کد خبر : 171042
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
-

ایران با وجود تمام دشمنی‌ها از مواضع اصولی خود دست برنمی‌دارد

ایران با وجود تمام دشمنی‌ها از مواضع اصولی خود دست برنمی‌دارد

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی تسخیری در این همایش که امروز در حسینیه الزهرا (س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد،اظهار کرد:این همایش در راستای محکومیت اقدام نابخردانه دولت آمریکا در وضع تحریم‌های جدید علیه مقامات عالی کشورمان از سوی مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با مشارکت

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی تسخیری در این همایش که امروز در حسینیه الزهرا (س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد،اظهار کرد:این همایش در راستای محکومیت اقدام نابخردانه دولت آمریکا در وضع تحریم‌های جدید علیه مقامات عالی کشورمان از سوی مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با مشارکت و همکاری اندیشمندان و رهبران ادیان در کشورمان و با حضور شخصیت‌های دین، علمی و فرهنگی داخلی و خارجی برگزار شد.

وی گفت: هدف از برگزاری این همایش حضور اندیشمندان، رهبران و پیروان ادیان الهی کشورمان به منظور دفاع از عزت و سربلندی ایران و محکومیت سیاست‌های خصمانه و اقدامات قهرآمیز و یک جانبه ایالات متحده آمریکا که صلح جهانی را به خطر انداخته است، می‌باشد.

او ادامه داد: در این همایش رهبران ادیان الهی در ایران حمایت قاطع خود از مواضع اصولی مقام معظم رهبری که در خط مقدم دفاع از ارزش‌های انسانی و حمایت از مظلومین و مبارزه با بی‌عدالتی هستند، اعلام و اقدام آمریکا را در تحریم ملت ایران که از روی کینه و دشمنی و استیصال سردمداران آمریکا است، محکوم می‌کنند. ملت ایران علیرغم همه دشمنی‌ها از مواضع اصولی خود دست برنداشته و محکم و استوار با پیروی و اطاعت از رهبر فرزانه خود تا تحقق کامل آرمان‌های انقلاب اسلامی که آرمان همه انبیاء الهی و مظلومان جهان است از هیچ تلاش و کوشش انسان‌مدارانه‌ای دست برنخواهد داشت.

رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: ما معتقدیم دین در حیات اجتماعی بشر و دستیابی به صلح مبتنی بر سعادت دنیوی و اخروی نقش سازنده و مهمی دارد و پاسداری و دفاع از حریم رهبران الهی از آموزه‌های مهم ادیان و در چارچوب حفظ کرامت انسانی و تحقق صلح پایدار جهانی است و تعدی به ارزش‌های پذیرفته شده ادیان، تجاوز به حقوق و ارزش‌های انسانی قلمداد شده و از سوی همه دینداران و آزادگان جهان محکوم است.

در ادامه، موبد اردشیر خورشیدیان –رئیس انجمن موبدان زرتشیان تهران- با تأکید بر این موضوع که تمام پیامبران برای برقراری صلح در جهان مبعوث شده‌اند، گفت: انسان در زمانی که می‌خواهد حقیقت را فرا بگیرد فقط علوم عقلی است که می‌تواند به او کمک کند ولی وقتی می‌خواهد راه راست را پیدا کند باید همچون ما ایرانی‌ها به این امر باور داشته باشد که بهترین منش و بهترین فر ایمان راستی است. افراد باید براساس وجدان آگاه خود در جهان اقدام کنند. ترامپ و هم دستان آن‌ها بر هیچ دینی پایدار نیستند. شاید معتقد به دینی باشند اما راه آن دین را نمی‌روند. کار نیک و وجدان پروری از خردورزی به وجود می‌آید و این کار ادیان آسمانی است. قرار نیست سود ما به قدری باشد که به زیان دیگران منجر شود. ما قبل و بعد از انقلاب نشان داده‌ایم که مردمان متمدنی هستیم. این وطن، وطن همه ما است و هرگز اجازه نخواهیم داد یک وجب خاک ما مورد تهاجم قرار گیرد.

در ادامه، مره‌صدق –نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: کلمه صلح از دیدگاه اسلام،‌یهودیت و مسیحیت یکی است. در جهان امروز ما چیزی به اسم صلح نداریم و تمام جهان در یک حالت آتش بس به سر می‌برند. در شرایط صلح کسی باج‌خواهی نمی‌کند. امروز متأسفانه بزرگترین زرادخانه اتمی دنیا را به دست فردی همچون ترامپ داده‌اند که تعادل ندارد. او بزرگترین قمارخانه دنیا را حمایت می‌کرده است.

وی گفت: رهبر انقلاب که پدر معنوی ما است فرموده‌اند از نظر شرعی سلاح اتمی حرام است، اما فردی همچون ترامپ علیه مردم ایران تحریم راه‌ انداخته است و اسرائیل زرادخانه اتمی دارد.

وی ادامه داد:ایران می‌خواهد استقلال و عدم وابستگی خود را حفظ کند و مدافع حریم خود باشد. این آزادی اراده ملت ایران به مذاق آمریکا و اشغال‌گران خوش نیست. ما هرگز آغازگر جنگ نبوده و نخواهیم بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × یک =