کد خبر : 170628
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۸:۵۵
-

نجات کوهنورد حادثه‌دیده در میامی

نجات کوهنورد حادثه‌دیده در میامی

به گزارش قائم آنلاین، علی‌آقا یحیایی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان سمنان در گفت‌وگو ، در سمنان اظهار کرد: گزارشی مبنی بر سقوط یک نفر از ارتفاع در کوه قبله میامی به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر استان داده شد. وی گفت: بلافاصله پس از دریافت این گزارش، سه تیم عملیاتی از

به گزارش قائم آنلاین، علی‌آقا یحیایی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان سمنان در گفت‌وگو ، در سمنان اظهار کرد: گزارشی مبنی بر سقوط یک نفر از ارتفاع در کوه قبله میامی به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر استان داده شد.

وی گفت: بلافاصله پس از دریافت این گزارش، سه تیم عملیاتی از شهرستان‌های میامی و شاهرود به محل حادثه اعزام شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان سمنان افزود: قبل از رسیدن تیم‌های عملیاتی، گروه هیأت کوهنوردی میامی، فرد مذکور را یافتند و طبق گزارش واصله از این گروه، فرد مذکور دچار تروما از ناحیه کمر شده بود.

یحیایی بیان کرد: به دلیل ارتفاع زیاد و خطرناک بودن مسیر دستیابی به فرد مصدوم و همچنین تاریکی هوا، مقرر شد تا روشن شدن هوا عملیات متوقف شود.

وی همچنین تصریح کرد: بلافاصله پس از روشن شدن هوا، تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر عملیات نجات را با برپایی ۶ کارگاه صد متری در ارتفاع دو هزار متری به مصدوم دسترسی پیدا و پس از اقدامات اولیه درمانی و فیکس کردن او در بسکت، به انتقال مصدوم از ارتفاع به دامنه کوه اقدام کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان سمنان گفت: این عملیات سخت و طاقت‌فرسا تا ساعاتی ادامه داشت و به همت نجاتگران هلال‌احمر، مصدوم به دامنه کوه انتقال یافت و جهت انتقال به مرکز درمانی تحویل بالگرد اورژانس شد.

یحیایی بیان کرد: در این عملیات، ۱۲ نفر نجاتگر هلال‌احمر به همراه دو دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودروی کمکدار حضور داشتند.

 کوه قبله میامی با بیش از دو هزار و ۷۰۰ متر ارتفاع یکی از مرتفع‌ترین قلل شهرستان میامی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 − 2 =