وبویراحمد تصریح کرد: جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور رضا امیدبیگی در سال ۱۳۹۸ به برگزیدگان از میان مخترعان یا دانشجویان مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری از دانشگاه‌های استان‌های فارس و کهگیلویه‌وبویراحمد و یا متولدین این دو استان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های سراسر کشور که دارای پژوهش‌های کاربردی هستند، تعلق می‌‎گیرد.

بر اساس اعلام پایگاه بنیاد ملی نخبگان، وی خاطرنشان کرد: شناسایی، کشت و فرآوری گیاهان‌دارویی و همچنین فرمولاسیون داروهای‌گیاهی، دو حوزه مورد تأکید در این جایزه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 2 =